E-materiały do kształcenia zawodowego

Wykonanie kosza na dnie okrągłym, owalnym, prostokątnym oraz na dnie z płyty

DRM.01. Wykonywanie wyrobów koszykarsko‑plecionkarskich - koszykarz‑plecionkarz 731702

bg‑green

Przewodnik dla uczącego się

s

Spis treści

Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

Struktura e‑materiału

Wszystkie elementy e‑materiału są ze sobą powiązane tematyką, m.in. poprzez słowa  kluczowe. Elementy struktury różnią się obudową dydaktyczną i merytoryczną, niemniej  jednak w każdym z nich znajdują się niezbędne informacje, które umożliwią przyswojenie wiedzy dla kwalifikacji DRM.01. wykonywanie wyrobów koszykarsko‑plecionkarskich. 

Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: opisu e‑materiału, źródeł multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe. 

1. Opis e‑materiału

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z jego zawartością: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

2. Źródła multimedialne

Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwią Ci przyswojenie wiedzy. 

E‑materiał składa się z dwóch źródeł multimedialnych: filmu edukacyjnegoD5TjMFj2ufilmu edukacyjnegoatlasu interaktywnegoD10HWSJ03atlasu interaktywnego.

3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceDJQqAr2BcInteraktywne materiały sprawdzające – Dzięki atrakcyjnym formom uczeń sprawdzi poziom opanowania wiedzy z zakresu e‑materiału. 

  • Słownik pojęć do e‑materiałuDJBU5FojSłownik pojęć do e‑materiału – Zawiera specjalistyczne słownictwo, które występuje w całym e‑materiale wraz z wyjaśnieniami/definicjami. 

  • Przewodnik dla nauczycielaD1EgMLzIkPrzewodnik dla nauczyciela – Zawiera wskazówki w jaki sposób można wykorzystać e‑materiał w ramach pracyv dydaktycznej. 

  • Przewodnik dla uczącego sięD5msRTgeXPrzewodnik dla uczącego się – To wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej  nauki. 

  • Netografia i bibliografiaDdJ5sgIdKNetografia i bibliografia – Stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał. 

  • Instrukcja użytkowaniaDyJkRRq0ZInstrukcja użytkowania – Objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów. Wskazówki do wykorzystania e‑materiału w pracy dydaktycznej dla zawodu koszykarz‑plecionkarz.   

2

Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie: koszykarz‑plecionkarz.

Zarówno film edukacyjny, jak i animacja przybliżają tematykę wykonania wyrobów plecionkarskich. Zrób na ich podstawie notatki, np. w formie instrukcji. Możesz wypisać sobie też czasy z filmów, gdzie omawiane jest dane zagadnienie. Pozwoli Ci to na szybki powrót do danego fragmentu w razie potrzeby. Twoje notatki mogą mieć formę graficzną. Dzięki temu lepiej przyswoisz wiedzę z danego procesu.

Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają zweryfikowanie poziomu własnej wiedzy i uzyskania szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej. Zapoznaj się z nimi po obejrzeniu sekwencji i animacji.

Zajrzyj też do słownika. Stanowi on pigułkę wiedzy dotyczącą całego e‑materiału. Możesz we własnych notatkach dopisać też wyrażenia, które Twoim zdaniem powinny się tam też znaleźć.

3

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych materiałów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy;

  • OS X 10.11.6 lub nowszy;

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100;

  • Firefox w wersji 62.0.2;

  • Safari w wersji 11.1;

  • Opera w wersji 55.0.2994.44;

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.