Studium przypadku: Prawidłowe określanie celów
Kategorie
Biznes i zarządzanie
Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Biznes i zarządzanie
Branżowa szkoła I stopnia
Materiał edukacyjny Fundacji Warszawski Instytut Bankowości (www.wib.org.pl)
Założenia studium przypadku:
Kluczowy przekaz historii: Każdy cel, zarówno ten biznesowy, jak i dotyczący życia codziennego,może zostać określony w sposób ułatwiający jego osiągnięcie.
Czas trwania: do 15 minut
| Nazwa/tytuł materiału (zasobu) | Prawidłowe określanie celów |
| Autor/instytucja odpowiedzialna merytorycznie za materiał | Celestyna Miłoś / Fundacja Warszawski Instytut Bankowości |
| Słowa kluczowe* | ryzyko, projekt, zarządzanie ryzykiem, rozwiązywanie problemów |
| Typ materiału (zasobu)* | inny materiał edukacyjny |
| Poziom edukacji i typ szkoły* | szkoła ponadpodstawowa – liceum i technikum szkoła ponadpodstawowa – branżowa szkoła I stopnia |
| Przedmiot (rodzaj edukacji wczesnoszkolnej) * | biznes i zarządzanie |
| Klasa* | 1‑2LO, 1‑2TECH, 1BS1 |
| Podstawa programowa: cele kształcenia – wymagania ogólne | ZP I.4. Identyfikowanie podstawowych rodzajów ryzyk związanych z realizacją projektów. ZR I.1. Identyfikowanie etapów zarządzania projektami oraz ryzyk związanych z realizacją każdego z nich. ZP II.1. Analiza własnych kompetencji przedsiębiorczych i przygotowanie planu działania zmierzającego do ich rozwoju. ZP II.4. Formułowanie i uzasadnianie celów, planowanie, prezentowanie zakresu i realizacja prostych zadań projektowych. ZP III.2. Dostrzeganie znaczenia kreatywnego myślenia w tworzeniu pomysłów na biznes oraz rozwiązywaniu problemów w życiu osobistym i zawodowym. ZR III.11. Determinacja w osiąganiu założonych celów – projektowych, osobistych i zawodowych. |
| Podstawa programowa: dział treści nauczania | ZP II. Zarządzanie projektami: specyfika projektu, zakres, etapy i cele projektu, planowanie zadań projektowych, budżet i harmonogram działań, role w projekcie i podział zadań, podsumowywanie zadań projektowych. |
| Podstawa programowa: treści nauczania – wymagania szczegółowe | ZP II.2. Zarządzanie projektami - uczeń: definiuje cele projektu, wykorzystując technikę SMART. |