E-materiały do kształcenia zawodowego

Przygotowanie pojazdu lub jego elementów do naprawy lakierniczej

MOT.03. Diagnozowanie i naprawa powłok lakierniczych - Lakiernik samochodowy 713203

bg‑orange

Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej

GRA EDUKACYJNA

1
Instrukcja użytkowania gry edukacyjnej

Instrukcja użytkowania

Gra edukacyjna umożliwia zaznajomienie się z różnymi wadami lakierniczymi oraz z metodami, które są niezbędne w ich usunięciu.

Poniżej przedstawiony jest ekran do uruchamiania gry. Gra działa w trybie pełnoekranowym.

Ry7n0BghWbsxy
Ekran do uruchamiania gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu czarnego przycisku „Włącz tryb pełnoekranowy” okno powiększy się i wyświetli się ekran startowy.

R1UmPppbmur9b
Przykładowy ekran startowy gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran startowy gry składa się z nazwy kwalifikacji, opisu zasady działania gry, przycisku „pomoc”, przycisku „zamknij grę” oraz przycisku „rozpocznij grę”. W celu automatycznego zjechania na sam dół strony, należy użyć strzałki z podpisem „przewiń w dół”.

RJTQ1S3GuMtas
Przycisk do przewijania w dół
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W trakcie każdego etapu gry, w prawym górnym rogu będzie znajdował się panel pomocy i przycisk zamykania gry.

RF77dnWkXd1Ss
Przyciski otwierania pomocy oraz zamykania gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Wielokrotnie powrót do poprzednich segmentów będzie realizowany poprzez kliknięcie przycisku „Wróć do poprzedniej strony”.

RiCFyGblae57E
Przycisk powrotu do poprzedniej strony
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk „Zamknij grę” znajdujący się w prawym górnym rogu, służy do wychodzenia z trybu pełnoekranowego i zakończenia gry.

R1IpGnRCgv3D9
Przycisk zamykania gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Pod opisem na stronie głównej znajduje się duży biały przycisk „Rozpocznij grę”. Po jego kliknięciu Uczeń zostanie przeniesiony do ekranu wyboru roli.

RZ81aLVOastNN
Przycisk rozpoczęcia
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W lewym górnym rogu znajduje się pasek postępu. Będzie on towarzyszył Uczniowi przez cały czas trwania gry. Postęp wskazuje w ilu procentach ukończono misję. Punkty naliczają się po poprawnym rozwiązaniu zadania.

R19ecHgv814hs
Panel postępu
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po wyborze stopnia trudności Uczeń zostanie przeniesiony do pierwszego etapu gry. Będzie zaprezentowany ekran z pewną problematyką do rozwiązania.

R1ApQD5i01E9Y
Przykładowy ekran z zadaniem
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Do zatwierdzania odpowiedzi służy przycisk „Zatwierdź odpowiedź”. Początkowo jest on wygaszony, ponieważ żadna odpowiedź nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu odpowiedzi, przycisk uaktywnia się.

RJrr7ga5svRk5
Przycisk zatwierdzający odpowiedź
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W przypadku błędnej odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Niestety, to nie jest poprawna odpowiedź”.

R1692ScHzY0uH
Komunikat o błędnej odpowiedzi
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Poprzez kliknięcie na przycisk „kontynuuj „Uczeń powraca do zadania i ma możliwość rozwiązania go ponownie. W przypadku poprawnego zaznaczenia odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Brawo!”.

R7KVbIHWTLjhf
Komunikat o poprawnej odpowiedzi
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu w przycisk „Kontynuuj” Uczeń przejdzie do kolejnego zadania. W przypadku gdy gra zostanie przerwana, a okno wyłączone, po powrocie będzie możliwość rozpoczęcia w miejscu gdzie gra została zakończona. W tym celu należy kliknąć na biały przycisk „Kontynuuj grę”. Jeżeli uczeń chce rozpocząć grę od nowa, należy kliknąć „Rozpocznij nową grę”.

RS2NhIjYCNbUZ
Ekran powrotu do gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-ND 3.0.

Po ukończeniu wszystkich zadań poziomu zostanie wyświetlony komunikat z informacją o uzyskanym wyniku.

RTaCZfN12wyFw
Ekran zakończenia misji
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1MxrtqPZwmFM
Nagranie dźwiękowe dotyczące gry
R1ZIu0KAbZn9D
Gra edukacyjna "Prace przygotowawcze przed rozpoczęciem naprawy lakierniczej"
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Sprawdź swoją wiedzę, wykonując test na temat przygotowania pojazdu i jego elementów do naprawy lakierniczej. 

1
Instrukcja do Testu samosprawdzającego

Aby uruchomić Test, należy wybrać przycisk Uruchom. W Teście pojawiają się pytania oraz zadania interaktywne, które należy rozwiązać. Po udzieleniu odpowiedzi lub rozwiązaniu zadania, należy wybrać znajdujący się pod nim przycisk Sprawdź. Następnie pojawia się informacja zwrotna. Dowiesz się, czy Twoja odpowiedź jest poprawna. Po udzieleniu odpowiedzi możesz wrócić do poprzedniego pytania, wybierając przycisk Poprzednie albo przejść do kolejnego, wybierając przycisk Dalej. Próg zaliczenia Testu wynosi . Po zakończeniu Testu otrzymasz informację, czy został zaliczony czy nie. Test samosprawdzający składa się z kilku typów pytań. Ich krótki opis znajduje się poniżej.

  1. Uzupełnianie luk za pomocą podanych pojęć. Edytuj lukę za pomocą przycisku Tab, następnie wybierz odpowiednie pojęcie z listy rozwijalnej i zatwierdź je. W teście znajdziesz dwa rodzaje tego ćwiczenia:

    • w pierwszym znajdziesz tyle samo luk, co podanych pojęć,

    • w drugim znajdziesz więcej pojęć niż luk. W każdym rodzaju jedną lukę uzupełnij jednym pojęciem.

  2. Uzupełnianie luk poprzez wpisywanie w nie pojęć. Wielkość liter nie ma tu znaczenia.

  3. Pytania jednokrotnego wyboru, w których znajdziesz dwa rodzaje ćwiczeń:

    • pytania z trzema odpowiedziami,

    • pytania z czterema odpowiedziami.

    W każdym przypadku tylko jedna odpowiedź jest poprawna.

  4. Łączenie w pary. Do podanych opisów dobierz odpowiednie pojęcia, których dotyczą. Rozwiń listę rozwijalną za pomocą przycisków Shift + Enter i wybierz odpowiednie pojęcie.

  5. Grupowanie elementów. W ćwiczeniu podano nazwy grup. Pod każdą nazwą znajduje się pole, które możesz edytować za pomocą przycisku Tab. Następnie wybierz wszystkie elementy z listy rozwijalnej pasujące do danej grupy. Każdy element wybierz osobno.

Przygotowanie pojazdu i jego elementów do naprawy lakierniczej181570Gratulacje! Większość twoich odpowiedzi była poprawna, zaliczyłeś test!Niestety, tym razem się nie udało... Spróbuj jeszcze raz!
Test

Przygotowanie pojazdu i jego elementów do naprawy lakierniczej

Liczba pytań:
18
Limit czasu:
15 min
Twój ostatni wynik:
-

Powiązane ćwiczenia