Studium przypadku: Określenie wymaganych kompetencji
Kategorie
Biznes i zarządzanie
Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Biznes i zarządzanie
Branżowa szkoła I stopnia
Materiał edukacyjny Fundacji Warszawski Instytut Bankowości (www.wib.org.pl)
Założenia studium przypadku:
Kluczowy przekaz historii: Na podstawie ogólnej znajomości firmy, czy stanowiska pracy jesteśmy w stanie określić wymagane kompetencje/umiejętności.
Czas trwania: do 15 minut
| Nazwa/tytuł materiału (zasobu) | Określenie wymaganych kompetencji |
| Autor/instytucja odpowiedzialna merytorycznie za materiał | Celestyna Miłoś/ Fundacja Warszawski Instytut Bankowości |
| Słowa kluczowe* | kompetencje, umiejętności, przedsiębiorczość, znalezienie pracy |
| Typ materiału (zasobu)* | inny materiał edukacyjny |
| Poziom edukacji i typ szkoły* | szkoła ponadpodstawowa – liceum i technikum szkoła ponadpodstawowa – branżowa szkoła I stopnia |
| Przedmiot (rodzaj edukacji wczesnoszkolnej) * | biznes i zarządzanie |
| Klasa* | 1‑2LO, 1‑2TECH, 1BS1 |
| Podstawa programowa: cele kształcenia – wymagania ogólne | ZP I.1. Charakteryzowanie elementów kompetencji przedsiębiorczych, wyjaśnianie zależności zachodzących między nimi i rozumienie ich roli we współczesnym świecie. ZP II.1. Analiza własnych kompetencji przedsiębiorczych i przygotowanie planu działania zmierzającego do ich rozwoju. ZP III.1. Dostrzeganie znaczenia i konieczności ciągłego doskonalenia kompetencji przedsiębiorczych w życiu osobistym i społeczno‑gospodarczym. |
| Podstawa programowa: dział treści nauczania | ZP I. Osoba przedsiębiorcza we współczesnym świecie: przedsiębiorczość w gospodarce rynkowej, kompetencje przedsiębiorcze i metody ich doskonalenia, umiejętności interpersonalne, praca zespołowa, kreatywne myślenie, rola innowacji w przedsiębiorczości. |
| Podstawa programowa: treści nauczania – wymagania szczegółowe | ZP I.1 Osoba przedsiębiorcza we współczesnym świecie - uczeń: na wybranych przykładach identyfikuje cechy człowieka przedsiębiorczego, rozpoznaje je u siebie i określa związek zachowania się osoby przedsiębiorczej z szansami, jakie stwarza gospodarka... ZP I.3. Osoba przedsiębiorcza we współczesnym świecie - uczeń: identyfikuje składowe kompetencji osoby przedsiębiorczej (w zakresie wiedzy, umiejętności, postaw) i zależności zachodzące między nimi, a także dokonuje analizy własnych kompetencji... |