Film edukacyjny
Polecenie 1
Zapoznaj się z pierwszą częścią wykładu dr hab. Karoliny Wigury. Następnie odpowiedz na pytanie, jakie spory bioetyczne wywołują najwięcej emocji w debacie publicznej i dlaczego tak się dzieje.
Polecenie 2
Zanotuj, jakie przekonania i stanowiska pozwalają pogodzić skłócone strony. Przygotuj własne argumenty w debacie na temat omawianego sporu.
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Jakie są argumenty wyjściowe Dvorkina pozwalające pogodzić odmienne stanowiska dotyczące aborcji i eutanazji? Każde życie jest wielką wartością. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Musimy przyjąć, że każda decyzja o śmierci jest zawsze arbitralna. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Musimy ograniczyć zróżnicowanie światopoglądowe w społeczeństwie. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Należy się zastanowić, jak najlepiej chronić życie bez względu na odmienność stanowisk. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Nie można rozważać decyzji o śmierci w zależności od wagi konkretnego przypadku. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Jakie są argumenty wyjściowe Dvorkina pozwalające pogodzić odmienne stanowiska dotyczące aborcji i eutanazji?
Argument | Prawda | Fałsz |
Każde życie jest wielką wartością. | □ | □ |
Musimy przyjąć, że każda decyzja o śmierci jest zawsze arbitralna. | □ | □ |
Musimy ograniczyć zróżnicowanie światopoglądowe w społeczeństwie. | □ | □ |
Należy się zastanowić, jak najlepiej chronić życie bez względu na odmienność stanowisk. | □ | □ |
Nie można rozważać decyzji o śmierci w zależności od wagi konkretnego przypadku. | □ | □ |