UCZEŃ PRZERÓSŁ MISTRZA metoda projektu w edukacji wczesnoszkolnej
Kategorie
Edukacja wczesnoszkolna
Szkoła podstawowa I-III
Słowa kluczowe
komunikacja brak pamięć szkoła podstawowa nauczyciel kreatywność uwaga czytanie pisanie edukacja wczesnoszkolna grupowe I etap edukacyjny rozumowanie rozwój społeczno-emocjonalny wszystkie SPE indywidualne specjalista Metoda projektu w edukacji wczesnoszkolnej. PROGRAM NAUCZANIA DLA I ETAPU EDUKACYJNEGO.
Materiał jest pomysłem na realizację treści programowych wczesnej edukacji z wykorzystaniem metody projektów. W odniesieniu do podstawy programowej autorzy wskazują konkretne przykłady projektów, które mogą być realizowane w klasach I‑III. Oprócz opisu metody projektów scharakteryzowane są style uczenia się uczniów oraz wartości polisensorycznego poznania. Na kilku stronach (112‑117) znajduje się odniesienie do specjalnych potrzeb edukacyjnych z wyróżnieniem uzdolnień i specyficznych trudności w uczeniu się. Jednak sama idea pracy metodą projektów jest uzasadniona w grupie zróżnicowanej i pozwala na pełną indywidualizację zadań, a zarazem uczy kooperacji i współpracy.