W gąszczu młodopolskich symboli

Starter: 

  • fotografia współczesna: Dzika róża; przyroda jako źródło symboli; polecenia odwołujące się do wiedzy ucznia; 

Rozdział: Krzak dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach

  • trzy ćwiczenia otwarte odnoszące się do  młodopolskiej poezji tatrzańskiej; informacje o tomiku "Krzak dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach"; Jan Kasprowicz "Krzak dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach"; jedno polecenie; dziewięć ćwiczeń otwartych związanych z interpretacją sonetów; dwa ćwiczenia interaktywne; 

Rozdział: Płynęły białe łabędzie ...

  • informacje o twórczości Bogusława Butrymowicza; Bogusław Butrymowicz "Białe łabędzie"; obraz: Otto Eckmann, Pięć łabędzi; dziesięć ćwiczeń otwartych dotyczących interpretacji wiersza; jedno polecenie;

Rozdział: Impresjonizm

  • cechy impresjonistycznego obrazowania; obraz: Claude Monet, Katedra w Rouen (Poranek); obraz: Claude Monet, Katedra w Rouen (Pełne słońce); obraz: Claude Monet, Katedra w Rouen. Fasada (Zachód słońca); obraz: Claude Monet, Katedra w Rouen. Fasada I;dwa ćwiczenia otwarte odnoszące się do zamieszczonych obrazów; 

Rozdział: Zadaniowo

  • cztery polecenia ( w tym przygotowanie pisemnej wypowiedzi argumentacyjnej na temat: „Młodopolska przyroda – bliska czy daleka człowiekowi?; przygotowanie 15‑minutowej wypowiedzi na temat malarstwa impresjonistycznego); ćwiczenie interaktywne słowa klucze.

Bibliografia:

  • Źródło: Bogusław Butrymowicz, Białe łabędzie, [w:] tegoż, Antologia liryki Młodej Polski, Wrocław 1990, s. 57–58.
  • Źródło: Jan Kasprowicz, Krzak dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach, [w:] tegoż, Wybór poezji, Wrocław 1973, s. 130–132.
Aplikacje dostępne w
Pobierz aplikację ZPE - Zintegrowana Platforma Edukacyjna na androida