Studium przypadku: Prawidłowe określanie celów

Kategorie
Biznes i zarządzanie
Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Biznes i zarządzanie
Branżowa szkoła I stopnia

Celestyna Miłoś/ Fundacja Warszawski Instytut Bankowości

Materiał edukacyjny Fundacji Warszawski Instytut Bankowości (www.wib.org.pl)


Założenia studium przypadku:

Kluczowy przekaz historii: Każdy cel, zarówno ten biznesowy, jak i dotyczący życia codziennego,może zostać określony w sposób ułatwiający jego osiągnięcie.

Czas trwania: do 15 minut


Nazwa/tytuł materiału (zasobu) Prawidłowe określanie celów
Autor/instytucja odpowiedzialna merytorycznie za materiał Celestyna Miłoś / Fundacja Warszawski Instytut Bankowości
Słowa kluczowe* ryzyko, projekt, zarządzanie ryzykiem, rozwiązywanie problemów
Typ materiału (zasobu)* inny materiał edukacyjny
Poziom edukacji i typ szkoły* szkoła ponadpodstawowa – liceum i technikum szkoła ponadpodstawowa – branżowa szkoła I stopnia
Przedmiot (rodzaj edukacji wczesnoszkolnej) * biznes i  zarządzanie
Klasa* 1‑2LO, 1‑2TECH, 1BS1
Podstawa programowa: cele kształcenia – wymagania ogólne ZP I.4. Identyfikowanie podstawowych rodzajów ryzyk związanych z realizacją projektów. ZR I.1. Identyfikowanie etapów zarządzania projektami oraz ryzyk związanych z realizacją każdego z nich. ZP II.1. Analiza własnych kompetencji przedsiębiorczych i przygotowanie planu działania zmierzającego do ich rozwoju.

ZP II.4. Formułowanie i uzasadnianie celów, planowanie, prezentowanie zakresu i  realizacja prostych zadań projektowych.

ZP III.2. Dostrzeganie znaczenia kreatywnego myślenia w tworzeniu pomysłów na biznes oraz rozwiązywaniu problemów w życiu osobistym i zawodowym.

ZR III.11. Determinacja w osiąganiu założonych celów – projektowych, osobistych i zawodowych.

Podstawa programowa: dział treści nauczania ZP II. Zarządzanie projektami: specyfika projektu, zakres, etapy i cele projektu, planowanie zadań projektowych, budżet i  harmonogram działań, role w projekcie i podział zadań, podsumowywanie zadań projektowych.
Podstawa programowa: treści nauczania – wymagania szczegółowe ZP II.2. Zarządzanie projektami - uczeń: definiuje cele projektu, wykorzystując technikę SMART.