bg‑azure

You now know about a few strange animals. What about exotic animals that look very cute? In reality, they can be dangerous. In this section, you’re going to work with a picture about them.

Wiesz już o kilku dziwnych zwierzętach. A co z tymi egzotycznymi gatunkami, które wyglądają niezwykle uroczo? Okazuje się, że potrafią być niebezpieczne. W tej sekcji będziesz pracować z ilustracją na ich temat.

Exercise 1

Match the English verbs with their Polish translations.

Połącz angielskie czasowniki z ich polskimi tłumaczeniami.

Rf7qcVpncOR2Q
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Work with the picture about a few exotic animals and then, do the tasks below.

Pracuj z obrazkiem dotyczącym kilku egzotycznych zwierząt, a następnie wykonaj zadania poniżej.

Ruou1q1T2fQQ21
Ilustracja interaktywna przedstawia trzy zdjęcia zwierząt. Do każdego zdjęcia jest przypisany punkt interaktywny z numerem od 1 do 3. Po naciśnięciu numerka można odsłuchać nagranie przypisane do danego punktu interaktywnego. Po lewej stronie znajduje się zdjęcie pandy jedzącej bambus. Panda siedzi na drewnianym podłożu, otoczonym zielenią. Do tego zdjęcia przypisany jest punkt interaktywny z numerem 1. W środkowym kadrze widoczne są dwa kangury stojące naprzeciwko siebie, sprawiające wrażenie, jakby boksowały na trawie. W tle znajdują się drzewa. Punkt interaktywny z numerem 2 odnosi się do tego zdjęcia. Po prawej stronie widać koalę obejmującą pień drzewa. Zwierzę ma otwartą paszczę, wyglądając, jakby ziewało lub wydawało dźwięk. Do tego zdjęcia przypisany jest punkt interaktywny 3. Pod zdjęciami znajdują się podpisy w kolejności: Panda, Kangaroo, Koala.
Źródło: dostępny w internecie: www.unsplash.com [dostęp 24.07.2023], domena publiczna.

Ilustracja interaktywna przedstawia trzy zdjęcia zwierząt. Do każdego zdjęcia jest przypisany punkt interaktywny z numerem od 1 do 3. Po naciśnięciu numerka można odsłuchać nagranie przypisane do danego punktu interaktywnego.

Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.

11
Panda

Na pierwszym zdjęciu widoczna jest panda siedząca na ziemi. Ma czarne tylne i przednie łapy, kark i ramiona oraz uszy, a także czarne plamki dookoła oczu. Pozostała część ciała jest biała. Panda ma otwarty pysk i wyszczerzone zęby. W lewej górnej łapie trzyma kawałek bambusa. Na trawie przed pandą leżą kawałki pałek bambusowych a w tle widoczna jest droga z bali i pas zieleni. Do zdjęcia przypisany jest punkt interaktywny oznaczony numerem 1.

Kangaroo

Na drugim zdjęciu widoczne są dwa kangury, które stoją na tylnych łapach i trzymają się za przednie łapy. Kangury mają całe ciało pokryte brązową sierścią. Głowa kangura jest mała, z dużymi, spiczastymi uszami. Przednie nogi są krótkie, a tylne kończyny długie. Kangury stoją na trawie, a w tle widoczna jest ściana drzew. Do zdjęcia przypisany jest punkt interaktywny oznaczony numerem 2.

Koala

Na trzecim zdjęciu widoczny jest koala, który trzyma się konaru drzewa. Ma dużą głowę, wielkie uszy porośnięte długimi włosami, a całe ciało ma pokryte gęstym futrem w kolorze szarym od strony grzbietowej oraz w kolorze białym na brzuchu. Koala ma otwarty szeroko pysk i zamknięte oczy. Do zdjęcia przypisany jest punkt interaktywny oznaczony numerem 3.

TRANSCRIPTazurewhite
Exercise 2

Explore the picture descriptions and then choose the element that doesn’t answer the question in each group.

Zapoznaj się z opisami do ilustracji, a następnie w każdej grupie wybierz element, który nie odpowiada na pytanie.

REwnp4XB4U7C1
1. These animals can use their teeth to hurt others.
pandakoalakangaroo

2. These animals are very strong.
koalapandakangaroo

3. These animals get angry when you get close to them.
kangarookoalapanda

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Based on the information from the recordings, decide if the following sentences are true or false.

W oparciu o informacje z ilustracji, zdecyduj, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

R1bMccmqS7kXB
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 4

Pick one animal from the pictures and:

  • describe how it looks;

  • write what it likes and dislikes;

  • explain why it can be dangerous.

Use 3 sentences.

Wybierz jedno zwierzę ze zdjęć i:

  • opisz, jak wygląda;

  • napisz, co lubi, a czego nie;

  • wyjaśnij, dlaczego może być niebezpieczne.

Użyj 3 zdań.

R1bF1sWG8Ynl0
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.