Planowanie indywidualnego wsparcia osoby z niepełnosprawnością
SPO.01. Udzielanie pomocy i organizacja wsparcia osobie niepełnosprawnej - Asystent osoby niepełnosprawnej 341201
SPO.03. Świadczenie usług opiekuńczo‑wspierających osobie podopiecznej - Opiekun w domu pomocy społecznej 341203
bg‑azure
Interaktywne materiały sprawdzające
11
1. Planowanie indywidualnego wsparcia osoby z niepełnosprawnością
1. Planowanie indywidualnego wsparcia osoby z niepełnosprawnością
3Planowanie indywidualnego wsparcia osoby z niepełnosprawnością5555Brawo! Udało Ci się rozwiązać test. Oznacza to, że rozumiesz pojęcia występujące w e‑materiale, znasz podstawowe zasady tworzenia Indywidualnego Planu Wsparcia i zasady etyki zawodowej asystenta osoby niepełnosprawnej.Niestety, nie udało Ci się rozwiązać testu. Wróć do sekwencji filmowych „Zacznij od planu - Indywidualny Plan Wsparcia osoby z niepełnosprawnością”. Spróbuj jeszcze raz przejść test.
Test
Planowanie indywidualnego wsparcia osoby z niepełnosprawnością
Sprawdzisz, czy znasz podstawowe zasady tworzenia Indywidualnego Planu Wsparcia i zasady etyki zawodowej asystenta osoby niepełnosprawnej.
Liczba pytań:
5
Limit czasu:
5 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Planowanie indywidualnego wsparcia osoby z niepełnosprawnością
Pytanie
1/5
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Asystowanie osobie z niepełnosprawnością polega przede wszystkim na Możliwe odpowiedzi: 1. doradzaniu w kwestiach zdrowotnych., 2. wyręczaniu w czynnościach dnia codziennego., 3. wspieraniu w prowadzeniu niezależnego życia.
Asystowanie osobie z niepełnosprawnością ma na celu Możliwe odpowiedzi: 1. podniesienie jakości życia., 2. dążenie do zatrudnienia na otwartym rynku pracy., 3. wykonywanie tylko czynności pielęgnacyjnych.
Podczas asystowania osobie z niepełnosprawnością asystent powinien Możliwe odpowiedzi: 1. zachować relacje czysto zawodowe., 2. dążyć do zawarcia przyjaźni z osobą, którą wspiera., 3. stać się mentorem osoby, którą wspiera.
Celem asystowania osobie z niepełnosprawnością jest zapewnienie jej: Możliwe odpowiedzi: 1. możliwie samodzielnego życia, 2. godnego i aktywnego życie w społeczeństwie, 3. obie odpowiedzi są prawidłowe
”…Osoby niepełnosprawne będą miały dostęp do szerokiego zakresu usług świadczonych w domu, w miejscu zamieszkania i innych usług wsparcia świadczonych w ramach społeczności lokalnej, w tym do pomocy osobistej niezbędnej do życia w społeczności i integracji społecznej, która także pozwoli na zapobieganie izolacji i segregacji społecznej”. Powyższy cytat pochodzi z Możliwe odpowiedzi: 1. Deklaracji z Salamanki., 2. Konwencji o Prawach Dziecka., 3. Konwencji ONZ o prawach Osób Niepełnosprawnych.
Usługi związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego takie jak gotowanie i sprzątanie mogą być prowadzone przez asystenta Możliwe odpowiedzi: 1. tylko w przypadku osób z niepełnosprawnością ruchową., 2. tylko przy aktywnym współudziale osoby z niepełnosprawnością., 3. nie częściej niż raz w tygodniu.
Wprowadzanie zmian i modyfikacji w Indywidualnym Planie Wsparcia Możliwe odpowiedzi: 1. można robić nie częściej niż raz na pół roku., 2. może dokonywać sam asystent, ale musi poinformować o tym osobę z niepełnosprawnością., 3. zawsze musi być wcześniej uzgodnione z osobą z niepełnosprawnością.
W sytuacji gdy możliwość komunikowania się z osobą z niepełnosprawnością jest utrudniona, decyzje o zakresie i formach wsparcia, które ma świadczyć asystent Możliwe odpowiedzi: 1. należy podejmować z opiekunami lub rodzicami., 2. powinna podejmować osoba z niepełnosprawnością., 3. powinien podjąć zespół co najmniej dwóch specjalistów składający się z psychologa i pedagoga specjalnego.
