Film
Zapoznaj się z filmem i podaj argumenty za i przeciw tezie sformułowanej w jego tytule.
Wskaż, które stwierdzenia są prawdziwe, a które fałszywe.
Stwierdzenie | Prawda | Fałsz |
Internet to nie pierwszy w historii ludzkości instrument masowej komunikacji. | □ | □ |
Użytkownik internetu jest w sieci absolutnie anonimowy, co gwarantują mu zapisy ACTA. | □ | □ |
W internecie nie są publikowane żadne szkodliwe treści. | □ | □ |
Publikowanie w internecie zdjęć innych osób bez ich zgody nie jest w Polsce dozwolone. | □ | □ |
Z badań wynika, że młodzież w Polsce nie korzysta za smartfonów więcej niż trzy godziny dziennie. | □ | □ |
Warunkiem normalnego rozwoju ludzkiego mózgu jest zrównoważenie różnych bodźców pochodzących z odmiennych źródeł. | □ | □ |
Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.
Chwalisz się dużą liczbą znajomych na Facebooku? To przestań. 150 osób – z tyloma jesteśmy w stanie podtrzymywać relacjeNiektórym z nas zdarza się oceniać profil na Facebooku przez pryzmat przypisanej do niego liczby znajomych. Właściciel konta z długą listą „przyjaciół” wydaje się nam być ciekawą i wartą poznania osobą. Dlatego też użytkownicy social media prześcigają się w tym, kto ma więcej znajomych. (…) Ten trend obecny w social media potwierdza (…) tezę, według której stwarzające możliwość zawierania nieograniczonych kontaktów media społecznościowemedia społecznościowe w rzeczywistości wcale nie ułatwiają nam powiększanie naszego kręgu znajomych.
Słownik
wzajemne oddziaływanie na siebie różnych obiektów (przedmiotów, zjawisk, osób i in.); interakcja społeczna oznacza wzajemne oddziaływanie na siebie jednostek (osób), przy czym każdą z nich charakteryzuje świadomość własnej podmiotowości
mechanizmy regulujące zgodność zachowań jednostek i zbiorowości społecznych z normami i regułami obowiązującymi w społeczeństwie lub szerszych zbiorowościach społecznych
metody wykorzystujące technologie internetowe i mobilne, umożliwiające komunikowanie się
zorganizowany układ stosunków społecznych, instytucji i środków kontroli społecznej skupiający jednostki i podgrupy składowe w całość zdolną do trwania i rozwoju