Druk Offsetowy
PGF.02 Realizacja procesów drukowania z offsetowych form drukowych - Technik procesów drukowania 311935, Drukarz offsetowy 732210
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wskazówki do pracy z e‑materiałemWskazówki do pracy z e‑materiałem
Wymagania techniczneWymagania techniczne
1. Struktura e‑materiału
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
1.1. Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
- Wprowadzenie
Procesy druku offsetowegoInfografika
Budowa maszyn do drukowania offsetowegoAnimacja 3D
Rodzaje maszyn offsetowych i materiałów wykorzystywanych w procesie drukowaniaWizualizacja 3D
Realia druku offsetowegoSekwencje filmowe
Praca z maszyną offsetowąInteraktywne narzędzie typu scenario-based learning
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
1.2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy.
Infografika – Procesy druku offsetowegoInfografika – Procesy druku offsetowego
Animacja 3D - Budowa maszyn do drukowania offsetowegoAnimacja 3D - Budowa maszyn do drukowania offsetowego
Wizualizacja 3D - Rodzaje maszyn offsetowych i materiałów wykorzystywanych w procesie drukowaniaWizualizacja 3D - Rodzaje maszyn offsetowych i materiałów wykorzystywanych w procesie drukowania
Sekwencje filmowe - Realia druku offsetowegoSekwencje filmowe - Realia druku offsetowego
Interaktywne narzedzie typu scenerio based learning - Praca z maszyną offsetowąInteraktywne narzedzie typu scenerio based learning - Praca z maszyną offsetową
1.3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu sprzętu do realizacji prac fotograficznych;
Słownik pojęćSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale;
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela obejmuje sugestie dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej;
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki;
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia stanowią listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał oraz umożliwia zapoznanie się z literaturą przedmiotu;
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
2. Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające oraz słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodach technik procesów drukowania, drukarz offsetowy.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
3. Wskazówki do pracy z e‑materiałem
Infografika – Procesy druku offsetowego
Na podstawie tego multimedium przygotuj fiszki, które pomogą Ci zapamiętać materiał. Jeśli lubisz rysować, możesz zastosować sketchnoting, czyli robienie notatek, ale też zapamiętywanie i prezentowanie informacji w formie wizualnej, z użyciem rysunków, schematów, szkiców, symboli, a nawet bazgrołów. Jeśli wolisz bardziej uporządkowane formy, zrób zestaw tabel, które przygotujesz w arkuszu kalkulacyjnym i umieścisz w nim komplet danych i informacji dotyczących poszczególnych materiałów. Pamiętaj o opublikowaniu swoich prac na ZPE.
Animacja 3D - Budowa maszyn do drukowania offsetowego
Przed zapoznaniem się z pokazem zapisz pięć pytań dotyczących jego treści, skupiając się na tym, czego chcesz się dowiedzieć z multimedium. Uwaga: każde z pytań musi rozpoczynać się od następujących wyrazów: „kto”, „kiedy”, „gdzie”, „jak”, „po co”. Następnie zapoznaj się z multimedium i ustal, czy jego treść pozwala odpowiedzieć na zanotowane pytania. Jeśli tak, wykonaj notatkę w zeszycie, jeśli nie – poszukaj odpowiedzi w wiarygodnych źródłach.
Wizualizacja 3D - Rodzaje maszyn offsetowych i materiałów wykorzystywanych w procesie drukowania
Zapoznaj się z treścią multimedium. Przygotuj 10 pytań testowych, wykorzystując generator testów na platformie ZPE. Umieść je tam jako zestaw. Po kilku dniach zrób test, aby sprawdzić jak wiele zapamiętałeś. Przed testem nie wracaj do lekcji, zrób go przed przypomnieniem sobie materiału. Zagadnienia, w których test się nie powiódł, przypominaj sobie w pierwszej kolejności.
Sekwencje filmowe - Realia druku offsetowego
Obejrzyj zamieszczone w tym e‑materiale sekwencje filmowe. Po odtworzeniu każdej z nich sprawdź poziom zrozumienia treści, realizując kolejne zadania znajdujące się pod poszczególnymi filmami. Jeśli masz problem z wykonaniem polecenia lub odpowiedzią na pytanie, ponownie zapoznaj się z sekwencją. Wyniki swojej pracy przedstaw koleżankom i kolegom z klasy na początku zajęć.
Interaktywne narzędzie typu scenerio based learning - Praca z maszyną offsetową
Weź udział w jednej z dwóch misji zaproponowanych w multimedium. Efekty pracy zaprezentuj na platformie ZPE.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
4. Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych e‑materiałów platformy zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 10 lub nowszy;
OS X 10.11.6 lub nowszy;
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100;
Firefox w wersji 62.0.2;
Safari w wersji 11.1;
Opera w wersji 55.0.2994.44;
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści