Studium przypadku: Określenie wymaganych kompetencji

Kategorie
Biznes i zarządzanie
Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Biznes i zarządzanie
Branżowa szkoła I stopnia

Celestyna Miłoś/ Fundacja Warszawski Instytut Bankowości

Materiał edukacyjny Fundacji Warszawski Instytut Bankowości (www.wib.org.pl)

Założenia studium przypadku:

Kluczowy przekaz historii: Na podstawie ogólnej znajomości firmy, czy stanowiska pracy jesteśmy w stanie określić wymagane kompetencje/umiejętności.

Czas trwania: do 15 minut


Nazwa/tytuł materiału (zasobu) Określenie wymaganych kompetencji
Autor/instytucja odpowiedzialna merytorycznie za materiał Celestyna Miłoś/ Fundacja Warszawski Instytut Bankowości
Słowa kluczowe* kompetencje, umiejętności, przedsiębiorczość, znalezienie pracy
Typ materiału (zasobu)* inny materiał edukacyjny
Poziom edukacji i typ szkoły* szkoła ponadpodstawowa – liceum i technikum szkoła ponadpodstawowa – branżowa szkoła I stopnia
Przedmiot (rodzaj edukacji wczesnoszkolnej) * biznes i  zarządzanie
Klasa* 1‑2LO, 1‑2TECH, 1BS1
Podstawa programowa: cele kształcenia – wymagania ogólne ZP I.1. Charakteryzowanie elementów kompetencji przedsiębiorczych, wyjaśnianie zależności zachodzących między nimi i rozumienie ich roli we współczesnym świecie. ZP II.1. Analiza własnych kompetencji przedsiębiorczych i przygotowanie planu działania zmierzającego do ich rozwoju. ZP III.1. Dostrzeganie znaczenia i konieczności ciągłego doskonalenia kompetencji przedsiębiorczych w życiu osobistym i społeczno‑gospodarczym.
Podstawa programowa: dział treści nauczania ZP I. Osoba przedsiębiorcza we współczesnym świecie: przedsiębiorczość w  gospodarce rynkowej, kompetencje przedsiębiorcze i metody ich doskonalenia, umiejętności interpersonalne, praca zespołowa, kreatywne myślenie, rola innowacji w przedsiębiorczości.
Podstawa programowa: treści nauczania – wymagania szczegółowe ZP I.1 Osoba przedsiębiorcza we współczesnym świecie - uczeń: na wybranych przykładach identyfikuje cechy człowieka przedsiębiorczego, rozpoznaje je u siebie i określa związek zachowania się osoby przedsiębiorczej z szansami, jakie stwarza gospodarka... ZP I.3. Osoba przedsiębiorcza we współczesnym świecie - uczeń: identyfikuje składowe kompetencji osoby przedsiębiorczej (w zakresie wiedzy, umiejętności, postaw) i zależności zachodzące między nimi, a także dokonuje analizy własnych kompetencji...