Sprawdź się
Match the names with their Polish meanings.
Study the following words and type in the correct English words.
Listen and write the names of the plants.
1.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
2.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
3.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
4.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
5.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
6.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
7.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
8.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
9.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
10.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
11.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DO94d2axn
Nagranie dźwiękowe
2. No children should be left Tu uzupełnij in places where potentially dangerous plants grow. (ATTEND)
3. Some poisonous plants also have Tu uzupełnij qualities which are often used to produce remedies. (MEDICINE)
4. Consumption of monstera leaves by pets such dogs or cats causes increased Tu uzupełnij as the plant contains highly irritating crystals. (SALIVA)
5. There are mushrooms which are not poisonous, but they are also Tu uzupełnij. (EAT)
6. The ingestion of some plants results in Tu uzupełnij problems. (DIGEST)
You’ve seen an advert recruiting participants for the summer Poisonous and Medicinal Plants Recognition Workshop. Write 5–6 sentences explaining why you would or wouldn’t like to take part in it.
You’ve recently learnt about poisonous and medicinal plants in your biology classes. Write an email to your friend in which:
describe how the knowledge about plants was presented and if it was successful;
express your opinion about the importance of all plants in their ecosystems;
explain how you’re going to use the new knowledge about plants;
suggest your friend should learn about the qualities of plants they come across in their neighbourhood
Your email should have 100‑150 words.