Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Każdy podróżnik chętnie wraca do swoich czterech kątów nawet z najciekawszej wyprawy. Żeby jego ekwipunek, czyli bagaż, również dotarł do domu bezpiecznie, zapisuje na nim adres. A czy ty znasz swój adres i wiesz, jak go poprawnie zapisać? Sprawdź!
Poszukaj swojej miejscowości na mapie Polski. Ułatwią ci to mapy internetowe. Obejrzyj film i dowiedz się, jak z nich korzystać.
Poszukaj na mapach internetowych swojej szkoły. Zaznacz trasę ze szkoły do domu.
A na drugiej stronie?
Na kopercie należy też umieścić adres nadawcy listu. Wtedy odbiorca będzie wiedział, dokąd wysłać odpowiedź. A jeśli przesyłka zagubi się gdzieś po drodze i nie dotrze do adresata, listonosz zwróci ją osobie, która ją wysłała.
Można wpisać swoje dane z drugiej strony u góry koperty lub w lewym górnym rogu koperty na tej samej stronie, gdzie podajemy adres odbiorcy.
Pierwszoklasistka Ania napisała list do mamy i zaadresowała kopertę. Przyjrzyj się jej i oceń, czy dziewczynka zrobiła to poprawnie. Jeśli jej się nie udało, wskaż błędy.
Pocztowy drogowskaz
Skorzystaj z internetu i znajdź kod pocztowy swojej szkoły.
W Obozie Podróżników nie ma sklepów papierniczych, dlatego wędrowcy sami przygotowują koperty, jeśli chcą wysłać list. Zobacz, jak to się robi, i spróbuj przygotować kopertę samodzielnie.
Wymień wady i zalet listu tradycyjnego i listu elektronicznego. Który z nich wolisz pisać? Który chętniej przeczytasz? Dlaczego? Porozmawiajcie o tym w klasie.
Czym się różni list tradycyjny od e-maila? Które ich elementy są wspólne?
odbiorca, skrzynka pocztowa, nadawca, skrzynka e-mailowa, adres pocztowy, koperta, temat wiadomości, odbiorca, adres elektroniczny, nadawca
List tradycyjny | |
---|---|
List elektroniczny |
Wyobraźcie sobie, że nagle znikają w miastach i miejscowościach nazwy ulic i numery budynków. W jaki sposób wytłumaczycie komuś, jak dotrzeć do waszej szkoły od waszych domów? A jak z głównej ulicy miejscowości? Z dworca kolejowego lub autobusowego? Spróbujcie „poprowadzić” kolegów i koleżanki do celu.