Komunikacja alternatywna służy do Możliwe odpowiedzi: 1. wspierania komunikacji z osobami, które nie używają mowy., 2. komunikowania się z osobami, które mówią niewyraźnie., 3. wspierania komunikacji tylko z osobami mającymi autyzm.
W piśmie punktowym, opartym na sześciopunkcie stosuje się alfabet Możliwe odpowiedzi: 1. Lorma., 2. Braille’a., 3. Tadoma.
Okres, w którym nie występują objawy choroby przewlekłej to Możliwe odpowiedzi: 1. reemisja., 2. remisja., 3. misja.
Kompresjoterapia (leczenie stopniowym uciskiem) stosowana jest w Możliwe odpowiedzi: 1. chorobach psychicznych., 2. chorobie Parkinsoana., 3. niewydolności żylnej.
Osoby niewidome, które widziały i utraciły wzrok w wieku dorosłym, nazywamy Możliwe odpowiedzi: 1. słabowidzącymi., 2. ociemniałymi., 3. niewidzący.
Osoby z zespołem Aspergera Możliwe odpowiedzi: 1. zawsze zachowują się identycznie., 2. są zawsze bardzo towarzyskie i lubią uczestniczyć w dużych zgromadzeniach., 3. zwykle mają problemy z wyrażaniem i rozpoznawaniem emocji.
Placówka stwarzająca osobom z niepełnosprawnościami niezdolnym do podjęcia pracy możliwość rehabilitacji społecznej i zawodowej w zakresie pozyskania lub przywracania umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia, to Możliwe odpowiedzi: 1. Warsztat Terapii Zajęciowej., 2. Dom Pomocy Społecznej., 3. mieszkanie chronione.
2. Części Indywidualnego Planu Wsparcia
2. Części Indywidualnego Planu WsparciaDdB9C4hCZ
2
Dobierz tekst do odpowiednich części Indywidualnego Planu Wsparcia dla dwóch osób. Każdy przypadek rozważ osobno.
Osoba pierwsza:
R8KWAPxwxcE76
cele osoby z niepełnosprawnością (osoba I) Możliwe odpowiedzi: 1. bezpieczne dojeżdżanie na zajęcia rehabilitacyjne i powrót z nich, 2. towarzyszenie podczas drogi pieszej i przejazdu komunikacją miejską, 3. asystowanie podczas dojazdu na zajęcia rehabilitacyjne i podczas powrotu do domu, zapewnienie bezpieczeństwa, 4. codziennie od 10:00 do 15:00, 5. bariery w komunikowaniu się, zaburzona zdolność do interakcji społecznych, zaburzenia ze spektrum autyzmu trudności, bariery uniemożliwiające realizację celów (osoba I) Możliwe odpowiedzi: 1. bezpieczne dojeżdżanie na zajęcia rehabilitacyjne i powrót z nich, 2. towarzyszenie podczas drogi pieszej i przejazdu komunikacją miejską, 3. asystowanie podczas dojazdu na zajęcia rehabilitacyjne i podczas powrotu do domu, zapewnienie bezpieczeństwa, 4. codziennie od 10:00 do 15:00, 5. bariery w komunikowaniu się, zaburzona zdolność do interakcji społecznych, zaburzenia ze spektrum autyzmu rodzaj wsparcia potrzebny do realizacji celów osoby z niepełnosprawnością (osoba I) Możliwe odpowiedzi: 1. bezpieczne dojeżdżanie na zajęcia rehabilitacyjne i powrót z nich, 2. towarzyszenie podczas drogi pieszej i przejazdu komunikacją miejską, 3. asystowanie podczas dojazdu na zajęcia rehabilitacyjne i podczas powrotu do domu, zapewnienie bezpieczeństwa, 4. codziennie od 10:00 do 15:00, 5. bariery w komunikowaniu się, zaburzona zdolność do interakcji społecznych, zaburzenia ze spektrum autyzmu okoliczności i miejsce udzielania wsparcia (osoba I) Możliwe odpowiedzi: 1. bezpieczne dojeżdżanie na zajęcia rehabilitacyjne i powrót z nich, 2. towarzyszenie podczas drogi pieszej i przejazdu komunikacją miejską, 3. asystowanie podczas dojazdu na zajęcia rehabilitacyjne i podczas powrotu do domu, zapewnienie bezpieczeństwa, 4. codziennie od 10:00 do 15:00, 5. bariery w komunikowaniu się, zaburzona zdolność do interakcji społecznych, zaburzenia ze spektrum autyzmu ilość potrzebnego wsparcia (osoba I) Możliwe odpowiedzi: 1. bezpieczne dojeżdżanie na zajęcia rehabilitacyjne i powrót z nich, 2. towarzyszenie podczas drogi pieszej i przejazdu komunikacją miejską, 3. asystowanie podczas dojazdu na zajęcia rehabilitacyjne i podczas powrotu do domu, zapewnienie bezpieczeństwa, 4. codziennie od 10:00 do 15:00, 5. bariery w komunikowaniu się, zaburzona zdolność do interakcji społecznych, zaburzenia ze spektrum autyzmu
