Symulacja interaktywna
Zapoznaj się z działaniem symulacji przedstawiającej wpływ błędu obcięcia na wynik w następujący sposób:
Do symulacji wprowadzane są dane rzeczywiste dotyczące parametrów fizycznych, z którymi wystrzelony zostaje pocisk. Symulacja wykreśla na czerwono rzeczywistą trajektorię lotu pocisku oraz oblicza rzeczywistą odległość, na której nastąpi upadek pocisku.
Symulacja wykreśla na zielono trajektorię pocisku, która miałaby miejsce, gdyby dane początkowe były obcięte do określonej w symulacji liczby miejsc po przecinku.

Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DDr8GyrOr
Symulacja interaktywna ukazuje trajektorię lotu pocisku. Ukazano dwie trajektorie, jedną przedstawiono ciągłą czerwoną linią, jest to trajektoria sięgająca dalej. druga trajektoria jest ukazana poprzez przerywaną zieloną linię, wlicza ona błąd, natomiast odbiega od prawdziwej trajektorii o niewielki dystans. Obie trajektorie są to parabole z prawym ramieniem skierowanym ku dołowi, natomiast maksimum w granicach dziesiątego metra.