Okiem eksperta

Przekonaj się, co na temat logiki powiedział ekspert.

R1DVzVysEYe4W
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Teoria poznania i logika według Arystotelesa.
1
Polecenie 1

Czy potrafisz wymienić starożytnych myślicieli, którzy wypowiadali się o logice? Przedstaw krótko ich przekonania w mapie myśli.

R8ujcPynxYjIq1
Mapa myśli. Lista elementów:
  • Nazwa kategorii: O logice:
    • Elementy należące do kategorii O logice:
    • Nazwa kategorii:
      • Elementy należące do kategorii
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii
    • Nazwa kategorii:
      • Elementy należące do kategorii
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii
    • Nazwa kategorii:
      • Elementy należące do kategorii
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii
    • Nazwa kategorii:
      • Elementy należące do kategorii
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii
    • Nazwa kategorii:
      • Elementy należące do kategorii
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii
      Koniec elementów należących do kategorii O logice:
R5ooRRatczARN
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Odwołując się do zamieszczonego wykładu, wyjaśnij, dlaczego odkrycia logiki były nieuniknione.

RXLuktnlavPMF
(Uzupełnij).

Ćwiczenia

1
Ćwiczenie 1

Wyjaśnij terminy z logiki Arystotelesa.

R1TakyfqmqBY5
pojęcie Możliwe odpowiedzi: 1. myślowe przedstawienie tego, co rzeczywiste i co stanowi własność całego gatunku, 2. przyjmuje podstać zdania złożonego z dwóch pojęć, z których mniej ogólne podporządkowane było bardziej ogólnemu sąd Możliwe odpowiedzi: 1. myślowe przedstawienie tego, co rzeczywiste i co stanowi własność całego gatunku, 2. przyjmuje podstać zdania złożonego z dwóch pojęć, z których mniej ogólne podporządkowane było bardziej ogólnemu
2
Ćwiczenie 2

Przyporządkuj konkretne odkrycia logiki do poszczególnych filozofów.

R1YZrUwkAZhKF
Przyporządkuj konkretne odkrycia logiki do poszczególnych filozofów. Sokrates Możliwe odpowiedzi: 1. logos – analityczna argumentacja, 2. sylogizm, 3. badanie relacji logiczne między zdaniami, 4. logika zdań, 5. logika zbiorów, 6. mythos – wskazywanie prawdy za pomocą opowieści, 7. logika jako narzędzie, 8. badanie prawdziwości zdań, 9. zasada niesprzeczności Platon Możliwe odpowiedzi: 1. logos – analityczna argumentacja, 2. sylogizm, 3. badanie relacji logiczne między zdaniami, 4. logika zdań, 5. logika zbiorów, 6. mythos – wskazywanie prawdy za pomocą opowieści, 7. logika jako narzędzie, 8. badanie prawdziwości zdań, 9. zasada niesprzeczności Arystoteles Możliwe odpowiedzi: 1. logos – analityczna argumentacja, 2. sylogizm, 3. badanie relacji logiczne między zdaniami, 4. logika zdań, 5. logika zbiorów, 6. mythos – wskazywanie prawdy za pomocą opowieści, 7. logika jako narzędzie, 8. badanie prawdziwości zdań, 9. zasada niesprzeczności stoicy Możliwe odpowiedzi: 1. logos – analityczna argumentacja, 2. sylogizm, 3. badanie relacji logiczne między zdaniami, 4. logika zdań, 5. logika zbiorów, 6. mythos – wskazywanie prawdy za pomocą opowieści, 7. logika jako narzędzie, 8. badanie prawdziwości zdań, 9. zasada niesprzeczności
Praca domowa

Porozmawiaj z koleżanką lub kolegą na temat ważności logiki zarówno w filozofii, jak i w życiu codziennym.

1
RoismVTiXOq9Y1
R1FPzYCKXXi5G
(Uzupełnij).