cele osoby z niepełnosprawnością (osoba I) Możliwe odpowiedzi: 1. bezpieczne dojeżdżanie na zajęcia rehabilitacyjne i powrót z nich, 2. towarzyszenie podczas drogi pieszej i przejazdu komunikacją miejską, 3. asystowanie podczas dojazdu na zajęcia rehabilitacyjne i podczas powrotu do domu, zapewnienie bezpieczeństwa, 4. codziennie od 10:00 do 15:00, 5. bariery w komunikowaniu się, zaburzona zdolność do interakcji społecznych, zaburzenia ze spektrum autyzmu trudności, bariery uniemożliwiające realizację celów (osoba I) Możliwe odpowiedzi: 1. bezpieczne dojeżdżanie na zajęcia rehabilitacyjne i powrót z nich, 2. towarzyszenie podczas drogi pieszej i przejazdu komunikacją miejską, 3. asystowanie podczas dojazdu na zajęcia rehabilitacyjne i podczas powrotu do domu, zapewnienie bezpieczeństwa, 4. codziennie od 10:00 do 15:00, 5. bariery w komunikowaniu się, zaburzona zdolność do interakcji społecznych, zaburzenia ze spektrum autyzmu rodzaj wsparcia potrzebny do realizacji celów osoby z niepełnosprawnością (osoba I) Możliwe odpowiedzi: 1. bezpieczne dojeżdżanie na zajęcia rehabilitacyjne i powrót z nich, 2. towarzyszenie podczas drogi pieszej i przejazdu komunikacją miejską, 3. asystowanie podczas dojazdu na zajęcia rehabilitacyjne i podczas powrotu do domu, zapewnienie bezpieczeństwa, 4. codziennie od 10:00 do 15:00, 5. bariery w komunikowaniu się, zaburzona zdolność do interakcji społecznych, zaburzenia ze spektrum autyzmu okoliczności i miejsce udzielania wsparcia (osoba I) Możliwe odpowiedzi: 1. bezpieczne dojeżdżanie na zajęcia rehabilitacyjne i powrót z nich, 2. towarzyszenie podczas drogi pieszej i przejazdu komunikacją miejską, 3. asystowanie podczas dojazdu na zajęcia rehabilitacyjne i podczas powrotu do domu, zapewnienie bezpieczeństwa, 4. codziennie od 10:00 do 15:00, 5. bariery w komunikowaniu się, zaburzona zdolność do interakcji społecznych, zaburzenia ze spektrum autyzmu ilość potrzebnego wsparcia (osoba I) Możliwe odpowiedzi: 1. bezpieczne dojeżdżanie na zajęcia rehabilitacyjne i powrót z nich, 2. towarzyszenie podczas drogi pieszej i przejazdu komunikacją miejską, 3. asystowanie podczas dojazdu na zajęcia rehabilitacyjne i podczas powrotu do domu, zapewnienie bezpieczeństwa, 4. codziennie od 10:00 do 15:00, 5. bariery w komunikowaniu się, zaburzona zdolność do interakcji społecznych, zaburzenia ze spektrum autyzmu
Osoba druga:
R1PfdOlAvFbK7
cele osoby z niepełnosprawnością (osoba II) Możliwe odpowiedzi: 1. aktywność i samodzielność w wykonywaniu czynności dnia codziennego, 2. codziennie dwie godziny, grafik godzinowy ustalany na bieżąco, 3. niepełnosprawność ruchowa (poruszanie się na wózku inwalidzkim), 4. wsparcie w miejscu zamieszkania, 5. wspieranie aktywności i samodzielności poprzez pomoc w sprzątaniu i gotowaniu; motywowanie do aktywności trudności, bariery uniemożliwiające realizację celów (osoba II) Możliwe odpowiedzi: 1. aktywność i samodzielność w wykonywaniu czynności dnia codziennego, 2. codziennie dwie godziny, grafik godzinowy ustalany na bieżąco, 3. niepełnosprawność ruchowa (poruszanie się na wózku inwalidzkim), 4. wsparcie w miejscu zamieszkania, 5. wspieranie aktywności i samodzielności poprzez pomoc w sprzątaniu i gotowaniu; motywowanie