Dlaczego rosną ceny?

Kategorie
Biznes i zarządzanie
Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Biznes i zarządzanie
Branżowa szkoła I stopnia

Fundacja Warszawski Instytut Bankowości 

Materiały edukacyjne są częścią bezpłatnego projektu edukacyjnego Porwani przez Ekonomię (www.PorwaniPrzezEkonomie.pl) w ramach którego nauczyciele otrzymują m.in. scenariusze lekcji, prezentacje, animacje multimedialne, książkę, komiks.

Podstawowe informacje o udostępnionych materiałach w kontekście podstawy programowej przedmiotu biznes i zarządzanie:

Nazwa/tytuł materiału (zasobu) Dlaczego rosną ceny?
Autor/instytucja odpowiedzialna merytorycznie za materiał Fundacja Warszawski Instytut Bankowości
Słowa kluczowe inflacja, hiperinflacja, przyczyny inflacji, przeciwdziałanie inflacji, skutki inflacji, spirala inflacyjna, stopa inflacji, wzrost cen
Typ materiału (zasobu) Animacja multimedialna, prezentacja, scenariusz lekcji,film – omówienie scenariusza lekcji,
Poziom edukacji i typ szkoły szkoła ponadpodstawowa – liceum i technikum szkoła ponadpodstawowa – branżowa szkoła I stopnia
Przedmiot (rodzaj edukacji wczesnoszkolnej) biznes i zarządzanie
Klasa 1‑2LO, 1‑2TECH, 1BS1
Podstawa programowa: cele kształcenia – wymagania ogólne II.6(P). Uwzględnianie prostych informacji gospodarczych oraz podstawowych wskaźników ekonomicznych w podejmowanych decyzjach dotyczących życia prywatnego i w planach na przyszłość. II.5(R). Pozyskiwanie i analizowanie danych (mierników i wskaźników), prognoz ekonomicznych dotyczących funkcjonowania gospodarki Polski, Unii Europejskiej i świata oraz podejmowanie na ich podstawie przemyślanych decyzji.
Podstawa programowa: dział treści nauczania III(P). Gospodarka rynkowa II(R). Gospodarka rynkowa
Podstawa programowa: treści nauczania – wymagania szczegółowe Uczeń: III.6(P) identyfikuje podstawowe parametry charakteryzujące gospodarkę (w tym produkt krajowy brutto (PKB), inflację, zatrudnienie, bezrobocie); II.8(R) wyjaśnia mechanizmy wpływu konsumentów na ceny;
II.9(R) samodzielnie wyszukuje i dokonuje analizy podstawowych mierników i wskaźników ekonomicznych, w tym odnoszących się do funkcjonowania biznesu;