Paradoksy kultury szlacheckiej w XVII w. Między ideą przedmurza chrześcijaństwa a otwarciem się na wpływy Wschodu
Element jest częścią wątku pt. "Wątek 14 Klasa VI Jak Jagiellonowie i królowie elekcyjni poradzili sobie z wyzwaniami nowożytnej Europy". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.
Wątek Jak Jagiellonowie i królowie elekcyjni poradzili sobie z wyzwaniami nowożytnej Europy składa się z 7 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje zagadnienia dotyczące historii Polski w okresie XVI i XVII wieku . Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy
Bibliografia
- Źródło: Szymon Starowolski, Polska albo opisanie położenia Królestwa Polskiego, [w:] Historia Polski nowożytnej. Wybór tekstów źródłowych, t. 2, oprac. K. Matwijowski, S. Ochmann, Wrocław 1981, s. 7–8.