You will develop the following competences: communicating in English, mathematical, IT and basic scientific and technical competence, your learning skills.
You will consolidate your knowledge about integers.
You will get to know a method of solving tasks using the information about integers.
Learning effect
You will learn to interpret integers on the number Line.
You will learn to calculate the absolute value of an integer.
You will learn to compare integers.
Make a list of the topics connected with integers, which you have already met:
Integers on the number linenumber linenumber line.
Comparing integers.
The absolute valueabsolute valueabsolute value of an integer.
Systematizing knowledge and developing skills in these areas will be the aim of the class. Do the tasks connected with every of the above topics.
Topic 1 - integers on the number linenumber linenumber line
A ladybird is moving on the number linenumber linenumber line. First, it was on the point corresponding to number (-7). Then, it made 8 steps forward and two steps backwards.
What is the number corresponding to the point where it syopped?
Play a game - Comparing integers. One by one, give two integers, greater than (-6) and smaller than 15. Decide which one of them is greater. Check the correctness of your answer with the applet.
RRz0SHyOWVJq91
Aplet geogebry: Porównywanie liczb całkowitych. Poniżej znajduje się galeria ilustracji stanowiących alternatywę dla apletu.
Aplet geogebry: Porównywanie liczb całkowitych. Poniżej znajduje się galeria ilustracji stanowiących alternatywę dla apletu.
Na rysunku narysowana jest oś liczbowa, na której są zaznaczone liczby całkowite od minus dziesięć do dziesięć. Punktowi B przypisana jest liczba minus pięć, a punktowi A liczba sześć. Która z liczb jest większa, a która mniejsza?
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
Ry8LaqdInnFDm1
Na rysunku narysowana jest oś liczbowa, na której są zaznaczone liczby całkowite od minus dziesięć do dziesięć. Punktowi B przypisana jest liczba dwa, a punktowi A liczba sześć. Która z liczb jest większa, a która mniejsza?
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
R1B3ytNnHfCir1
Na rysunku narysowana jest oś liczbowa, na której są zaznaczone liczby całkowite od minus dziesięć do dziesięć. Punktowi B przypisana jest liczba dziesięć, a punktowi A liczba sześć. Która z liczb jest większa, a która mniejsza?
Przykład a) The opposite number of 8 is [tu uzupełnij]. Przykład b) The opposite number of minus one is [tu uzupełnij]. Przykład c) Numbers 18 and [tu uzupełnij] are opposite numbers.
Przykład a) The opposite number of 8 is [tu uzupełnij]. Przykład b) The opposite number of minus one is [tu uzupełnij]. Przykład c) Numbers 18 and [tu uzupełnij] are opposite numbers.
The opposite number of 8 is ......
The opposite number of (-1) is ......
Numbers 18 and ...... are opposite numbersopposite numbersopposite numbers.
Na rysunku znajduje się oś liczbowa, na której są zaznaczone liczby całkowite od minus dziesięć do dziesięć. Na osi oznaczona punktem jest liczba a równa siedem. Nad osią narysowany jest odcinek łączący zero z liczbą a, ma on długość równą siedem jednostek. Pod osią znajduje się napis: Absolute of the integer 7 is equal to 7.
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
R1KO8zEsWIGAT1
Na rysunku znajduje się oś liczbowa, na której są zaznaczone liczby całkowite od minus dziesięć do dziesięć. Na osi oznaczona punktem jest liczba a równa minus sześć. Nad osią narysowany jest odcinek łączący zero z liczbą a, ma on długość równą sześć jednostek. Pod osią znajduje się napis: Absolute of the integer -6 is equal to 6.
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
RYhHByQeHHztw1
Na rysunku znajduje się oś liczbowa, na której są zaznaczone liczby całkowite od minus dziesięć do dziesięć. Na osi oznaczona punktem jest liczba a równa dziewięć. Nad osią narysowany jest odcinek łączący zero z liczbą a, ma on długość równą dziewięć jednostek. Pod osią znajduje się napis: Absolute of the integer 9 is equal to 9.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Determine which sentence is true. Możliwe odpowiedzi: 1. (-7) > 5, 2. (-3) = 3, 3. 9 > 10, 4. (-9) > (-10)
Wersja alternatywna ćwiczenia: Determine which sentence is true. Możliwe odpowiedzi: 1. (-7) > 5, 2. (-3) = 3, 3. 9 > 10, 4. (-9) > (-10)
Determine which sentence is true.
(-7) > 5
(-3) = 3
9 > 10
(-9) > (-10)
zadanie
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
Exercise 2
Illustrate this task on the number line. Consider two cases.
A fly sat on the number line in the point 5 units away from zero. First, it moved 3 units forward. Next, it moved 9 units to the left. Find the coordinate of the point where the fly stopped.
-1 or -11
Exercise 3
Describe in English the location of positive and negative numbers on the number line.
Exercise 4
RLlbUiKQIoR8Y
Wersja alternatywna ćwiczenia: Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly. Możliwe odpowiedzi: 1. liczby przeciwne - opposite numbers, 2. liczba całkowita - integer, 3. liczba ujemna - negative number, 4. wartość bezwzględna - absolute value, 5. liczba mniejsza od 0 - number greater than 0, 6. liczba większa od 0 - number smaller than 0
Wersja alternatywna ćwiczenia: Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly. Możliwe odpowiedzi: 1. liczby przeciwne - opposite numbers, 2. liczba całkowita - integer, 3. liczba ujemna - negative number, 4. wartość bezwzględna - absolute value, 5. liczba mniejsza od 0 - number greater than 0, 6. liczba większa od 0 - number smaller than 0
Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly.
liczby przeciwne - opposite numbers
liczba całkowita - integer
liczba ujemna - negative number
wartość bezwzględna - absolute value
liczba mniejsza od 0 - number greater than 0
liczba większa od 0 - number smaller than 0
zadanie
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
R1EuDtJl6Uf0D1
Interaktywna gra, polegająca na łączeniu wyrazów w pary w ciągu jednej minuty. Czas zaczyna upływać wraz z rozpoczęciem gry. Jeden ruch to odkrywanie najpierw jednej potem drugiej karty z wyrazem. Każdy wyraz jest odczytywany. Kolejny ruch to odkrywanie trzeciej i czwartej karty. W ten sposób odsłuchasz wszystkie wyrazy. Nawigacja z poziomu klawiatury za pomocą strzałek, odsłuchiwanie wyrazów enterem lub spacją. Znajdź wszystkie pary wyrazów.
Interaktywna gra, polegająca na łączeniu wyrazów w pary w ciągu jednej minuty. Czas zaczyna upływać wraz z rozpoczęciem gry. Jeden ruch to odkrywanie najpierw jednej potem drugiej karty z wyrazem. Każdy wyraz jest odczytywany. Kolejny ruch to odkrywanie trzeciej i czwartej karty. W ten sposób odsłuchasz wszystkie wyrazy. Nawigacja z poziomu klawiatury za pomocą strzałek, odsłuchiwanie wyrazów enterem lub spacją. Znajdź wszystkie pary wyrazów.
Match Polish terms with their English equivalents.
comparing numbers
liczba ujemna
oś liczbowa
number line
negative number
wartość bezwzględna
integer
liczba całkowita
porównywanie liczb
absolute value
Source: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.