Rodzaje i charakterystyka usług gastronomicznych
HGT.11. Organizacja usług gastronomicznych - Technik usług kelnerskich 513102
Interaktywne materiały sprawdzające
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Nakrycie (talerze, sztućce, serwety) powinny zostać umieszczone w odległości około 1. 1-1,5 cm, 2. 25-30 cm, 3. 45-55 cm, 4. 100-120 cm, 5. 13 cm, 6. 10 cm, 7. 2-3 cm, 8. 65-80 cm od brzegu stołu. Poszczególne nakrycia należy zaaranżować w odległość około 1. 1-1,5 cm, 2. 25-30 cm, 3. 45-55 cm, 4. 100-120 cm, 5. 13 cm, 6. 10 cm, 7. 2-3 cm, 8. 65-80 cm od siebie. Nakrycie w głąb stołu powinno sięgać około 1. 1-1,5 cm, 2. 25-30 cm, 3. 45-55 cm, 4. 100-120 cm, 5. 13 cm, 6. 10 cm, 7. 2-3 cm, 8. 65-80 cm. Zaś wspólna przestrzeń stołu musi wynosić około 1. 1-1,5 cm, 2. 25-30 cm, 3. 45-55 cm, 4. 100-120 cm, 5. 13 cm, 6. 10 cm, 7. 2-3 cm, 8. 65-80 cm.
Nakrycie (talerze, sztućce, serwety) powinny zostać umieszczone w odległości około 1. 1-1,5 cm, 2. 25-30 cm, 3. 45-55 cm, 4. 100-120 cm, 5. 13 cm, 6. 10 cm, 7. 2-3 cm, 8. 65-80 cm od brzegu stołu. Poszczególne nakrycia należy zaaranżować w odległość około 1. 1-1,5 cm, 2. 25-30 cm, 3. 45-55 cm, 4. 100-120 cm, 5. 13 cm, 6. 10 cm, 7. 2-3 cm, 8. 65-80 cm od siebie. Nakrycie w głąb stołu powinno sięgać około 1. 1-1,5 cm, 2. 25-30 cm, 3. 45-55 cm, 4. 100-120 cm, 5. 13 cm, 6. 10 cm, 7. 2-3 cm, 8. 65-80 cm. Zaś wspólna przestrzeń stołu musi wynosić około 1. 1-1,5 cm, 2. 25-30 cm, 3. 45-55 cm, 4. 100-120 cm, 5. 13 cm, 6. 10 cm, 7. 2-3 cm, 8. 65-80 cm.
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Pod uwagę należy wziąć powierzchnię i kształt przestrzeni/wnętrza, 1. konferencyjnym, 2. obrusy, 3. odległość, 4. szewski, 5. prostokątne, 6. T, U, E, 7. trójkątne, 8. liczbę, 9. gości honorowych, 10. humor, 11. ustawieniu, 12. obsługi kelnerskiej, 13. usunięciu, 14. chaotycznym gości, czy rozmieszczenie otworów drzwiowych i okiennych.
Możemy sięgnąć do kilku możliwych rozwiązań. Stoły okrągłe lub owalne ustawiamy luźno we wnętrzu. Przy tym wyborze decydujemy o liczbie krzeseł dla gości. Jeżeli istnieje taka potrzeba, powinniśmy przewidzieć centralnie usytuowany stół dla 1. konferencyjnym, 2. obrusy, 3. odległość, 4. szewski, 5. prostokątne, 6. T, U, E, 7. trójkątne, 8. liczbę, 9. gości honorowych, 10. humor, 11. ustawieniu, 12. obsługi kelnerskiej, 13. usunięciu, 14. chaotycznym. Stoły prostokątne ustawiamy luźno we wnętrzu w kształcie litery 1. konferencyjnym, 2. obrusy, 3. odległość, 4. szewski, 5. prostokątne, 6. T, U, E, 7. trójkątne, 8. liczbę, 9. gości honorowych, 10. humor, 11. ustawieniu, 12. obsługi kelnerskiej, 13. usunięciu, 14. chaotycznym lub w stylu 1. konferencyjnym, 2. obrusy, 3. odległość, 4. szewski, 5. prostokątne, 6. T, U, E, 7. trójkątne, 8. liczbę, 9. gości honorowych, 10. humor, 11. ustawieniu, 12. obsługi kelnerskiej, 13. usunięciu, 14. chaotycznym, na przykład w dwóch lub więcej blokach, albo w formie grzebienia.
Aranżując ustawienie stołów na przyjęciu zasiadanym, trzeba pamiętać nie tylko o miejscu potrzebnym dla każdego gościa oraz rozmiarze stołów, ale także odpowiednim oświetleniu, wygodzie dojścia do nich, należy także równo wymierzyć 1. konferencyjnym, 2. obrusy, 3. odległość, 4. szewski, 5. prostokątne, 6. T, U, E, 7. trójkątne, 8. liczbę, 9. gości honorowych, 10. humor, 11. ustawieniu, 12. obsługi kelnerskiej, 13. usunięciu, 14. chaotycznym pomiędzy stolikami oraz od ścian.
Pod uwagę należy wziąć powierzchnię i kształt przestrzeni/wnętrza, 1. konferencyjnym, 2. obrusy, 3. odległość, 4. szewski, 5. prostokątne, 6. T, U, E, 7. trójkątne, 8. liczbę, 9. gości honorowych, 10. humor, 11. ustawieniu, 12. obsługi kelnerskiej, 13. usunięciu, 14. chaotycznym gości, czy rozmieszczenie otworów drzwiowych i okiennych.
Możemy sięgnąć do kilku możliwych rozwiązań. Stoły okrągłe lub owalne ustawiamy luźno we wnętrzu. Przy tym wyborze decydujemy o liczbie krzeseł dla gości. Jeżeli istnieje taka potrzeba, powinniśmy przewidzieć centralnie usytuowany stół dla 1. konferencyjnym, 2. obrusy, 3. odległość, 4. szewski, 5. prostokątne, 6. T, U, E, 7. trójkątne, 8. liczbę, 9. gości honorowych, 10. humor, 11. ustawieniu, 12. obsługi kelnerskiej, 13. usunięciu, 14. chaotycznym. Stoły prostokątne ustawiamy luźno we wnętrzu w kształcie litery 1. konferencyjnym, 2. obrusy, 3. odległość, 4. szewski, 5. prostokątne, 6. T, U, E, 7. trójkątne, 8. liczbę, 9. gości honorowych, 10. humor, 11. ustawieniu, 12. obsługi kelnerskiej, 13. usunięciu, 14. chaotycznym lub w stylu 1. konferencyjnym, 2. obrusy, 3. odległość, 4. szewski, 5. prostokątne, 6. T, U, E, 7. trójkątne, 8. liczbę, 9. gości honorowych, 10. humor, 11. ustawieniu, 12. obsługi kelnerskiej, 13. usunięciu, 14. chaotycznym, na przykład w dwóch lub więcej blokach, albo w formie grzebienia.
Aranżując ustawienie stołów na przyjęciu zasiadanym, trzeba pamiętać nie tylko o miejscu potrzebnym dla każdego gościa oraz rozmiarze stołów, ale także odpowiednim oświetleniu, wygodzie dojścia do nich, należy także równo wymierzyć 1. konferencyjnym, 2. obrusy, 3. odległość, 4. szewski, 5. prostokątne, 6. T, U, E, 7. trójkątne, 8. liczbę, 9. gości honorowych, 10. humor, 11. ustawieniu, 12. obsługi kelnerskiej, 13. usunięciu, 14. chaotycznym pomiędzy stolikami oraz od ścian.
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Film edukacyjny – Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gościDyK6OPCBFilm edukacyjny – Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gości
Sekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych (Przyjęcia zasiadane)D17knBWYkSekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych (Przyjęcia zasiadane)
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Film edukacyjny – Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gościDyK6OPCBFilm edukacyjny – Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gości
Sekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych (Przyjęcia zasiadane)D17knBWYkSekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych (Przyjęcia zasiadane)
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Sekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych (Usługi uzupełniające oraz Usługi cateringowe)D17knBWYkSekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych (Usługi uzupełniające oraz Usługi cateringowe)
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Sekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych (Przyjęcia zasiadane)D17knBWYkSekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych (Przyjęcia zasiadane)
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Film edukacyjny – Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gościDyK6OPCBFilm edukacyjny – Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gości
Test jednokrotnego wyboru
Rozwiąż test jednokrotnego wyboru, zaznaczając jedną poprawną odpowiedź spośród podanych.
Test jednokrotnego wyboru
Program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie – Układanie menu na przyjęcia okolicznościoweDs0w1CmTUProgram ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie – Układanie menu na przyjęcia okolicznościowe
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Film edukacyjny – Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gościDyK6OPCBFilm edukacyjny – Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gości
2. Przerwa kawowa to rodzaj przerwy podczas spotkań businessowych lub konferencyjnych/przyjęcia w stylu amerykańskim, w trakcie której są serwowane kawa, herbata, soki i woda oraz różne przekąski.
3. Na przyjęciu koktajlowym, które odbywa się w godzinach popołudniowo-wieczornych/porannych i trwa około 2-3 godzin, można zaoferować gościom jedynie drobne przekąski, desery czy owoce albo można ustawić stoły bufetowe i bar z napojami.