do aktywności rodzaj wsparcia potrzebny do realizacji celów osoby z niepełnosprawnością (osoba II) Możliwe odpowiedzi: 1. aktywność i samodzielność w wykonywaniu czynności dnia codziennego, 2. codziennie dwie godziny, grafik godzinowy ustalany na bieżąco, 3. niepełnosprawność ruchowa (poruszanie się na wózku inwalidzkim), 4. wsparcie w miejscu zamieszkania, 5. wspieranie aktywności i samodzielności poprzez pomoc w sprzątaniu i gotowaniu; motywowanie do aktywności okoliczności i miejsce udzielania wsparcia (osoba II) Możliwe odpowiedzi: 1. aktywność i samodzielność w wykonywaniu czynności dnia codziennego, 2. codziennie dwie godziny, grafik godzinowy ustalany na bieżąco, 3. niepełnosprawność ruchowa (poruszanie się na wózku inwalidzkim), 4. wsparcie w miejscu zamieszkania, 5. wspieranie aktywności i samodzielności poprzez pomoc w sprzątaniu i gotowaniu; motywowanie do aktywności ilość potrzebnego wsparcia (osoba II) Możliwe odpowiedzi: 1. aktywność i samodzielność w wykonywaniu czynności dnia codziennego, 2. codziennie dwie godziny, grafik godzinowy ustalany na bieżąco, 3. niepełnosprawność ruchowa (poruszanie się na wózku inwalidzkim), 4. wsparcie w miejscu zamieszkania, 5. wspieranie aktywności i samodzielności poprzez pomoc w sprzątaniu i gotowaniu; motywowanie do aktywności
cele osoby z niepełnosprawnością (osoba II) Możliwe odpowiedzi: 1. aktywność i samodzielność w wykonywaniu czynności dnia codziennego, 2. codziennie dwie godziny, grafik godzinowy ustalany na bieżąco, 3. niepełnosprawność ruchowa (poruszanie się na wózku inwalidzkim), 4. wsparcie w miejscu zamieszkania, 5. wspieranie aktywności i samodzielności poprzez pomoc w sprzątaniu i gotowaniu; motywowanie do aktywności trudności, bariery uniemożliwiające realizację celów (osoba II) Możliwe odpowiedzi: 1. aktywność i samodzielność w wykonywaniu czynności dnia codziennego, 2. codziennie dwie godziny, grafik godzinowy ustalany na bieżąco, 3. niepełnosprawność ruchowa (poruszanie się na wózku inwalidzkim), 4. wsparcie w miejscu zamieszkania, 5. wspieranie aktywności i samodzielności poprzez pomoc w sprzątaniu i gotowaniu; motywowanie do aktywności rodzaj wsparcia potrzebny do realizacji celów osoby z niepełnosprawnością (osoba II) Możliwe odpowiedzi: 1. aktywność i samodzielność w wykonywaniu czynności dnia codziennego, 2. codziennie dwie godziny, grafik godzinowy ustalany na bieżąco, 3. niepełnosprawność ruchowa (poruszanie się na wózku inwalidzkim), 4. wsparcie w miejscu zamieszkania, 5. wspieranie aktywności i samodzielności poprzez pomoc w sprzątaniu i gotowaniu; motywowanie do aktywności okoliczności i miejsce udzielania wsparcia (osoba II) Możliwe odpowiedzi: 1. aktywność i samodzielność w wykonywaniu czynności dnia codziennego, 2. codziennie dwie godziny, grafik godzinowy ustalany na bieżąco, 3. niepełnosprawność ruchowa (poruszanie się na wózku inwalidzkim), 4. wsparcie w miejscu zamieszkania, 5. wspieranie aktywności i samodzielności poprzez pomoc w sprzątaniu i gotowaniu; motywowanie do aktywności ilość potrzebnego wsparcia (osoba II) Możliwe odpowiedzi: 1. aktywność i samodzielność w wykonywaniu czynności dnia codziennego, 2. codziennie dwie godziny, grafik godzinowy ustalany na bieżąco, 3. niepełnosprawność ruchowa (poruszanie się na wózku inwalidzkim), 4. wsparcie w miejscu zamieszkania, 5. wspieranie aktywności i samodzielności poprzez pomoc w sprzątaniu i gotowaniu; motywowanie do aktywności
3. Etyka zawodowa asystenta osoby niepełnosprawnej
3. Etyka zawodowa asystenta osoby niepełnosprawnejDmoP7dTKm
21
Uzupełnij luki w zdaniach.
