Reprezentacja Ja u wysokofunkcjonujących osób z autyzmem - przegląd badań z wykorzystaniem metod neuroobrazowania mózgu
Artykuł naukowy prezentujący metody badań neuronalnych mechanizmów reprezentacji Ja u wysokofunkcjonujących osób z autyzmem. Z wykorzystaniem metod MRI oraz EEG, badacze podejmują próbę odpowiedzi na pytanie czy istnieją mechanizmy poznawcze związane jedynie z tymi aspektami ludzkiego doświadczenia, które dotyczą własnej osoby. Czy mechanizmy te funkcjonują niezależnie od siebie, czy istnieje pewien "rdzeń", który scala te elementy we wspólnej reprezentacji poznawczej? Tekst pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie poznawcze osób z autyzmem w kontekście reprezentacji Ja, w odniesieniu do takich aspektów jak: psychologiczna reprezentacja Ja, fizyczna i symboliczna reprezentacja Ja czy pamięć autobiograficzna. Rekomendacja: rozwój kompetencji kognitywnych nauczycieli, terapeutów dzieci, młodzieży z ASD.