Formy i narzędzia przekazu informacji podczas usługi przewodnickiej
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
2
Ćwiczenie 1
RzpRqbkOBYRrv
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym przygotowania przewodnika turystycznego i ogólnych reguł oprowadzania.
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym przygotowania przewodnika turystycznego i ogólnych reguł oprowadzania.
Rk6x2F9xW28wi
Połącz w pary słowa tak, aby stworzyły poprawne wyrażenia związane z projektowaniem imprezy turystycznej – trasy zwiedzania.
Połącz w pary słowa tak, aby stworzyły poprawne wyrażenia związane z projektowaniem imprezy turystycznej – trasy zwiedzania.
R6drvrClmRkSD
Przewodnik na trasę zwiedzania wybrał Drogę Królewską w Krakowie. Jej zwiedzanie zajmie około 4 godziny. Grupa to 15 osób w wieku od 40 do 60 lat. Wszyscy posiadają aparaty fotograficzne. Pogoda jest wiosenna. Przewodnik będzie musiał zrobić przystanki – nie tylko, aby zatrzymać się i opowiedzieć o danym zabytku, ale również by dać uczestnikom możliwość wysłuchania hejnału z wieży Mariackiej, zakupu obwarzanka krakowskiego, skorzystania z toalety czy zrobienia zdjęć. Przyporządkuj po trzy elementy, które pasują do grupy: atrakcje turystyczne na trasie, sposoby uatrakcyjnienia oprowadzania oraz narzędzia pomocne w oprowadzaniu.
Przewodnik na trasę zwiedzania wybrał Drogę Królewską w Krakowie. Jej zwiedzanie zajmie około 4 godziny. Grupa to 15 osób w wieku od 40 do 60 lat. Wszyscy posiadają aparaty fotograficzne. Pogoda jest wiosenna. Przewodnik będzie musiał zrobić przystanki – nie tylko, aby zatrzymać się i opowiedzieć o danym zabytku, ale również by dać uczestnikom możliwość wysłuchania hejnału z wieży Mariackiej, zakupu obwarzanka krakowskiego, skorzystania z toalety czy zrobienia zdjęć. Przyporządkuj po trzy elementy, które pasują do grupy: atrakcje turystyczne na trasie, sposoby uatrakcyjnienia oprowadzania oraz narzędzia pomocne w oprowadzaniu.
11
Instrukcja korzystania z gry wcielanie się w rolę
Instrukcja korzystania z gry wcielanie się w rolę
Gra wcielanie się w rolę – Formy i narzędzia przekazu informacji podczas usługi przewodnickiej. Aby przejść do gry, należy kliknąć przycisk: „Włącz tryb pełnoekranowy”.
ReGe6lQv7TjTR
Ilustracja
Po włączeniu trybu pełnoekranowego pojawia się ekran początkowy gry z jej opisem.
Aby przejść do gry, należy kliknąć przycisk: „Rozpocznij grę”.
R1b4p0Nx7Gcxs
Ilustracja
W kolejnym oknie znajduje się menu wyboru misji. Poziom można rozpocząć, klikając przycisk „Rozpocznij”.
RjiVByNw66jsR
Ilustracja
Po wybraniu misji, na ekranie wyświetli się ekran z ciekawostką, gdzie należy nacisnąć „Przejdź do dalszej części scenariusza” oraz „Zatwierdź odpowiedź”, aby rozpocząć.
R1CMbuqmKt4te
Ilustracja
Następnie pojawią się zadania, które należy rozwiązać, a następnie nacisnąć przycisk „Sprawdź”.
R1RIclGMRiiqN
Ilustracja
W przypadku poprawnego rozwiązania zadania pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego zadania należy kliknąć przycisk „Kontynuuj”.
R1Umc1dStuiEr
Ilustracja
W przypadku błędnie rozwiązanego zadania pojawia się informacja zwrotna oraz przycisk „Spróbuj ponownie”.
R1PklDCTDQvJM
Ilustracja
Po rozwiązaniu wszystkich zadań z danej misji pojawia się podsumowanie. Jeśli nie udało się zdobyć wystarczającej liczby punktów, można zapisać wynik, klikając przycisk „Zapisz wynik” lub powtórzyć misję, klikając przycisk „Powtórz misję”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie misji resetuje uzyskany wynik i pozwala na jego poprawę.
R1D7Ph9UPl8yo
Ilustracja
W górnej części ekranu gry, po lewej stronie znajduje się pasek postępu, informacja o liczbie zdobytych punktów oraz odznak.
