E-materiały do kształcenia zawodowego

Schematy

Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem dróg kolejowych — Technik budownictwa kolejowego

bg‑green

Interaktywne materiały sprawdzające

Ćwiczenie 1. - Schematy urządzeń kierowania ruchem kolejowym1DEbr6lKuN
Schematy urządzeń kierowania ruchem kolejowym203080Brawo! Udało Ci się udzielić wystarczającej ilości poprawnych odpowiedzi aby zaliczyć test. Plany schematyczne urządzeń sterowania ruchem kolejowym nie są Ci obce.Niestety nie udzieliłeś wystarczającej ilości poprawnych odpowiedzi. Wróć do materiału multimedialnego zawierającego plany schematyczne urządzeń sterowania ruchem kolejowym i spróbuj ponownie. W tym przypadku jest to zasób z planszami interaktywnymi „Schemat infrastruktury kolejowej”.
Test

Schematy urządzeń kierowania ruchem kolejowym

Liczba pytań:
20
Limit czasu:
30 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 2. - Plany schematyczne2DEbr6lKuN
R14kXqWiYTGyk
Plan schematyczny jest graficznym szkicem przedstawiającym na
płaszczyźnie położenie kolejowych szczegółów sytuacyjnych i urządzeń technicznych tym urządzeń sterowania ruchem kolejowym narysowanych za pomocą znaków umownych. Schematy opracowuje się dla wszystkich 1. stacji i przystanków kolejowych, 2. terenów kolejowych po których prowadzony jest ruch kolejowy, 3. posterunków ruchu, przystanków osobowych i bocznic kolejowych, na których znajduje się infrastruktura kolejowa.
RJfcAaOMINHfY2
Plan schematyczny 1. urządzeń srk, 2. sekcjonowania sieci trakcyjnej, 3. bocznicy kolejowej wykonuje się na podstawie planu sytuacyjnego układu torowego.
R1SenBsI03eSw2
Na planie schematycznym urządzeń srk przedstawia się układ torów i rozjazdów
w skali skażonej 1. (podłużnej 1:1200, poprzecznej 1:500), 2. (podłużnej 1:2000, poprzecznej 1:500), 3. (podłużnej 1:1500, poprzecznej 1:500) i oznacza się na nim urządzenia srk oraz przebiegi pociągów.
RNcsKwojkJHH12
Symbole na planie schematycznym urządzeń srk rysuje się w układzie osi pionowej i poziomej. 1. Pogrubienie linii symbolu, 2. Narysowanie kolorem linii symbolu, 3. Wypełnienie komory oznacza komorę sygnałową świecącą się w stanie zasadniczym. Miejsce ustawienia sygnalizatora lub wskaźnika określa środek kreski prostopadłej do linii toru.
Rq2aFzTOZ9npC2
Oprócz sygnalizatorów na masztach, na planie schematycznym rysuje się także sygnalizatory świetlne 1. karzełkowe, 2. małe, 3. bez podstawy na maszcie
RtlepkhzhvAJC2
Położenie zasadnicze zwrotnicy jest określane przez szczelinę między
trójkątem i jednym z dwóch rozgałęzień symbolu zwrotnicy. Kreska przecinająca linię toru przed punktem geometrycznym rozjazdu określa 1. ukres rozjazdu, 2. punkt początkowy zwrotnicy, 3. styk przediglicowy zwrotnicy a w pobliżu symbolu umieszcza się numer rozjazdu.
Ro2GlwOFQBVbQ2
Symbole i oznaczenia graficzne urządzeń srk stosowane w schematach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamieszczone są w instrukcji 1. Ie – 4, 2. Ie – 1, 3. Ig – 10
R182QKQZNW9DR2
Schematy 1. drogowe, 2. sekcjonowania sieci trakcyjnej, 3. urządzeń sterowania ruchem kolejowym sporządza się na podstawie danych pochodzących z pomiarów bezpośrednich, map sytuacyjno‑wysokościowych oraz profili podłużnych linii kolejowych.
R3yTZ4cALAORU2
