Co już wiemy o przyrodzie?

RJ5igzPCZyW3m1
Źródło: Tomorrow Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.

Wykonaj ćwiczenia, aby sprawdzić swoją wiedzę o przyrodzie!

1
Ćwiczenie 1
Rvc7dAjtFYSlw
Wybierz zdanie, które zawiera pełny opis pojęcia - przyroda.
R1OvHkkKz5Gqf2
Ćwiczenie 2
Uporządkuj wymienione składniki przyrody, przesuwając kafelki z nazwami w odpowiednie miejsce.
2
Ćwiczenie 3
RPBNJlOOWpQqd3
W jaki sposób można poznawać przyrodę? Swoją odpowiedź wpisz w polu poniżej.
31
Ćwiczenie 1
RABoK2pXWjVMF1
Uważnie przeczytaj tekst poniżej i odpowiedz na pytanie.
Podczas lekcji przyrody uczniowie wybrali się na wycieczkę do parku. Na podstawie wyglądu liści uczyli się rozpoznawać rosnące tam drzewa. Dowiedzieli się, że w parku najwięcej jest drzew liściastych. Zauważyli kasztanowce, dęby, klony, graby i wiązy. Wśród drzew iglastych najwięcej było świerków. Liście poznanych drzew narysowali i opisali w zeszytach.
Uczniowie przeprowadzili Możliwe odpowiedzi: 1. doświadczenie., 2. pomiar., 3. badanie., 4. obserwację.
Źródło: Brygida Baranowska, licencja: CC BY 3.0.
3
Ćwiczenie 2
R1TRexojQuhHA1
Uważnie przeczytaj tekst poniżej i odpowiedz na pytanie.
Podczas lekcji przyrody uczniowie wybrali się na wycieczkę do parku. Na podstawie wyglądu liści uczyli się rozpoznawać rosnące tam drzewa. Dowiedzieli się, że w parku najwięcej jest drzew liściastych. Zauważyli kasztanowce, dęby, klony, graby i wiązy. Wśród drzew iglastych najwięcej było świerków. Liście poznanych drzew narysowali i opisali w zeszytach.
Jaką książkę powinni uczniowie wziąć na wycieczkę? Możliwe odpowiedzi: 1. Atlas roślin łąkowych, 2. Historia parku miejskiego, 3. Zwierzęta leśne, 4. Atlas drzew i krzewów
Źródło: Brygida Baranowska, licencja: CC BY 3.0.