Film
Polecenie 1
Przywołaj przyjętą w filmie definicję idiolektu. Na podstwie multimedium wyjaśnij, jakie relacje zachodzą między nim a idiostylem.

Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D15LFkk9k
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Cechy Tryptyku Rzymskiego.
Polecenie 2
Zapoznaj się z mapą myśli. Na jej podstawie stwórz wypunktowanie z cytatami z fragmentów Tryptyku rzymskiego, które mogą stanowić przykład realizacji danej cechy utworu. Następnie opisz funkcje poszczególnych cech.
- Nazwa kategorii: Cechy[br]„Tryptyku rzymskiego”
- Nazwa kategorii: występownie licznych[br]powtórzeń
- Nazwa kategorii: migotliwość znaczeń
- Nazwa kategorii: intelektualizm i[br]obiektywizm stwierdzeń
- Nazwa kategorii: operowanie milczeniem[br]i przemilczaniem
- Nazwa kategorii: użycie impresywne języka[br](szczególnie wynikających z przymusu np. musieć, trzeba)
- Nazwa kategorii: stosowanie pytań[br]retorycznych
- Nazwa kategorii: nagromadzenie słów[br]nacechowanych aksjologicznie
- Nazwa kategorii: interdyscyplinarność[br]tekstu Koniec elementów należących do kategorii Cechy[br]„Tryptyku rzymskiego”
- Elementy należące do kategorii Cechy[br]„Tryptyku rzymskiego”
-
Cechy[br]„Tryptyku rzymskiego”
-
występownie licznych[br]powtórzeń
-
migotliwość znaczeń
-
intelektualizm i[br]obiektywizm stwierdzeń
-
operowanie milczeniem[br]i przemilczaniem
-
użycie impresywne języka[br](szczególnie wynikających z przymusu np. musieć, trzeba)
-
stosowanie pytań[br]retorycznych
-
nagromadzenie słów[br]nacechowanych aksjologicznie
-
interdyscyplinarność[br]tekstu
-