Więcej, mniej, tyle samott0Więcej, mniej, tyle samo

R1KTWttS1upPw1
Ilustracja przedstawia krajobraz zimowy. W tle widać niebieskie niebo ze słońcem i jasnymi chmurami. W centralnej części ilustracji stoi budynek szkoły. Ma ceglany kolor, ośnieżony czerwony dach z dwoma kominami, duże okna i brązowe drzwi wejściowe. Dookoła budynku jest teren pokryty śniegiem, rośnie również kilka ośnieżonych drzew. W kilku miejscach na ilustracji znajdują się cyfry. Na dachu szkoły jest granatowa trójka z oczami. Po lewej stronie wychyla się zza drzewa pomarańczowa dziewiątka z oczami. Między drzewami rosnącymi po prawej stronie stoi fioletowa jedynka z oczami. Na jedynkę patrzy stojąca obok Maja. Jest ubrana w ciemnoróżową kurtkę zimową z kapturem naciągniętym na głowę, jasnozielony szalik, jasnozielone rękawiczki, długie ciemnoniebieskie spodnie i wysokie żółte buty. Na pierwszym planie jest ósemka przypominająca bałwana, z oczami z węgielków, nosem z marchewki oraz granatowym kapeluszem. Po jej lewej stronie stoi chłopiec o brązowych włosach. Jest ubrany w niebieską kurtkę zimową, żółtą czapkę z pomponem, czerwony szalik, zielone rękawiczki, ciemnoniebieskie spodnie i wysokie fioletowe buty. Lewą ręką dotyka ósemki i się uśmiecha. Po prawej stronie ósemki stoi blondwłosa dziewczynka. Jest ubrana w zieloną kurtkę z jasnożółtym kożuszkiem, fioletowe rękawiczki, długie ciemnoniebieskie spodnie i wysokie niebieskie buty. Na głowie ma fioletowe nauszniki. Uśmiecha się i patrzy na ósemkę. W prawym dolnym rogu ilustracji znajduje się biała plansza z tekstem: „Do czego służą liczby? Jakie działania można na nich wykonać? Liczby są w wielu miejscach wokół nas. Widzimy je w sklepie jako ceny towarów, na budynkach jako numery domów, klatek schodowych czy mieszkań. Wymawiamy je, gdy coś przeliczamy lub ustawiamy w kolejności”.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Możemy wykonywać różne działania na liczbach nie tylko na lekcji matematyki, ale też w sytuacjach codziennych. Dodajemy jabłka, układając je na tacy, odejmujemy cukierki, wyjmując słodycze z torebki. Dzielimy tort, krojąc go na części i częstując gości. Porównujemy, kto ma więcej zebranych kasztanów, kto mniej, a kto tyle samo… Pobawmy się teraz liczbami, odczytując je i porównując.tt1Możemy wykonywać różne działania na liczbach nie tylko na lekcji matematyki, ale też w sytuacjach codziennych. Dodajemy jabłka, układając je na tacy, odejmujemy cukierki, wyjmując słodycze z torebki. Dzielimy tort, krojąc go na części i częstując gości. Porównujemy, kto ma więcej zebranych kasztanów, kto mniej, a kto tyle samo… Pobawmy się teraz liczbami, odczytując je i porównując.

Trudne słowabluewhite

Twoje celett2Twoje cele

tt0
tt1
tt2
tt3
tt4
tt5
tt6
tt7
tt8
porównywanie liczb
porównywanie liczb

porównywanie liczbRkYEz02P4CgaEporównywanie liczb

określanie, czy liczby są równe, czy któraś z nich jest większa lub mniejszaRKCG7pxSwo6VMokreślanie, czy liczby są równe, czy któraś z nich jest większa lub mniejsza