Dziwne dialogi człowieka i rzeczy
Kategorie
Język polski
Szkoła podstawowa IV-VIII
Słowa kluczowe
synonimy frazeologizm Zbigniew Herbert argument analiza wiersza podmiot liryczny związek frazeologiczny René Magritte Wisława Szymborska dialog sytuacja liryczna bohater liryczny Stonehenge Wisława Szymborska Rozmowa z kamieniem Zbigniew Herbert Kamyk Rene Magritte Czyste idee Portret Stephy Langui interpretacja wiersza wyrazy pokrewne Syzyf analiza obrazu mit o Syzyfie Kamyk Rozmowa z kamieniem Czyste idee symbolika barw Studium przedmiotu interpretacja obrazu
Element jest częścią wątku pt. "Wątek 14. Jak być człowiekiem?". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.
Materiał zawiera ilustracje, film, ćwiczenia otwarte i interaktywne oraz polecenia do samodzielnej pracy ucznia.
Materiał opiera się na analizie wierszy Rozmowa z kamieniem Wisławy Szymborskiej i Kamyk Zbigniewa Herberta.
Uczeń podejmuje refleksje nad współczesną poezją, dokonuje analizy i interpretacji wierszy: określa podmiot liryczny, charakteryzuje bohatera lirycznego, opisuje kamienie, określa funkcje środków stylistycznych, redaguje rozprawkę. Wykonuje ćwiczenia i polecenia dotyczące słowotwórstwa, związków frazeologicznych, dokonuje interpretacji obrazów Rene Magritte'a.
Bibliografia
- Źródło: Zbigniew Herbert, Kamyk, [w:] tegoż, Wiersze wybrane, Kraków 2017, s. 106.
- Źródło: Wisława Szymborska, Rozmowa z kamieniem, [w:] tejże, Wiersze wybrane, Kraków 2012, s. 109–111.