Na zakończenie - sprawdź, czy umiesz
Ćwiczenia
Poniżej znajdują się nazwy wybranych wodorotlenków. Wybierz i zaznacz wszystkie te, które są dobrze rozpuszczalne w wodzie. Skorzystaj z dołączonej tablicy rozpuszczalności.

Uczeń przeprowadził doświadczenie, zilustrowane na poniższym schemacie.

Uczeń przeprowadził doświadczenie, w którym do ośmiu probówek zawierających wodę destylowaną wprowadził odpowiednio:
Probówka nr 1: tlenek sodu;
Probówka nr 2: tlenek siarki;
Probówka nr 3: tlenek azotu;
Probówka nr 4: tlenek baru;
Probówka nr 5: tlenek wapnia;
Probówka nr 6: tlenek węgla;
Probówka nr 7: tlenek litu;
Probówka nr 8: tlenek fosforu.
Następnie, do każdego z uzyskanych roztworu, wprowadził uniwersalny papierek wskaźnikowy. Na podstawie barwy uniwersalnego papierka wskaźnikowego, ustalił pH każdego z roztworów. Wskaż, które z roztworów miały pH niższe od , a które wyższe od . W tym celu, przeciągnij numer roztworu () w odpowiednie miejsce.
Uczeń miał za zadanie identyfikację pewnej substancji X, która ma stały stan skupienia. W jednym z etapów identyfikacji przeprowadził doświadczenie, zilustrowane na poniższym schemacie.

Uczeń zaobserwował między innymi, że roztwór w kolbie zabarwił się na malinowo. Poniżej zapisano symbole i wzory różnych substancji chemicznych. Wskaż wśród nich tę substancję lub te substancje, która mogła lub które mogły być identyfikowaną przez ucznia substancją X. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. , 7.