E-materiały do kształcenia zawodowego

Diagnostyka, naprawa i konserwacja urządzeń srk

Montaż i eksploatacja urządzeń i systemów sterowania ruchem kolejowym — Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym

bg‑green

Przewodnik dla uczącego się

4

Spis treści

1

Struktura e‑materiału

Poniższe opracowanie zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach Twojej samodzielnej nauki. Dzięki nim zapoznasz się z procesem wykonania diagnostyki, naprawy i konserwacji urządzeń srk z wpisem do dokumentacji, na przykładzie napędu zwrotnicowego zgodnie z Ie5, Ie7 i Ie12 urządzenia zewnętrznego zamontowanego na stacji zgodnie z harmonogramem dla obiektu kolejowego.

Ten e‑materiał zawiera następujące materiały multimedialne:

Wizualizacja „Obszar stacji kolejowej”DFqbhdOJyWizualizacja „Obszar stacji kolejowej” przedstawi Ci głowicę stacji kolejowej z wykorzystaniem rysunku aksonometrycznego (3D). Umożliwi obserwację rozjazdu z elektrycznym napędem zwrotnicowym. Możesz obserwować rozjazd zwyczajny pojedynczy z elektrycznym napędem zwrotnicowym. Przedstawi Ci 3 części rozjazdu, napęd zwrotnicowy z zamknięciami zewnętrznymi, budowę obiektu, zasadę działania napędu zwrotnicowego, przedstawienie fazy przestawiania rozjazdu.

Film instruktażowy (tutorial) „Diagnostyka, naprawa i konserwacja urządzeń srk”DitOylhaaFilm instruktażowy (tutorial) „Diagnostyka, naprawa i konserwacja urządzeń srk” zaprezentuje Ci czynności związane z konserwacją ,przeglądami i naprawami, dokonywaniem oględzin zewnętrznych, oględzin wewnętrznych napędu. Pozwali Ci zaobserwować poprawność pracy elektrycznego napędu zwrotnicowego podczas przestawiania zwrotnicy, pomiar siły nastawczej, wpisanie w karty pomiarowe.

Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceD1DIDiFlBInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuDFDfnUc0nSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaD12wuxNq6Przewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięDIYUSQjhcPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaD3ZdHzhcxNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaD3vRruKICInstrukcja użytkowania objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie technik automatyk sterowania ruchem kolejowym.

W skład multimediów wchodzi wizualizacja oraz film instruktażowy. Przybliżają one wiadomości z zakresu diagnostyki, naprawy i konserwacji urządzeń srk.

Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią Ci samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w wizualizacji i filmie. Ponadto każde ćwiczenie posiada informację zwrotną, dzięki której dowiesz się, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.

słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.

Jak się uczyć?

Poniżej przykład - co ja bym Ci polecił:

  1. Przejrzyj wizualizację i poznaj pojęcia.

  2. Porównaj ją z ćwiczeniem (porównasz to, co widzisz ze schematem, którym dość często będziesz się posługiwał).

  3. Wiedząc „w jakiej materii pracujesz” warto obejrzeć film.

  4. Spróbuj „żonglować” materiałami podczas nauki. To znaczy, że nie tylko oglądaj film, ale także...

  5. Zastanów się, co jest w nim zawarte. Jeśli nie będziesz znał pewnych pojęć zawartych w filmie (to również dotyczy wizualizacji, np.: „opornica prosta” czy „zespół krzyżownicy”)...

  6. Zajrzyj do „Słownika pojęć dla e‑materiału”.

  7. Potem wróć do filmu (lub wracaj za każdym razem, „wskakując do słownika”, jeśli czegoś nie będziesz rozumiał).

  8. Jeśli przyswoisz informacje o procedurach, zadaniach, zasadach i czynnościach, sprawdź swoją wiedzę, używając pytań i ćwiczeń zawartych w zestawie „Interaktywne materiały sprawdzające”.

  9. Na koniec utrwalanie przez rozmowy z kolegami lub poszerzanie wiedzy przez źródła np.: z netografii lub bibliografii.

Pamiętaj o tym, że Twoje działania powinny być zapisane w dokumentacji - zanalizują ją.

Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę?

  • Przyswajaj pojęcia - profesjonalista posługuje się właściwym językiem (pojęciami);

  • Analizuj dokumentację;

  • Ucz się hasłami;

  • Łącz wiedzę z różnych źródeł;

  • Utrwalaj powtarzając;

  • Pracuj zespołowo - wspólnie pracuj i dyskutuj z kolegami.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3 GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2 GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

R17gtIZ0IzAvb
(Uzupełnij).