Rodzaje splotów koszykarsko‑plecionkarskich
DRM.01. Wykonywanie wyrobów koszykarsko‑plecionkarskich - koszykarz‑plecionkarz 731702
Przewodnik dla nauczyciela
Spis treści
Cele i efekty kształceniaCele i efekty kształcenia
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Wskazówki do wykorzystania e‑materiału w pracy dydaktycznej dla zawodu koszykarz‑plecionkarzWskazówki do wykorzystania e‑materiału w pracy dydaktycznej dla zawodu koszykarz‑plecionkarz
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Cele i efekty kształcenia
E‑materiał uwzględnia treści, które pozwolą na osiągnięcie, zgodnie z podstawą programową, celów kształcenia w zawodzie: koszykarz‑plecionkarz 731702.
Tematyka e‑materiału służy przygotowaniu absolwenta do profesjonalnego wykonywania zadań zawodowych. E‑materiał przeznaczony jest dla kwalifikacji DRM.01. Wykonywanie wyrobów koszykarsko‑plecionkarskich.
Wspiera osiąganie celów kształcenia określonych dla kwalifikacji:
DRM.01. Wykonywanie wyrobów koszykarsko‑plecionkarskich:
wykonywanie i wykańczanie wyrobów z materiałów plecionkarskich.
Wspiera osiąganie wybranych efektów kształcenia z jednostek efektów kształcenia:
DRM.01.3. Technologia wykonywania wyrobów koszykarsko‑plecionkarskich
7) charakteryzuje rodzaje wyrobów koszykarsko‑plecionkarskich;
DRM.01.5. Wykonywanie wyrobów koszykarsko‑plecionkarskich
5) wykonuje wyroby koszykarsko‑plecionkarskie;
E‑materiał pozwala nabywać:
kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
kompetencje cyfrowe,
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Struktura e‑materiału
Wszystkie elementy e‑materiału są ze sobą powiązane tematyką, m.in. poprzez słowa kluczowe. Elementy struktury różnią się obudową dydaktyczną i merytoryczną, niemniej jednak w każdym z nich znajdują się niezbędne informacje, które umożliwią przyswojenie wiedzy z zakresu wykonania wyrobów szkieletowych dla kwalifikacji DRM.01. wykonywanie wyrobów koszykarsko‑plecionkarskich.
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: opisu e‑materiału, źródeł multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
1. Opis e‑materiału
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z jego zawartością: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
2. Źródła multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy.
E‑materiał Rodzaje splotów koszykarsko‑plecionkarskich składa się z dwóch źródeł multimedialnych:
Film instruktażowy - Wykonywanie splotów koszykarsko‑plecionkarskichFilm instruktażowy - Wykonywanie splotów koszykarsko‑plecionkarskich
Galeria zdjęć i grafik - Sploty koszykarsko‑plecionkarskieGaleria zdjęć i grafik - Sploty koszykarsko‑plecionkarskie
3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające - Dzięki atrakcyjnym formom uczeń sprawdzi poziom opanowania wiedzy z zakresu podziału wyrobów koszykarsko‑plecionkarskich.
Słownik pojęć do e‑materiałuSłownik pojęć do e‑materiału - Zawiera specjalistyczne słownictwo, które występuje w całym e‑materiale wraz z wyjaśnieniami/definicjami.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela - Zawiera wskazówki w jaki sposób można wykorzystać e‑materiał w ramach pracyv dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się - To wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia - Stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania - Objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów. Wskazówki do wykorzystania e‑materiału w pracy dydaktycznej dla zawodu koszykarz‑plecionkarz.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wskazówki do wykorzystania e‑materiału w pracy dydaktycznej dla zawodu koszykarz‑plecionkarz
E‑materiał stanowi nowoczesną pomoc dydaktyczną wspomagającą proces uczenia się. Pozwala uczniom zapoznać się z informacjami na temat wykonania wyrobów szkieletowych.
Film edukacyjny
Nauczyciel prezentuje film edukacyjny. Uczniowie w parach, korzystając z pomocy nauczyciela i wskazówek, wykonują instrukcję wykonywania wybranego przez siebie splotu. Następnie nauczyciel prosi o wykonanie takiego splotu każdego z uczniów. W razie kłopotów nauczyciel pomaga uczniom.
Galeria zdjęć i grafik
Nauczyciel prezentuje dany splot wykonany przez siebie. Uczniowie na podstawie galerii mają za zadanie nazwać splot. Prawidłowe odpowiedzi mogą być nagradzane plusem.
Interaktywne materiały sprawdzające
To świetna alternatywa dla zwykłych sprawdzianów; dzięki multimedialnemu charakterowi są przystępniejsze, a ich wypełnianie powinno być bardziej interesujące dla uczniów.
Praca uczniów poza zajęciami
Uczniowie, korzystając ze słownika pojęć, mogą powtórzyć materiał przedstawiony na lekcjach bądź przygotować się do przyszłych zajęć. Film edukacyjny stanowi interesujące źródło umożliwiające samokształcenie.
Indywidualna praca z uczniem
Indywidualna praca z uczniem powinna rozwijać mocne strony ucznia i zachęcać do rozwijania słabszych stron. Dzięki podejściu indywidualnemu możemy różnicować np. stopień trudności interaktywnych materiałów sprawdzających poprzez wybór poziomu dostosowanego dla danego ucznia. Ze zdolnym uczniem szybciej przejdziemy do trudniejszych zagadnień czy sprawdzianów, natomiast z uczniem mniej zdolnym poszczególne elementy e‑materiału powinny być omawiane wolniej i bardziej szczegółowo, zaś interaktywne materiały sprawdzające wykorzystywane od najłatwiejszego do najtrudniejszego. W pracy ze zdolnym uczniem możemy również dać mu więcej czasu na pracę indywidualną, której efekty będziemy jedynie weryfikować.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych materiałów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy;
OS X 10.11.6 lub nowszy;
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100;
Firefox w wersji 62.0.2;
Safari w wersji 11.1;
Opera w wersji 55.0.2994.44;
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści