„My ludy Narodów Zjednoczonych” - ONZ gwarancją zasady równości narodów czy nadzwyczajnej pozycji mocarstw?

Kategorie
Historia
Szkoła podstawowa IV-VIII

Element jest częścią modułowego podręcznika pt. "Dziedzictwo pokoleń". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.

Wątek Dwubiegunowy świat po II wojnie światowej składa się z 5 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje zagadnienia dotyczące okresu historii po II wojny światowej w okresie zimnej wojny.. Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy.

Bibliografia

  • Źródło: Globalny charakter konfliktu, zmiany w taktyce i strategii, [w:] E. Czapiewski, J. Tyszkiewicz, Historia współczesna. Wiek XX., Warszawa 2012, s. 502.
  • Źródło: Wpływ wojny na rozwój nauki i techniki, [w:] A. Czubiński, Historia powszechna XX wieku, Warszawa 2003, s. 646–465.
  • Źródło: Apogeum osiągnięć, [w:] A. Czubiński, Historia powszechna XX wieku, Warszawa 2003, s. 465.
  • Źródło: R. Cameron, J. Matsuoka, N. Rose, Straty materialne i zniszczenia wojenne, [w:] Historia powszechna XX wieku, red. A. Czubiński, Warszawa 2003, s. 465.
  • Źródło: M. Misiołek, „Mały chłopiec” zamordował miasto, „Azymut” 1992, t. 4.