4. Bufet mieszany łączący w sobie elementy bankietu angielskiego i zasiadanego, to inaczej bufet szwedzki/amerykański.
5. Digestif/Piknik to forma rekreacji, wypoczynku, która odbywa się na świeżym powietrzu, w trakcie którego spożywa się przygotowane lub dostarczone wcześniej produkty.
2. Przerwa kawowa to rodzaj przerwy podczas spotkań businessowych lub konferencyjnych/przyjęcia w stylu amerykańskim, w trakcie której są serwowane kawa, herbata, soki i woda oraz różne przekąski.
3. Na przyjęciu koktajlowym, które odbywa się w godzinach popołudniowo-wieczornych/porannych i trwa około 2-3 godzin, można zaoferować gościom jedynie drobne przekąski, desery czy owoce albo można ustawić stoły bufetowe i bar z napojami.
4. Bufet mieszany łączący w sobie elementy bankietu angielskiego i zasiadanego, to inaczej bufet szwedzki/amerykański.
5. Digestif/Piknik to forma rekreacji, wypoczynku, która odbywa się na świeżym powietrzu, w trakcie którego spożywa się przygotowane lub dostarczone wcześniej produkty.
Sekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznychD17knBWYkSekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych
zasiadanego – jest to błąd, gdyż aperitif to rodzaj krótkiego przyjęcia na stojąco;
przyjęcia w stylu amerykańskim – jest to błąd, gdyż przerwa kawowa to rodzaj przyjęcia organizowanego zwykle podczas spotkań businessowych lub konferencyjnych;
porannych – jest to błąd, przyjęcie koktajlowe odbywa się w godzinach popołudniowo‑wieczornych;
szwedzki – jest to błąd, gdyż bufet mieszany to inaczej bufet amerykański;
Digestif – jest to błąd, gdyż forma rekreacji, wypoczynku, która odbywa się na świeżym powietrzu, w trakcie którego spożywa się przygotowane lub dostarczone wcześniej produkt to piknik.
Test wielokrotnego wyboru
Rozwiąż test wielokrotnego wyboru zaznaczając jedną, dwie lub trzy poprawne odpowiedzi spośród podanych.
Test wielokrotnego wyboru
Do przyjęć zasiadanych NIE zaliczamy Możliwe odpowiedzi: 1. aperitifu., 2. przerwy kawowej., 3. przyjęcia mieszanego.
Do zastawy stołowej zaliczamy Możliwe odpowiedzi: 1. sztućce serwingowe., 2. talerze., 3. moltony.
Do bielizny stołowej należą Możliwe odpowiedzi: 1. moltony., 2. skirtingi., 3. gerydony.
Do przyjęć dyplomatycznych zaliczamy Możliwe odpowiedzi: 1. śniadanie robocze., 2. lampkę wina., 3. oficjalny obiad.
Na podtalerzu (ang. underplate) ustawia się Możliwe odpowiedzi: 1. główny talerz., 2. materiałową serwetkę., 3. sztućce.
Podczas koktajli serwujemy Możliwe odpowiedzi: 1. napoje alkoholowe., 2. zimne i gorące dania bufetowe., 3. lampkę wina i orzeszki.
Do podstawowych funkcji gastronomii zaliczamy funkcje Możliwe odpowiedzi: 1. produkcyjne., 2. usługowe., 3. handlowe.
Przykładem zakładów zaliczanych do gastronomii indywidualnej jest Możliwe odpowiedzi: 1. restauracja., 2. kawiarnia., 3. stołówka szkolna.
Usługi towarzyszące w gastronomii, świadczone wraz z usługami o charakterze żywieniowym, obejmują Możliwe odpowiedzi: 1. usługi dekoratorskie., 2. usługi rozrywkowe., 3. usługi marketingowe.
Przyjęcia na stojąco (bez bufetów) to Możliwe odpowiedzi: 1. koktajl., 2. aperitif., 3. lunch.
Firma czy osoba, oferująca usługi cateringowe, powinna dysponować Możliwe odpowiedzi: 1. adekwatnym zapleczem produkcyjnym., 2. sprzętem do cateringu., 3. profesjonalnie wyszkolonym personelem.
Dokument Dobrej Praktyki Cateringowej obejmuje Możliwe odpowiedzi: 1. wytyczne dotyczące stanu technicznego i sanitarnego., 2. wytyczne dotyczące funkcjonalności wnętrz., 3. wytyczne dotyczące dekoracji stołów z użyciem kwiatów i świec.
Do przewożenia produktów lub potraw podczas świadczenia usług cateringowych służą Możliwe odpowiedzi: 1. pojemniki termoizolacyjne., 2. termosy., 3. gastroboxy.
Dokumentacja GHP catering to Możliwe odpowiedzi: 1. Dobre Praktyki Higieniczne w cateringu., 2. wytyczne dotyczące praktyk higienicznych zawarte w księdze HACCP., 3. Dobre Praktyki Produkcyjne w cateringu.