Schematy drogowe opracowuje się w dwóch skalach: 1. podłużnej (dla długości torów) — 1:2000 i poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:1500, 2. podłużnej (dla długości torów) — 1:2000 i poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:500, 3. podłużnej (dla długości torów) — 1:1500 i poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:500
R16baoGBA2K8G2
Na każdym schemacie powinno zostać zaznaczone jego położenie względem stron świata –1. na którym strzałka z literą W wskazuje zachód, 2. na którym strzałka z literą N wskazuje północ, 3. na którym strzałka z literą S wskazuje południe
R1ZbFydZhj1gy2
Schemat należy opracować w taki sposób, aby kilometracja na zobrazowaniu 1. posterunku ruchu lub bocznicy kolejowej wzrastała od strony lewej do prawej, 2. posterunku ruchu lub punktu eksploatacyjnego wzrastała od strony lewej do prawej, 3. posterunku ruchu lub punktu eksploatacyjnego wzrastała od strony prawej do lewej
R17lZOlJJUThe2
Z lewej strony arkusza, stanowiącego, umieszcza się tabelę stanowiącą opis
schematu zawierającą informacje dotyczące 1. urządzeń do obsługi podróżnych, 2. przejazdów kolejowo – drogowych, 3. torów, rozjazdów budynków i urządzeń stacyjnych.
RYQ5tCtGJcm812
1. Na schemat nanosi się m.in. następujące dane:
tory:
a) szlakowe,
b) główne zasadnicze,
c) 1. główne dodatkowe
d) specjalnego przeznaczenia (m. in. kozły oporowe, żeberka) i boczne oraz numery torów.
RhW9MdOjqtRSH2
Symbole i oznaczenia graficzne stosowane w schematach drogowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamieszczone są w instrukcji 1. Ie – 4, 2. Ie – 1, 3. Ig – 10
R123Gn5TcVHHe2
Na planie schematycznym oznacza się początki torów odgałęziających bocznice od torów stacyjnych (szlakowych), a przy bocznicach kolejowych 1. tory bocznicowe po których prowadzony jest ruch kolejowy, 2. tory bocznicowe łączące się z linią kolejową, 3. wszystkie tory bocznicowe
RkD4rwAu7R6Wo2
Na planie schematycznym oznacz się znaki pochyleń (załomów) profilu podłużnego torów na posterunku i przyległych szlakach na długości maksymalnej drogi hamowania 1. przed semaforami wjazdowymi, 2. przed semaforami wyjazdowymi, 3. przed semaforami wjazdowymi i wyjazdowymi z każdego kierunku.
R1GuGUWHcd5NC2
Schematy są wykorzystane w szczególności do celów eksploatacyjnych 1. jako załącznik do wydawnictw rocznych rozkładów jazdy, 2. jako załącznik do regulaminów technicznych posterunków ruchu, 3. jako załącznik nr 4 do regulaminu sieci zarządcy infrastruktury kolejowej
RrCxNGCVozcrw2
Z 1. prawej strony arkusza u góry, 2. prawej strony arkusza u dołu, 3. lewej strony arkusza u dołu wykreśla się tabelę z opisem (metryki).
RzrYENbeKNpd82
Schematy 1. nie mogą być używane, 2. mogą być używane za zgodą zarządcy infrastruktury, 3. mogą być używane jako podkład mapowy dla opracowania projektów przebudowy i rozbudowy stacji oraz wykonywania przejść podziemnych i naziemnych.
R1WYsdiTymw0r2
Plan 1. schematyczny bocznicy kolejowej, 2. schematyczny urządzeń srk, 3. schematyczny drogowy powinien mieć zaznaczone:
a. punkt odgałęzienia się bocznicy kolejowej od linii
kolejowej
b. początek i koniec bocznicy kolejowej
c. numery torów bocznicy oraz torów stycznych
d. rozjazdy
e. bramy
f. kilometraż charakterystycznych punktów