Animacja
Polecenie 1
Zapoznaj się z animacją, a następnie odpowiedz na pytanie: co to znaczy, że zdanie ma wartość logiczną?
Polecenie 2
Przypomnij sobie zdania, od których rozpoczęliśmy lekcję. Czy wiesz już, dlaczego obie przytoczone wypowiedzi nie są argumentami? Które z użytych w nich zdań nie są stwierdzeniami?
Zastanawiam się, czy dzisiaj będzie padać. Jak myślisz, Zosiu? W każdym razie proszę, żebyś wzięła parasol.
Ruszaj się szybciej! Nie widzisz, która jest godzina? Chcesz, żebyśmy się spóźnili? Na pewno się przez ciebie spóźnimy. Ja nie będę za ciebie świecił oczyma!
Polecenie 3
Zastanów się, jaki procent wypowiadanych przez ciebie na co dzień zdań to zdania w sensie logicznym. Zapisz swoje obserwacje i poddaj je refleksji.