Wprowadzenie
Więcej, mniej, tyle samoWięcej, mniej, tyle samo
Możemy wykonywać różne działania na liczbach nie tylko na lekcji matematyki, ale też w sytuacjach codziennych. Dodajemy jabłka, układając je na tacy, odejmujemy cukierki, wyjmując słodycze z torebki. Dzielimy tort, krojąc go na części i częstując gości. Porównujemy, kto ma więcej zebranych kasztanów, kto mniej, a kto tyle samo… Pobawmy się teraz liczbami, odczytując je i porównując.Możemy wykonywać różne działania na liczbach nie tylko na lekcji matematyki, ale też w sytuacjach codziennych. Dodajemy jabłka, układając je na tacy, odejmujemy cukierki, wyjmując słodycze z torebki. Dzielimy tort, krojąc go na części i częstując gości. Porównujemy, kto ma więcej zebranych kasztanów, kto mniej, a kto tyle samo… Pobawmy się teraz liczbami, odczytując je i porównując.
Twoje celeTwoje cele
Wysłuchasz wiersza pt. „Cyfry”.Wysłuchasz wiersza pt. „Cyfry”.
Wymienisz cyfry występujące w wierszu i wyjaśnisz, co się z nimi stało.Wymienisz cyfry występujące w wierszu i wyjaśnisz, co się z nimi stało.
Ułożysz wiersz opisujący cyfrę 9.Ułożysz wiersz opisujący cyfrę 9.
Porównasz liczby.Porównasz liczby.
Uporządkujesz liczby od najmniejszej do największej i odwrotnie.Uporządkujesz liczby od najmniejszej do największej i odwrotnie.
Obliczysz proste działania matematyczne oraz rozwiążesz zadania tekstowe.Obliczysz proste działania matematyczne oraz rozwiążesz zadania tekstowe.