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Film edukacyjny – Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gościDyK6OPCBFilm edukacyjny – Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gości
Sekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznychD17knBWYkSekwencje filmowe – Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych
Słownik pojęć dla e‑materiałuD3PqCRMpPSłownik pojęć dla e‑materiału
Dekoracja stołów jest elementem aranżacji stołu na przyjęciach zasiadanych i na stojąco. Jest nie tylko akcentem estetycznym, ale także umożliwia stworzenie atmosfery odpowiedniej do okoliczności wydarzenia, która będzie sprzyjała miłemu spędzeniu czasu przez gości przyjęcia.
Do wykonania dekoracji stołów można użyć: Możliwe odpowiedzi: 1. świece, 2. owoce, 3. gałązki jodły, 4. świecznik, 5. serwetki, 6. girlandy z owoców, 7. motylki, 8. kwiaty
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Dekoracja musi być spójna 1. świec, 2. wosku, 3. dmuchawców, 4. oceny, 5. bilecików, 6. obrusów, 7. mandatów, 8. cenowo, 9. płacht, 10. kolorystycznie, 11. aranżacji, 12. kompozycji i na tyle stonowana, żeby nie przesłaniała potraw i zastawy stołowej albo nie przeszkadzała w konsumpcji czy rozmowie.
Do wykonania dekoracji stołów można użyć: dekoracyjnych 1. świec, 2. wosku, 3. dmuchawców, 4. oceny, 5. bilecików, 6. obrusów, 7. mandatów, 8. cenowo, 9. płacht, 10. kolorystycznie, 11. aranżacji, 12. kompozycji, bieżników, serwet; pojedynczych kwiatów czy 1. świec, 2. wosku, 3. dmuchawców, 4. oceny, 5. bilecików, 6. obrusów, 7. mandatów, 8. cenowo, 9. płacht, 10. kolorystycznie, 11. aranżacji, 12. kompozycji kwiatowych; 1. świec, 2. wosku, 3. dmuchawców, 4. oceny, 5. bilecików, 6. obrusów, 7. mandatów, 8. cenowo, 9. płacht, 10. kolorystycznie, 11. aranżacji, 12. kompozycji czy lampionów; luster; 1. świec, 2. wosku, 3. dmuchawców, 4. oceny, 5. bilecików, 6. obrusów, 7. mandatów, 8. cenowo, 9. płacht, 10. kolorystycznie, 11. aranżacji, 12. kompozycji czy wizytówek; oraz innych dodatków, jak np. wstążki, muszle, wianki, kamyczki, figurki, świeże owoce czy warzywa, balony itp.
Dekoracja musi być spójna 1. świec, 2. wosku, 3. dmuchawców, 4. oceny, 5. bilecików, 6. obrusów, 7. mandatów, 8. cenowo, 9. płacht, 10. kolorystycznie, 11. aranżacji, 12. kompozycji i na tyle stonowana, żeby nie przesłaniała potraw i zastawy stołowej albo nie przeszkadzała w konsumpcji czy rozmowie.
Do wykonania dekoracji stołów można użyć: dekoracyjnych 1. świec, 2. wosku, 3. dmuchawców, 4. oceny, 5. bilecików, 6. obrusów, 7. mandatów, 8. cenowo, 9. płacht, 10. kolorystycznie, 11. aranżacji, 12. kompozycji, bieżników, serwet; pojedynczych kwiatów czy 1. świec, 2. wosku, 3. dmuchawców, 4. oceny, 5. bilecików, 6. obrusów, 7. mandatów, 8. cenowo, 9. płacht, 10. kolorystycznie, 11. aranżacji, 12. kompozycji kwiatowych; 1. świec, 2. wosku, 3. dmuchawców, 4. oceny, 5. bilecików, 6. obrusów, 7. mandatów, 8. cenowo, 9. płacht, 10. kolorystycznie, 11. aranżacji, 12. kompozycji czy lampionów; luster; 1. świec, 2. wosku, 3. dmuchawców, 4. oceny, 5. bilecików, 6. obrusów, 7. mandatów, 8. cenowo, 9. płacht, 10. kolorystycznie, 11. aranżacji, 12. kompozycji czy wizytówek; oraz innych dodatków, jak np. wstążki, muszle, wianki, kamyczki, figurki, świeże owoce czy warzywa, balony itp.
E‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznychDxx4kLadmE‑book Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gości

Elementy protokołu dyplomatycznego podczas obsługi gości
Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych

Rodzaje i charakterystyka dodatkowych usług gastronomicznych
Układanie menu na przyjęcia okolicznościowe

Układanie menu na przyjęcia okolicznościowe
Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych

Warunki organizacji dodatkowych usług gastronomicznych