RgGyVUPjmEk9A
Asystent nie 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych, ale 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych wsparcia.
Osoba z niepełnosprawnością 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych do wolności i brania odpowiedzialności za swoje życie (z wyłączeniem sytuacji zagrażających życiu i zdrowiu).
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych opiekunem, 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych za osobę z niepełnosprawnością.
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych akceptować swobodę wyborów i celów życiowych osoby z niepełnosprawnością.
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych ujawniać osobom trzecim informacji uzyskanych od osoby z niepełnosprawnością bez jej zgody.
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych zobowiązany do respektowania prywatności i intymności osoby z niepełnosprawnością.
Profesjonalny asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych punktualny, konsekwentny, umiejący stawiać granice, dyskretny i zachowujący relacje czysto zawodowe.
Asystent jest zobowiązany do 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych traktowania osoby z niepełnosprawnością, szanowania jej indywidualnej osobowości i potrzeb.
W relacjach z osobą z niepełnosprawnością asystent jest zobowiązany wyznawać zasadę 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych.
Asystent powinien przestrzegać 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych oraz standardów 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych.
Zakres obowiązków i zadania asystenta wyznacza 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych.
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych za osobę z niepełnosprawnością.
Osoba z niepełnosprawnością 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych wybrać asystenta, który jej odpowiada.
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych tłumaczem, ale w sytuacji wspierania osób 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych lub głuchoniewidomych może jednocześnie pełnić funkcję tłumacza języka 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych lub innej formy alternatywnej komunikacji.
Asystent nie 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych, ale 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych wsparcia.
Osoba z niepełnosprawnością 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych do wolności i brania odpowiedzialności za swoje życie (z wyłączeniem sytuacji zagrażających życiu i zdrowiu).
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych opiekunem, 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych za osobę z niepełnosprawnością.
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych akceptować swobodę wyborów i celów życiowych osoby z niepełnosprawnością.
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych ujawniać osobom trzecim informacji uzyskanych od osoby z niepełnosprawnością bez jej zgody.
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych zobowiązany do respektowania prywatności i intymności osoby z niepełnosprawnością.
Profesjonalny asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych punktualny, konsekwentny, umiejący stawiać granice, dyskretny i zachowujący relacje czysto zawodowe.
Asystent jest zobowiązany do 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych traktowania osoby z niepełnosprawnością, szanowania jej indywidualnej osobowości i potrzeb.
W relacjach z osobą z niepełnosprawnością asystent jest zobowiązany wyznawać zasadę 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych.
Asystent powinien przestrzegać 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych oraz standardów 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych.
Zakres obowiązków i zadania asystenta wyznacza 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych.
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych za osobę z niepełnosprawnością.
Osoba z niepełnosprawnością 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych wybrać asystenta, który jej odpowiada.
Asystent 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych tłumaczem, ale w sytuacji wspierania osób 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych lub głuchoniewidomych może jednocześnie pełnić funkcję tłumacza języka 1. nie jest, 2. nie jest, 3. podejmuje decyzje, 4. migowego | obcego, 5. obcego, 6. nie ma prawa, 7. nie może | może, 8. niesłyszących | niewidomych, 9. nie powinien, 10. jest, 11. jest, 12. nie podejmuje decyzji | podejmuje decyzje, 13. może, 14. prawa | regulaminu, 15. instytucja zatrudniająca asystenta, 16. udziela, 17. ma prawo | nie ma prawa, 18. powinien | nie powinien, 19. ma prawo | nie ma prawa, 20. nie decyduje | decyduje, 21. nie ma prawa, 22. niewidomych, 23. hierarchizacji, 24. regulaminu, 25. równości | hierarchizacji, 26. etycznych | medycznych, 27. bezosobowego, 28. osoba z niepełnosprawnością | instytucja zatrudniająca asystenta, 29. decyduje, 30. wyręcza, 31. podmiotowego | bezosobowego, 32. medycznych lub innej formy alternatywnej komunikacji.
4. Etyka zawodowa asystenta osoby niepełnosprawnej
4. Etyka zawodowa asystenta osoby niepełnosprawnejDmoP7dTKm
11
Wskaż zdania prawdziwe.
RiRNmBaseHBLr
Możliwe odpowiedzi: 1. Asystent udziela minimalnego, koniecznego wsparcia osobie z niepełnosprawnością., 2. Asystent pomaga, wyręcza, doradza, zwłaszcza jeśli chodzi o sprawy zdrowotne., 3. Asystent wspiera tak, aby zapewnić osobie z niepełnosprawnością niezależne funkcjonowanie w życiu prywatnym i zawodowym., 4. Usługi asystenckie są realizowane w tych obszarach, w których osoba z niepełnosprawnością doświadcza barier i ograniczeń., 5. Asystent jest opiekunem i zarazem mentorem, często podejmuje decyzje za osobę z niepełnosprawnością., 6. Asystent powinien akceptować swobodę wyborów i celów życiowych osoby z niepełnosprawnością, niezależnie od własnych poglądów., 7. Asystent może ujawniać osobom trzecim informacje uzyskane od osoby z niepełnosprawnością, nawet bez jej zgody., 8. Asystent jest zobowiązany do respektowania prywatności osoby z niepełnosprawnością., 9. Asystent powinien być punktualny, konsekwentny, umiejący stawiać granice i dyskretny., 10. Asystent jest zobowiązany do przedmiotowego traktowania osoby z niepełnosprawnością., 11. W relacjach z osobą z niepełnosprawnością asystent jest zobowiązany wyznawać zasadę równości., 12. Asystent powinien używać w odniesieniu do osób z niepełnosprawnościami określeń „podopieczny”, „pacjent”., 13. Asystent wykonując czynności zawodowe powinien przestrzegać prawa, standardów etycznych oraz zachowywać relacje czysto zawodowe., 14. Asystent nie decyduje za osobę z niepełnosprawnością w żadnej sferze jej życia., 15. Asystent sam decyduje z kim będzie pracował, a osoba z niepełnosprawnością musi zaakceptować asystenta, który będzie ją wspierał., 16. Każdy asystent jest tłumaczem oraz przewodnikiem osób niesłyszących i głuchoniewidomych, musi posługiwać się biegle alternatywnymi formami komunikacji.
5. Jak ułożyć Indywidualny Plan Wspracia
5. Jak ułożyć Indywidualny Plan WspraciaDYlYxBv0m
1
Wskaż poprawne zapisy w Indywidualnym Planie Wsparcia.
R11UCMFw7j3uh
Indywidualny Plan Wsparcia
1. Cele osoby z niepełnosprawnością:
# wykonywanie czynności dnia codziennego,
# kontakty z otoczeniem,
niepełnosprawność narządu ruchu,
# komunikowanie się telefonicznie z rodziną i znajomymi osobami,
brak windy.
2. Trudności, bariery uniemożliwiające realizację celów:
# ograniczenia wynikające z podeszłego wieku,
dwa razy w tygodniu,
# choroba Parkinsona,
# niepełnosprawność słuchu,
# brak możliwości prowadzenia rozmów telefonicznych,
pomoc w robieniu zakupów.
3. Rodzaj wsparcia potrzebny do realizacji celów:
# wspieranie samodzielności podczas wykonywania czynności dnia codziennego,
trudności w komunikowaniu się z otoczeniem,
# sprzątanie, gotowanie, pomoc w drobnych zakupach,
# choroba Parkinsona,
# zapewnienie bezpieczeństwa i asystowanie podczas schodzenia i wchodzenia po schodach oraz poruszania się w przestrzeni publicznej niedaleko miejsca zamieszkania,
# pomoc w telefonicznym komunikowaniu się,
trzecie piętro bez windy.
4. Okoliczności i miejsce udzielania wsparcia:
# w miejscu zamieszkania i w najbliższym otoczeniu zewnętrznym,
osoba słabowidząca,
codziennie od 9:00 do 14:00,
# usługa zawsze zaczyna się i kończy w miejscu zamieszkania.
5. Ilość potrzebnego wsparcia:
# codziennie od 9:00 do 14:00,
{} wspieranie samodzielności.
Indywidualny Plan Wsparcia
1. Cele osoby z niepełnosprawnością:
# wykonywanie czynności dnia codziennego,
# kontakty z otoczeniem,
niepełnosprawność narządu ruchu,
# komunikowanie się telefonicznie z rodziną i znajomymi osobami,
brak windy.