RI5oyUzNr5wiS
Ilustracja
Po prawej stronie, w górnej części ekranu znajdują się interaktywne przyciski. Przycisk „Pomoc” pozwala przejść do działu „Pytania i odpowiedzi”. Przycisk „Zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.
RIWUJQmTvNuBr
Ilustracja
Po kliknięciu przycisku „Pomoc”, na ekranie pojawia się okno „Pytania i odpowiedzi”. Opisane zostały tam zagadnienia z zakresu przewodnictwa turystycznego.
RMwOuam9dLvQz1
Ilustracja
Powiązane ćwiczenia
5. Przygotowanie i ogólne reguły oprowadzania - test sprawdzający
Test
5. Przygotowanie i ogólne reguły oprowadzania - test sprawdzający
3Test jednokrotnego wyboru61095Bardzo dobrze poradziłeś sobie z wykonaniem tego testu. Doskonale wykorzystałeś przyswojony materiał dotyczący przygotowania i ogólnych reguł oprowadzania. Brawo!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Nie odpowiedziałeś poprawnie na część pytań. Wróć do materiału, który dotyczy zagadnień związanych z przygotowaniem i ogólnymi regułami oprowadzania i wyszukaj w nim te elementy, z którymi miałeś największy problem. Zobacz: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Spróbuj ponownie rozwiązać test, a na pewno się uda. Powodzenia!
Test
Test jednokrotnego wyboru
Rozwiąż test jednokrotnego wyboru, zaznaczając poprawną odpowiedź spośród podanych.
Liczba pytań:
6
Limit czasu:
10 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Test jednokrotnego wyboru
Pytanie
1/6
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Przygotowując się do roli przewodnika, powinieneś ustalić warunki oprowadzania, czyli m.in.
Ramowy program zwiedzania zawiera
Na początku spotkania z grupą, którą oprowadza przewodnik, powinien on ustalić, kto w grupie jest liderem lub osobą decyzyjną, nawiązać kontakt z grupą przedstawiając się, podać zasady zwiedzania, a następnie
W trakcie oprowadzania przewodnik powinien wystrzegać się
Jeśli w trakcie zwiedzania jeden z uczestników zasłabł i potrzebuje specjalistycznych leków, które zostawił w autokarze, przewodnik
Przewodnik może wprowadzić sposoby uatrakcyjnienia zwiedzania poprzez aktywizację uczestników, w tym przykładowo
Spośród podanych do wyboru, zaznacz poprawne wyrażenia w tekście dotyczącym oprowadzania grupy przez przewodnika.
Spośród podanych do wyboru, zaznacz poprawne wyrażenia w tekście dotyczącym oprowadzania grupy przez przewodnika.
7. Praca przewodnika
Puzzle Puzzle Oznaczanie elementów tekstu
7. Praca przewodnika
1
R1JaYZddX36KW
1. Przesuwając poszczególne kafelki, ułóż puzzle przedstawiające różne elementy związane z pracą przewodnika. Po ułożeniu puzzli, wskaż co przedstawiają grafiki.
1. Przesuwając poszczególne kafelki, ułóż puzzle przedstawiające różne elementy związane z pracą przewodnika. Po ułożeniu puzzli, wskaż co przedstawiają grafiki.
ROBbzlKShWWyh1
2. Przesuwając poszczególne kafelki, ułóż puzzle przedstawiające różne elementy związane z pracą przewodnika. Po ułożeniu puzzli, wskaż co przedstawiają grafiki.
2. Przesuwając poszczególne kafelki, ułóż puzzle przedstawiające różne elementy związane z pracą przewodnika. Po ułożeniu puzzli, wskaż co przedstawiają grafiki.
RKpGHm8Suu6bL1
3. Po ułożeniu puzzli, zaznacz właściwym kolorem tekst zawierający informacje o tym, co przedstawiają grafiki.
3. Po ułożeniu puzzli, zaznacz właściwym kolorem tekst zawierający informacje o tym, co przedstawiają grafiki.
R13EdHv5NWB6H1
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym pracy przewodnika.
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym pracy przewodnika.
1
Materiały powiązane
Materiały powiązane
D1GHcdTZSR10xw6XqkIN0o
Plansza interaktywna, Prawa i obowiązki oraz rodzaje przewodników turystycznych
Plansza interaktywna, Prawa i obowiązki oraz rodzaje przewodników turystycznych
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
D1Em105CmR1Or8cLjKkKbH
Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning, Dobieranie metod pracy przewodników turystycznych do grupy klientów
Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning, Dobieranie metod pracy przewodników turystycznych do grupy klientów
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.