Sprawdź się
Match the words with their translations.
Połącz wyrazy z ich tłumaczeniami.
Find the words listed below. Search up, down, forward, backward and on the diagonal to find the hidden words.
Znajdź poniższe wyrazy. Możesz ich szukać pionowo, poziomo, od góry do dołu, od dołu do góry oraz na ukos.
Analyse the sentences below and choose the correct form of the modal verb.
Przeanalizuj poniższe zdania i wybierz poprawną formę czasownika modalnego w każdym z nich.
Listen and choose what you hear.
Wybierz to zdanie, które slyszysz.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DgAWHhgWA
Nagranie dźwiękowe.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DgAWHhgWA
Nagranie dźwiękowe.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DgAWHhgWA
Nagranie dźwiękowe.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DgAWHhgWA
Nagranie dźwiękowe.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DgAWHhgWA
Nagranie dźwiękowe.
Match the beginnings with the endings to make correct sentences.
Dopasuj początki do zakończeń, tak aby utworzyć poprawne zdania.
Analyse the text and drag and drop the three features of good teachers and three features of bad teachers in the correct boxes below.
Przeanalizuj tekst i przeciągnij trzy cechy dobrego nauczyciela i trzy cechy złego nauczyciela do odpowiednich ramek.
Explore the text and highlight the three features of good teachers in purple and three features of bad teachers in green.
Przeczytaj tekst i zakreśl kolorem fioletowym trzy cechy dobrych nauczycieli, a kolorem zielonym trzy cechy złych nauczycieli.
Drag the words to fill in the gaps.
Przeciągnij wyrazy w odpowiednie luki.
- What makes good and 1. interesting, 2. shout, 3. chance, 4. inspire, 5. shy, 6. bad teachers?
- Teachers should motivate and 1. interesting, 2. shout, 3. chance, 4. inspire, 5. shy, 6. bad their students.
- Good teachers don’t 1. interesting, 2. shout, 3. chance, 4. inspire, 5. shy, 6. bad at their students.
- Lessons should be 1. interesting, 2. shout, 3. chance, 4. inspire, 5. shy, 6. bad.
- Students should always get a second 1. interesting, 2. shout, 3. chance, 4. inspire, 5. shy, 6. bad.
- Teachers should always notice 1. interesting, 2. shout, 3. chance, 4. inspire, 5. shy, 6. bad and calm students.
Translate the missing words to complete the gaps in the text below.
Przetłumacz wyrażenia podane w nawiasach i uzupełnij luki w poniższym tekście.
Think about your favourite teacher. Why is he/she a good teacher? Write 2–4 sentences.
Pomyśl o swoim ulubionym nauczycielu lub swojej ulubionej nauczycielce. Dlaczego jest on/ona dobrym nauczycielem/nauczycielką? Napisz 2–4 zdania.
Your friend asks you about your ideal teacher. Write an email in which you:
describe ideal teachers;
explain what good teachers should and shouldn’t do;
inform them about one inspiring teacher you know.
Sign as XYZ.
Your reply should be between 50–120 words.
Odpowiedz na e‑mail przyjaciela/przyjaciółki, w którym pyta cię on/ona o twojego idealnego nauczyciela. W swoim e‑mailu:
opisz idealnych nauczycieli;
wyjaśnij, co dobrzy nauczyciele powinni robić, a czego nie powinni;
poinformuj o jednym inspirującym nauczycielu lub jednej inspirującej nauczycielce, którego/którą znasz.
Twoja wypowiedź powinna składać się z 50–120 wyrazów.
Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).