2. Trudności, bariery uniemożliwiające realizację celów:
# ograniczenia wynikające z podeszłego wieku,
dwa razy w tygodniu,
# choroba Parkinsona,
# niepełnosprawność słuchu,
# brak możliwości prowadzenia rozmów telefonicznych,
pomoc w robieniu zakupów.
3. Rodzaj wsparcia potrzebny do realizacji celów:
# wspieranie samodzielności podczas wykonywania czynności dnia codziennego,
trudności w komunikowaniu się z otoczeniem,
# sprzątanie, gotowanie, pomoc w drobnych zakupach,
# choroba Parkinsona,
# zapewnienie bezpieczeństwa i asystowanie podczas schodzenia i wchodzenia po schodach oraz poruszania się w przestrzeni publicznej niedaleko miejsca zamieszkania,
# pomoc w telefonicznym komunikowaniu się,
trzecie piętro bez windy.
4. Okoliczności i miejsce udzielania wsparcia:
# w miejscu zamieszkania i w najbliższym otoczeniu zewnętrznym,
osoba słabowidząca,
codziennie od 9:00 do 14:00,
# usługa zawsze zaczyna się i kończy w miejscu zamieszkania.
5. Ilość potrzebnego wsparcia:
# codziennie od 9:00 do 14:00,
{} wspieranie samodzielności.
Indywidualny Plan Wsparcia
Ra9CjcGiKUA3J
1. Cele osoby z niepełnosprawnością:
# wykonywanie czynności dnia codziennego,
# kontakty z otoczeniem,
niepełnosprawność narządu ruchu,
# komunikowanie się telefonicznie z rodziną i znajomymi osobami,
brak windy.
1. Cele osoby z niepełnosprawnością:
# wykonywanie czynności dnia codziennego,
# kontakty z otoczeniem,
niepełnosprawność narządu ruchu,
# komunikowanie się telefonicznie z rodziną i znajomymi osobami,
brak windy.
R1e5hfb9ekxiT
2. Trudności, bariery uniemożliwiające realizację celów:
# ograniczenia wynikające z podeszłego wieku,
dwa razy w tygodniu,
# choroba Parkinsona,
# niepełnosprawność słuchu,
# brak możliwości prowadzenia rozmów telefonicznych,
pomoc w robieniu zakupów.
2. Trudności, bariery uniemożliwiające realizację celów:
# ograniczenia wynikające z podeszłego wieku,
dwa razy w tygodniu,
# choroba Parkinsona,
# niepełnosprawność słuchu,
# brak możliwości prowadzenia rozmów telefonicznych,
pomoc w robieniu zakupów.
RPAA3BVt46stI
3. Rodzaj wsparcia potrzebny do realizacji celów:
# wspieranie samodzielności podczas wykonywania czynności dnia codziennego,
trudności w komunikowaniu się z otoczeniem,
# sprzątanie, gotowanie, pomoc w drobnych zakupach,
# choroba Parkinsona,
# zapewnienie bezpieczeństwa i asystowanie podczas schodzenia i wchodzenia po schodach oraz poruszania się w przestrzeni publicznej niedaleko miejsca zamieszkania,
# pomoc w telefonicznym komunikowaniu się,
trzecie piętro bez windy.
3. Rodzaj wsparcia potrzebny do realizacji celów:
# wspieranie samodzielności podczas wykonywania czynności dnia codziennego,
trudności w komunikowaniu się z otoczeniem,
# sprzątanie, gotowanie, pomoc w drobnych zakupach,
# choroba Parkinsona,
# zapewnienie bezpieczeństwa i asystowanie podczas schodzenia i wchodzenia po schodach oraz poruszania się w przestrzeni publicznej niedaleko miejsca zamieszkania,
# pomoc w telefonicznym komunikowaniu się,
trzecie piętro bez windy.
R10FAYZBdpmg4
4. Okoliczności i miejsce udzielania wsparcia:
# w miejscu zamieszkania i w najbliższym otoczeniu zewnętrznym,
osoba słabowidząca,
codziennie od 9:00 do 14:00,
# usługa zawsze zaczyna się i kończy w miejscu zamieszkania.
4. Okoliczności i miejsce udzielania wsparcia:
# w miejscu zamieszkania i w najbliższym otoczeniu zewnętrznym,
osoba słabowidząca,
codziennie od 9:00 do 14:00,
# usługa zawsze zaczyna się i kończy w miejscu zamieszkania.
RRdEaWfDwboTz
5. Ilość potrzebnego wsparcia:
# codziennie od 9:00 do 14:00,
{} wspieranie samodzielności.
