Kompetencje międzykulturowe nauczycieli w wielokulturowych miastach Warszawa‑Berlin. Przewodnik dobrych praktyk dla nauczycieli

Materiał podzielony jest na dwie części. W pierwszej znajdują się treści dotyczące nauczyciela w klasie zróżnicowanej kulturowo. W drugiej jest sześć scenariuszy opartych na job shadowing, jako formie uczenia się międzykulturowego. Zawarte w podręczniku treści odnoszą się do zagadnienia migracji, której efektem jest to, że do polskich szkół coraz częściej uczęszczają dzieci różnych narodowości, kultur, religii. Odmienność ta budzi w klasach wiele pytań, czasami nawet sytuacji trudnych, czy konfliktowych. Odwołanie się do treści scenariuszy może przyczynić się do zmniejszenia procesu wykluczania poprzez ukazanie uczniom, że świat jest różnorodny, zamieszkiwany przez ludzi wielu kultur, tradycji i  religii, ale w tej różnorodności jest pozytywny zasób. Materiał ten jest podstawą budowania integracji społecznej wychodzącej poza niepełnosprawność uczniów.