W Obozie Podróżników jest wielu takich, którzy trafili w miejsca, gdzie nie było prądu i nie mogli naładować baterii w laptopie lub telefonie. Co wtedy robili? Pisali listy. Po to, żeby inni dowiedzieli się o tym, co przeżyli, zobaczyli i odkryli.
Wiesz już, co przydarzyło się Miziołkowi, kiedy wyjeżdżał na kolonie. Co było dalej? Przeczytaj następny list.
Opowiedz o swoich wrażeniach z lektury listu.
Czy coś cię zaciekawiło w relacji Miziołka?
Czy otrzymanie takiego listu sprawiłoby ci przyjemność? Powiedz dlaczego.
O jakich wydarzeniach pisze rodzicom Miziołek? Zapiszcie je w formie planu tutaj lub w zeszytach.
Ustalcie, kto do kogo napisał list z Pupek. Kto jest nadawcą, a kto adresatem? Zapiszcie odpowiedzi tutaj lub w zeszycie.
Wymieńcie różne sposoby komunikowania się, omówcie ich wady i zalety. Który z nich wybierzecie, jeśli chcielibyście...
jak najszybciej opowiedzieć babci, co przydarzyło się wam w drodze do domu;
powiadomić przyjaciół, że spotkacie się na boisku za 20 minut;
opisać, co zdarzyło się w pierwszych dniach waszego pobytu na kolonii, a zasięg w lesie jest bardzo słaby.
Po co wielkie litery?
Podziel wyrażenia na takie, które mogą być nagłówkami listu, i takie, które stanowią formuły końcowe.
Czołem, Z wyrazami szacunku, Pa!, Serdecznie pozdrawiam, Droga Babciu, Cześć, Trzymaj się!, Z pozdrowieniami, Z poważaniem, Hej!, Załączam uściski, Kochany Wujku, Z uszanowaniem, Szanowna Pani
Nagłówki | |
---|---|
Formuły końcowe |
Zastanówcie się, jak rozpoczniecie i jak zakończycie list, pisząc do:
1. kolegi lub koleżanki z klasy,
2. ulubionej cioci,
3. dziadka,
4. nauczycielki.
Zapiszcie swoje propozycje tutaj lub w zeszytach.