Projekcyjny test radzenia sobie młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną w sytuacjach trudnych z osobami znaczącymi (R‑PDPI) - wersja eksperymentalna
Słowa kluczowe
radzenie sobie sytuacje trudne diagnoza radzenia sobie w sytuacjach trudnych z osobą znaczącą młodych dorosłych z lekką niepełnosprawnością intelektualną lekka niepełnosprawność intelektualna uczeń szkoły podstawowej (II etap) radzenie sobie w sytuacjach trudnych praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi streszczenie w języku angielskim
Artykuł naukowy prezentujący eksperymentalną wersję narzędzia do oceny radzenia sobie w sytuacjach trudnych z osobami znaczącymi przez młode osoby z lekką niepełnosprawnością intelektualną (17‑21 lat). Bada m.in. radzenie sobie w sytuacjach trudnych z osobami znaczącymi (nauczycielami, rodzicami) w takich sytuacjach jak: poniżanie, dominacja, z rówieśnikami: izolacja, przemoc oraz formy aktywnych/pasywnych strategii radzenia sobie z sytuacjami trudnymi przez młodzież z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Rekomendacja: przydatny w kontekście poszukiwania obiektywnych metod diagnozy funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia.