Stosowanie podstaw ochrony środowiska w zawodzie technik ochrony środowiska.
CHM.05. Ocena stanu środowiska , planowanie i realizacja zadań w ochronie środowiska - Technik ochrony środowiska 325511
Sprawdź się: stosowanie podstaw ochrony środowiska w zawodzie technik ochrony środowiska
Wykonaj test ćwiczeniowy. W poszczególnych zadaniach testu zaznacz jedną lub więcej niż jedną prawidłową odpowiedź.
TĘCZA‑jest zjawiskiem atmosferycznym o charakterze optycznym, powstającym na skutek załamania fal promieniowania słonecznego na kroplach deszczu.
miejscu na poniższej grafice:
miejscu na poniższej grafice:
kondensacjakondensacjakondensacja, parowanieparowanieparowanie, retencja wodyretencja wodyretencja wody
2.1. Atmosfera, 2. Egzosfera, 3. termosferze, 4. stratosferze, 5. Mezosfera, 6. troposferze jest warstwą atmosfery, w której temperatura przyjmuje wartość zera bezwzględnego.
3.W 1. Atmosfera, 2. Egzosfera, 3. termosferze, 4. stratosferze, 5. Mezosfera, 6. troposferze występują tzw. zorze polarne, czyli zjawiska świetlne będące konsekwencją wiatru słonecznego.
4.W 1. Atmosfera, 2. Egzosfera, 3. termosferze, 4. stratosferze, 5. Mezosfera, 6. troposferze zawarta jest warstwa ozonowa stanowiąca ochronę przed szkodliwym promieniowaniem.
5.1. Atmosfera, 2. Egzosfera, 3. termosferze, 4. stratosferze, 5. Mezosfera, 6. troposferze znajduje się na wysokości od 50 do 80 km nad powierzchnią Ziemi.
Temperatura w 1. Atmosfera, 2. Egzosfera, 3. termosferze, 4. stratosferze, 5. Mezosfera, 6. troposferze maleje o około 0,6 oC co 100 m.
2.1. Atmosfera, 2. Egzosfera, 3. termosferze, 4. stratosferze, 5. Mezosfera, 6. troposferze jest warstwą atmosfery, w której temperatura przyjmuje wartość zera bezwzględnego.
3.W 1. Atmosfera, 2. Egzosfera, 3. termosferze, 4. stratosferze, 5. Mezosfera, 6. troposferze występują tzw. zorze polarne, czyli zjawiska świetlne będące konsekwencją wiatru słonecznego.
4.W 1. Atmosfera, 2. Egzosfera, 3. termosferze, 4. stratosferze, 5. Mezosfera, 6. troposferze zawarta jest warstwa ozonowa stanowiąca ochronę przed szkodliwym promieniowaniem.
5.1. Atmosfera, 2. Egzosfera, 3. termosferze, 4. stratosferze, 5. Mezosfera, 6. troposferze znajduje się na wysokości od 50 do 80 km nad powierzchnią Ziemi.
Temperatura w 1. Atmosfera, 2. Egzosfera, 3. termosferze, 4. stratosferze, 5. Mezosfera, 6. troposferze maleje o około 0,6 oC co 100 m.
Dźwięki można podzielić ze względu na zakres ich częstotliwości. Wyróżnia się: 1. Infradźwięki obejmujące zakres poniżej 800 Tu uzupełnij Hz. 2. Dźwięki słyszalne znajdujące się w przedziale od 800 Tu uzupełnij do 50 000 Tu uzupełnij Hz. 3. Ultradźwięki posiadające częstotliwość przekraczające wartość 100 000 Tu uzupełnij Hz.
Dźwięki można podzielić ze względu na zakres ich częstotliwości. Wyróżnia się: 1. Infradźwięki obejmujące zakres poniżej 800 Tu uzupełnij Hz. 2. Dźwięki słyszalne znajdujące się w przedziale od 800 Tu uzupełnij do 50 000 Tu uzupełnij Hz. 3. Ultradźwięki posiadające częstotliwość przekraczające wartość 100 000 Tu uzupełnij Hz.
„Zespół Tu uzupełnij akustycznych zachodzących w środowisku, które są wywołane hałasem pochodzącym ze Tu uzupełnij znajdujących się w środowisku, określanych za pomocą odpowiednich wskaźników akustycznych w funkcji Tu uzupełnij, Tu uzupełnij i Tu uzupełnij(…)”.
Wyróżnia się wiele grup hałasu wpływających na klimat akustyczny. Przykładowo hałas przemysłowy, hałas komunikacyjny, hałas komunalny oraz hałas związany z działalnością rolniczą.
„Zespół Tu uzupełnij akustycznych zachodzących w środowisku, które są wywołane hałasem pochodzącym ze Tu uzupełnij znajdujących się w środowisku, określanych za pomocą odpowiednich wskaźników akustycznych w funkcji Tu uzupełnij, Tu uzupełnij i Tu uzupełnij(…)”.
Wyróżnia się wiele grup hałasu wpływających na klimat akustyczny. Przykładowo hałas przemysłowy, hałas komunikacyjny, hałas komunalny oraz hałas związany z działalnością rolniczą.
klimat akustycznyklimat akustycznyklimat akustyczny
2. Ilość drgań w ciągu 1s[Hz] to 1. Amplituda, 2. Okres.
2. Ilość drgań w ciągu 1s[Hz] to 1. Amplituda, 2. Okres.
2. 1. Rzeki, 2. Potoki, 3. Strumienie, 4. Strugi, 5. Kanały - cieki płynące w płytkich korytach znajdujące się na terenach o zróżnicowanym poziomie.
3. 1. Rzeki, 2. Potoki, 3. Strumienie, 4. Strugi, 5. Kanały - niewielkie cieki wodne charakteryzujące się skalnymi korytami oraz znaczną różnicą w wysokości punktu początkowego i końcowego.
4. 1. Rzeki, 2. Potoki, 3. Strumienie, 4. Strugi, 5. Kanały - naturalne cieki wodne o znacznej powierzchni przekraczającej 100 km2.
5. 1. Rzeki, 2. Potoki, 3. Strumienie, 4. Strugi, 5. Kanały - sztuczne cieki.
2. 1. Rzeki, 2. Potoki, 3. Strumienie, 4. Strugi, 5. Kanały - cieki płynące w płytkich korytach znajdujące się na terenach o zróżnicowanym poziomie.
3. 1. Rzeki, 2. Potoki, 3. Strumienie, 4. Strugi, 5. Kanały - niewielkie cieki wodne charakteryzujące się skalnymi korytami oraz znaczną różnicą w wysokości punktu początkowego i końcowego.
4. 1. Rzeki, 2. Potoki, 3. Strumienie, 4. Strugi, 5. Kanały - naturalne cieki wodne o znacznej powierzchni przekraczającej 100 km2.
5. 1. Rzeki, 2. Potoki, 3. Strumienie, 4. Strugi, 5. Kanały - sztuczne cieki.
rodzaj wód stojących.
rodzaj wód stojących.
RT 1. Glejosole, 2. Technosole, 3. Retisole, 4. Krisole
CR 1. Glejosole, 2. Technosole, 3. Retisole, 4. Krisole
TC 1. Glejosole, 2. Technosole, 3. Retisole, 4. Krisole
RT 1. Glejosole, 2. Technosole, 3. Retisole, 4. Krisole
CR 1. Glejosole, 2. Technosole, 3. Retisole, 4. Krisole
TC 1. Glejosole, 2. Technosole, 3. Retisole, 4. Krisole
W tym celu naciśnij na wybrany przez siebie element i przesuń go, aby zmienić jego miejsce na planszy.
W tym celu naciśnij na wybrany przez siebie element i przesuń go, aby zmienić jego miejsce na planszy.
W tym celu kliknij na wybrany przez siebie element, a następnie przeciągnij go w poprawne miejsce.
W tym celu kliknij na wybrany przez siebie element, a następnie przeciągnij go w poprawne miejsce.
Inaczej skraplanie, jest to proces zmiany stanu skupienia z fazy gazowej w fazę ciekłą.
Materiał multimedialny: Film edukacyjnyD15lt47L3Film edukacyjny: Procesy i zjawiska zachodzące w atmosferze.
Proces zmiany stanu skupienia z fazy ciekłej w fazę gazową.
Materiał multimedialny: Film edukacyjnyD9gm6QUf3Film edukacyjny: Rodzaje wód powierzchniowych i podziemnych.
Możliwość gromadzenia wody. Wyróżnia się m.in.: retencje w zbiornikach wodnych, retencję śnieżną oraz retencję szaty roślinnej.
Materiał multimedialny: Film edukacyjnyD9gm6QUf3Film edukacyjny: Rodzaje wód powierzchniowych i podziemnych.
Ogół zjawisk akustycznych występujących w określonej przestrzeni.
Materiał multimedialny: Film edukacyjnyD15lt47L3Film edukacyjny: Procesy i zjawiska zachodzące w atmosferze.
Poszerz informacje: Kształtowanie klimatu akustycznego środowiska i jego ochrona przed hałasem i drganiami: http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-article-BTB2-0006-0033