Przeczytaj
In this picture, two friends are talking about meeting after school. In this section you’re going to read about some problems they have with the meeting.
Na poniższym zdjęciu dwoje przyjaciół rozmawia o spotkaniu po szkole. W tej części materiału przeczytasz o pewnych problemach, jakie mają w związku z umawianym spotkaniem.

Match words with their definitions.
Połącz wyrazy z definicjami.
Read the text below and do the exercises.
Przeczytaj poniższy tekst i wykonaj ćwiczenia.
An After‑School Meeting– Hi Janet! How are you?
– Hi Mike. I’m fine, thanks. What’s upWhat’s up?
– Oh, everything’s good. I’m just wonderingwondering... Would you like toWould you like to go to the cinemacinema with me tomorrow evening?
– Mike, it’s so nice you asked! I’d love toI’d love to, but I’m afraidI’m afraid I can’t. It’s my dad’s birthday. My family, friends, and other guestsguests are coming and we are having a party. Why don’t weWhy don’t we go on Saturday?
– Saturday? I’m terriblyterribly sorry, but I have to look afterlook after my younger sister. My parents are going to the theatretheatre and they asked me to help.
– I see. Wait, I have an idea! How aboutHow about staying at your place and watching a film there? We could watch something that’s good for you and me and your sister.
– That’s great, I’d love to!I’d love to! I will ask my mum first, but I’m sure she will say yes. Would you like to come roundcome round at 5 p.m.?
– Yes, that’s fine. I’ll ask my mum, too. Let’sLet’s have some popcorn, too. Shall weShall we?
– BrilliantBrilliant, I love popcornpopcorn. See you on Saturday.
– See you, Mike.
Źródło: Marcin Legeżyński, licencja: CC BY-SA 3.0.
Read the text again and decide if the following sentences are true or false.
Po przeczytaniu tekstu zdecyduj, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.
TRUE FALSE
2. Mike has a younger brother.
TRUE FALSE
3. Guests are coming to Janet’s house.
TRUE FALSE
4. Mike’s parents want his sister to help.
TRUE FALSE
5. Janet and Mike are meeting on Saturday.
TRUE FALSE
Read the text again and drag the words listed below to fill in the gaps.
Ponownie przeczytaj tekst i przeciągnij podane poniżej wyrazy w odpowiednie luki.
2. 1. afraid, 2. terribly, 3. like, 4. Let’s, 5. love go on holiday!
3. I’d 1. afraid, 2. terribly, 3. like, 4. Let’s, 5. love to, but I can’t.
4. I’m 1. afraid, 2. terribly, 3. like, 4. Let’s, 5. love sorry.
5. I’m 1. afraid, 2. terribly, 3. like, 4. Let’s, 5. love I can’t come.
Read the text again and put the words in the correct order.
Po przeczytaniu tekstu ułóż wyrazy we właściwej kolejności.
Based on the text, write the missing words in the gaps below.
Na podstawie tekstu uzupełnij luki w poniższych zdaniach odpowiednimi wyrazami.
Słownik
/ ˈbrɪlɪənt /
świetnie
/ ˈsɪnəmə /
kino
/ ˈkʌm ˈraʊnd /
przyjść do kogoś z wizytą
/ ɡests / / ɡest /
goście [gość]
/ haʊ əˈbaʊt /
Co powiesz na…?
/ aɪd ˈlʌv tuː /
bardzo chciałbym/chciałabym…
/ aɪm əˈfreɪd /
obawiam się, że...
/ lets /
Zróbmy...
/ ˈlʊk ˈɑːftə /
opiekować się
/ ˈpɒpkɔːn /
prażona kukurydza
/ ʃəl wi /
tu: Co ty na to?
/ ˈterəbli /
okropnie
/ ˈthetaɪətə /
teatr
/ wɒts ʌp /
Jak tam?
/ waɪ dəʊnt wi /
A może byśmy…
/ ˈwʌndərɪŋ / / ˈwʌndə /
zastanawiam się [zastanawiać się]
/ wəd jʊ laɪk tʊ /
Czy chciałbyś/chciałabyś…?
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0