W poszukiwaniu siebie

Zasób zawiera: współczesne zdjęcie autoportretu fotografa; informacje na temat autoportretu jako formy ekspresji twórczej; polecenia: odnalezienie w dowolnych źródłach różnych autoportretów Jacka Malczewskiego, Stanisława Wyspiańskiego, Stanisława Ignacego Witkiewicza; ćwiczenia związane z wyszukanymi autoportretami.

Zasób zawiera: obraz Autoportret bez brody; cztery polecenia otwarte dotyczące interpretacji wyszukanego wcześniej przez ucznia autoportretu; galeria sześciu autoportretów Vincenta van Gogha; biogram oraz fotografię Vincenta van Gogha w wieku 18 lat (ok.1871–1872 roku); dwa obrazy: Wazon z dwunastoma słonecznikami oraz Gwiaździsta noc.

Zasób zawiera: obraz Autoportret w ciemnym pilśniowym kapeluszu wraz z historią powstania dzieła; dwa autoportrety Vincenta van Gogha: Autoportret z zabandażowanym uchem i fajką oraz Autoportret z 1889 roku; polecenie zebrania w formie punktów informacji na temat autoportretów van Gogha (według załączonych podpowiedzi i sugestii); polecenie opisania jednego autoportretu; ćwiczenie interaktywne polegające na połączeniu w pary obrazów Vincenta van Gogha z tytułami.

Zasób zawiera: obraz Vincenta van Gogha Pole pszenicy z cyprysami; informacje o związkach malarstwa van Gogha z impresjonizmem; informacje o eksperymencie artystycznym litewskiego fotografa Tadasa Černiauskasa (wraz z hipertekstem); cztery polecenia otwarte związane z eksperymentem Tadasa Černiauskasa i autoportretami van Gogha.

Zasób zawiera: obraz Vincenta van Gogha Malarz w drodze do pracy; fragment książki Pasja życia Irvinga Stone'a; dwa ćwiczenia interaktywne sprawdzające rozumienie czytanego tekstu; dwa polecenie otwarte związane z rozumieniem tekstu.

Zasób zawiera: fragment listu Vincenta van Gogha; ćwiczenie interaktywne: ułożenie puzzli z obrazem Nocna kawiarnia; ćwiczenie interaktywne: przyporządkowanie kolorom obiektów, uczuć i emocji; trzy pytania otwarte dotyczące zestawień barwnych; wskazówkę metodyczną - sugestia wprowadzenia kontekstów wraz z wierszem Bilard Stanisława Grochowiaka.

Zasób zawiera: obraz Vincenta van Gogha Dom Vincenta w Arles; pytania związane ze skojarzeniami z kolorem żółtym i postrzeganiem go; polecenie odnalezienia w Słowniku symboli Władysława Kopalińskiego odpowiedniego hasła i wynotowanie w tabeli różnych znaczeń użycia koloru żółtego w sztuce, w życiu, w komunikacji międzyludzkiej.

Zasób zawiera: polecenie wykonania autoportretu w formie literackiej; polecenie napisania wypracowania na temat: „Wpływ kolorów na postrzeganie świata”; ćwiczenie interaktywne typu słowa‑klucze.

Bibliografia:

  • Źródło: Irving Stone, Pasja życia, tłum. Wanda Kragen, Warszawa 2004, s. 447–448.
  • Źródło: Vincent van Gogh, Fragment listu, [w:] Kuno Mittelstaedt, Vincent van Gogh, tłum. E. W. Skowron, Warszawa 1974.
  • Źródło: Stanisław Grochowiak, Bilard, [w:] tegoż, Bilard, Warszawa 1975, s. 5–6.
Aplikacje dostępne w
Pobierz aplikację ZPE - Zintegrowana Platforma Edukacyjna na androida