Posłuchaj wiersza.tt10Posłuchaj wiersza.

Artur Zyskowskitooltipid10Artur Zyskowski

„Cyfry”tooltipid10.1„Cyfry”

R1VfJH3C8VsCH
Nagranie

Do dzieci przyszła matematyka
I razem z nimi koziołki fika.
Zabawę fajną i miłą miała,
Lecz przez to cyfry poprzestawiała.
„Trzy” na początek wskoczyło z dachu,
Aż „dwa” do dziury wlazło ze strachu.
„Pięć” zapłakane na koniec poszło.
„Jeden” pośrodku jak drzewo wrosło.
Natomiast cyfry „cztery” i „sześć”
Zrobiły przerwę, gdyż muszą coś zjeść.
„Ósemka” zła, na zero wskoczyła,
Przez to w bałwana się zamieniła.
Szczęśliwa „siódemka”, co lubi grać,
Zmęczona zabawą uciekła spać.
A gdzie „dziewiątka”?! Tego nikt nie wie!
Czy jest w krzakach? Czy siedzi na drzewie?
Pomóc możecie cyfrom, bo przecież
Matematykę dobrze umiecie.
Kolejność jest ważna, jak w zaklęciu.
Policzcie od „zera” do „dziewięciu”!
Zero, jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć, siedem, osiem, dziewięć.

Indeks górny Źródło: Zyskowski A., Cyfry, http://wierszykidladzieci.pl/zyskowski/cyfry.php (dostęp 23.04.2022). Indeks górny koniec

tooltipid10
tooltipid10.1
Trudne słowabluewhite
Polecenie 1

Wymień cyfry występujące w wierszu i wyjaśnij, co się z nimi stało.tt11Wymień cyfry występujące w wierszu i wyjaśnij, co się z nimi stało.

1
Polecenie 2

Ułóż krótki wiersz opisujący cyfrę 9. Możesz odnieść się do wyglądu cyfry, określić miejsce, w którym się ona ukryła, lub stworzyć rymowankę z cyfrą 9.tt12Ułóż krótki wiersz opisujący cyfrę 9. Możesz odnieść się do wyglądu cyfry, określić miejsce, w którym się ona ukryła, lub stworzyć rymowankę z cyfrą 9.

tt10
tt11
tt12
tt12.1
tt12.1a
tt12.1b
tt12.1c
tt12.1d
fikać koziołki
fikać koziołki

fikać koziołkiR1V0QJL58JRBDfikać koziołki

bawić sięR1UHq03Tf0ywebawić się