5. Ilość potrzebnego wsparcia:
# codziennie od 9:00 do 14:00,
{} wspieranie samodzielności.
6. Podstawowe obszary indywidualnego planu wsparcia
6. Podstawowe obszary indywidualnego planu wsparciaDveHiFd2K
RJvSLLDTrXynw1
Przyporządkuj do elementy do grup opisujących podstawowe obszary indywidualnego planu wsparcia. Cele osoby z niepełnosprawnością Możliwe odpowiedzi: 1. informowanie o zagrożeniach, 2. spędzanie czasu wolnego, 3. rehabilitacja, 4. korzystanie z usług, 5. reagowanie w sytuacjach nietypowych, 6. informowanie o zmianach stanu zdrowia, 7. poruszanie się na wózku inwalidzkim, 8. informowanie o zmianach planów, 9. zapewnienie bezpieczeństwa, 10. choroba oczu Bariery, trudności Możliwe odpowiedzi: 1. informowanie o zagrożeniach, 2. spędzanie czasu wolnego, 3. rehabilitacja, 4. korzystanie z usług, 5. reagowanie w sytuacjach nietypowych, 6. informowanie o zmianach stanu zdrowia, 7. poruszanie się na wózku inwalidzkim, 8. informowanie o zmianach planów, 9. zapewnienie bezpieczeństwa, 10. choroba oczu Odpowiedzialność asystenta Możliwe odpowiedzi: 1. informowanie o zagrożeniach, 2. spędzanie czasu wolnego, 3. rehabilitacja, 4. korzystanie z usług, 5. reagowanie w sytuacjach nietypowych, 6. informowanie o zmianach stanu zdrowia, 7. poruszanie się na wózku inwalidzkim, 8. informowanie o zmianach planów, 9. zapewnienie bezpieczeństwa, 10. choroba oczu Odpowiedzialność osoby z niepełnosprawnością Możliwe odpowiedzi: 1. informowanie o zagrożeniach, 2. spędzanie czasu wolnego, 3. rehabilitacja, 4. korzystanie z usług, 5. reagowanie w sytuacjach nietypowych, 6. informowanie o zmianach stanu zdrowia, 7. poruszanie się na wózku inwalidzkim, 8. informowanie o zmianach planów, 9. zapewnienie bezpieczeństwa, 10. choroba oczu
Przyporządkuj do elementy do grup opisujących podstawowe obszary indywidualnego planu wsparcia. Cele osoby z niepełnosprawnością Możliwe odpowiedzi: 1. informowanie o zagrożeniach, 2. spędzanie czasu wolnego, 3. rehabilitacja, 4. korzystanie z usług, 5. reagowanie w sytuacjach nietypowych, 6. informowanie o zmianach stanu zdrowia, 7. poruszanie się na wózku inwalidzkim, 8. informowanie o zmianach planów, 9. zapewnienie bezpieczeństwa, 10. choroba oczu Bariery, trudności Możliwe odpowiedzi: 1. informowanie o zagrożeniach, 2. spędzanie czasu wolnego, 3. rehabilitacja, 4. korzystanie z usług, 5. reagowanie w sytuacjach nietypowych, 6. informowanie o zmianach stanu zdrowia, 7. poruszanie się na wózku inwalidzkim, 8. informowanie o zmianach planów, 9. zapewnienie bezpieczeństwa, 10. choroba oczu Odpowiedzialność asystenta Możliwe odpowiedzi: 1. informowanie o zagrożeniach, 2. spędzanie czasu wolnego, 3. rehabilitacja, 4. korzystanie z usług, 5. reagowanie w sytuacjach nietypowych, 6. informowanie o zmianach stanu zdrowia, 7. poruszanie się na wózku inwalidzkim, 8. informowanie o zmianach planów, 9. zapewnienie bezpieczeństwa, 10. choroba oczu Odpowiedzialność osoby z niepełnosprawnością Możliwe odpowiedzi: 1. informowanie o zagrożeniach, 2. spędzanie czasu wolnego, 3. rehabilitacja, 4. korzystanie z usług, 5. reagowanie w sytuacjach nietypowych, 6. informowanie o zmianach stanu zdrowia, 7. poruszanie się na wózku inwalidzkim, 8. informowanie o zmianach planów, 9. zapewnienie bezpieczeństwa, 10. choroba oczu