Task 1 Students work individually using computers. Their task is to organize their knowledge about binomial expressionsbinomial expressionsbinomial expressions and units of lengthunits of lengthunits of length, mass, capacity and monetary unitsmonetary unitsmonetary units used in these expressions.
Task 2 Students discuss how the binomial expression is written in the form of a decimal fraction. Then, they complete the table using the example provided.
Students do revision exercises. Then they summarize the lesson together, formulating conclusions to remember: To convert binomial expressionsbinomial expressionsbinomial expressions into monomial expressionsmonomial expressionsmonomial expressions, we use dependencies between units of the same type.
[Table 2]
Selected words and expressions used in the lesson plan
Przedstawianie wyrażeń dwumianowanych za pomocą ułamków dziesiętnych
m0678344cb4b8f839_1528449084556_0
drugi
m0678344cb4b8f839_1528449076687_0
IV. Ułamki zwykłe i dziesiętne. Uczeń: 6) zapisuje wyrażenia dwumianowane w postaci ułamka dziesiętnego i odwrotnie.
m0678344cb4b8f839_1528449068082_0
45 minut
m0678344cb4b8f839_1528449523725_0
Odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie oraz ich przetwarzanie.
m0678344cb4b8f839_1528449552113_0
1) Rozpoznawanie wyrażeń dwumianowanych.
2) Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych w postaci ułamka dziesiętnego i odwrotnie.
3) Porozumiewanie się w języku angielskim, rozwijanie matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo‑technicznych oraz informatycznych, kształtowanie umiejętności uczenia się.
m0678344cb4b8f839_1528450430307_0
Uczeń:
- rozpoznaje wyrażenia dwumianowane,
- zapisuje wyrażenia dwumianowane w postaci ułamka dziesiętnego i odwrotnie.
m0678344cb4b8f839_1528449534267_0
1) Dyskusja.
2) Analiza sytuacyjna.
m0678344cb4b8f839_1528449514617_0
1) Praca grupowa.
2) Praca indywidualna.
m0678344cb4b8f839_1528450127855_0
Uczniowie przypominają znane jednostki długości, masy, pojemności i pieniężne oraz pojęcie wyrażeń dwumianowanych. Podają przykłady takich wyrażeń.
Polecenie Uczniowie pracują indywidualnie, korzystając z komputerów. Ich zadaniem jest uporządkowanie informacji dotyczących wyrażeń dwumianowanych oraz jednostek długości, masy, pojemności i pieniężnych, wykorzystywanych do zapisu tych wyrażeń.
[Slideshow]
m0678344cb4b8f839_1528446435040_0
Polecenie Uczniowie dyskutują , jak zapisuje się wyrażenie dwumianowane w postaci ułamka dziesiętnego. Następnie uzupełniają tabelkę, korzystając z podanego przykładu.
[tabela 1]
Polecenie Uczniowie zapisują wyrażenia dwumianowane w postaci wyrażeń jednomianowanych.
a) 2 zł 42 gr
b) 2 m 1 dm
c) 5 m 30 cm
d) 6 dm 12 cm
e) 4 km 60 m
f) 5 kg 25 dag
g) 57 kg 4 g
h) 6 t 323 kg
Polecenie Uczniowie zapisują wartości podane za pomocą ułamków dziesiętnych w postaci wyrażeń dwumianowanych.
a) 4,2 dm
b) 1,25 km
c) 57,54 zł
d) 4,5 kg
e) 1,045 km
f) 1,35 dm
g) 25,6 cm
h) 5,005 t
Polecenie dla chętnych Zapisz podane wielkości w postaci wyrażenia dwumianowanego, co najmniej dwoma sposobami.
a) 10,965 kg
b) 3,045 m
m0678344cb4b8f839_1528450119332_0
Uczniowie wykonują ćwiczenia utrwalające. Następnie wspólnie podsumowują zajęcia, formułując wnioski do zapamiętania:
- Aby zapisać wyrażenia dwumianowane w postaci wyrażeń jednomianowanych, korzystamy z zależności między jednostkami tego samego typu.