Stworzenie ciekawego i solidnego warsztatowo filmu reklamowego – który poruszy emocje widza oraz dotrze do jego potrzeb dzięki klarownemu przekazowi – jest zawsze sztuką złożonych wyborów. Należy pamiętać, że kręcenie tego typu form wymaga dokładnej znajomości specyfiki branży reklamowej oraz pogłębionego warsztatu reżyserskiego.
Praca nad filmem reklamowym jest przede wszystkim pracą zespołową. Ludzie zajmujący się różnymi dziedzinami łączą swoje umiejętność, żeby wyprodukować najczęściej zaledwie kilkadziesiąt sekund spójnego i atrakcyjnego materiału filmowego. Dlatego kompetentny twórca musi m.in. poznać i zrozumieć specyfikę każdego z tych zawodów.
Więcej informacji znajdziesz w e‑materiałach:
Optyka filmowa i głębia ostrościOptyka filmowa i głębia ostrości;
Kolor w filmieKolor w filmie;
Synchronizacja dźwięku z obrazem - w praktyceSynchronizacja dźwięku z obrazem - w praktyce;
Montaż wideo w praktyceMontaż wideo w praktyce;
Światło w filmieŚwiatło w filmie.
Wymienisz role w zespole, potrzebne do powstania filmu.
Omówisz, jak powstaje film reklamowy.
Zmontujesz własną reklamę.