Sprawdź się
Match the following words to make correct expressions.
Połącz podane wyrazy, tak aby utworzyć poprawne wyrażenia.
Drag the words below to their definitions.
Przyporządkuj podane wyrazy do ich definicji.
2. 1. bookworm, 2. e-reader, 3. cover, 4. biography, 5. extracurriculars – things you do after school like dancing, language lessons, etc.
3. 1. bookworm, 2. e-reader, 3. cover, 4. biography, 5. extracurriculars – a book about a real person’s life
4. 1. bookworm, 2. e-reader, 3. cover, 4. biography, 5. extracurriculars – a person who reads a lot
5. 1. bookworm, 2. e-reader, 3. cover, 4. biography, 5. extracurriculars – a part of the book that has the title and the author’s name printed on it
Choose the correct words to make logical sentences.
Wybierz odpowiednie wyrazy, aby utworzyć logiczne zdania.
2. My sister read a hundred books last year; she’s a real e-readerbookworm!
3. I like hard coversnovels because I like to imagine people and places from these stories.
4. Old books are my favourite because of their electronic paperfragrance.
5. If you don’t have much time to shop for books, choose an online subscriptionelectronic paper.
Study four texts about people’s reading preferences and match them with the answers. Which speaker…
Zapoznaj się z czterema tekstami o preferencjach czytelniczych i dopasuj poprawne odpowiedzi. ZKtóry mówca…
Listen to four speakers talking about their reading preferences and match them with the answers. Which speaker…
Posłuchaj czterech mówców opowiadających o swoich preferencjach czytelniczych i dopasuj poprawne odpowiedzi.
Który mówca…
Study the texts below and choose all the correct answers. There is more than one correct answer to each question.
Zapoznaj się z tekstami poniżej i wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. W każdym pytaniu jest więcej niż jedna poprawna odpowiedź.
Listen to the recordings again and choose all the correct answers. There is more than one correct answer to each question.
Wysłuchaj nagrań i wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. W każdym pytaniu jest więcej niż jedna poprawna odpowiedź.
1.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DiaWvqSuf
Nagranie dźwiękowe
1. doesn’t read paper books.
2. visits libraries to look at books.
3. says that a cover is not important.
4. uses books as decoration.
5. relaxes while reading.
6. reads fast.
7. says that e-books are cheaper.
8. has got an e-reader.
9. reads novels when he/she is sad
2.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DiaWvqSuf
Nagranie dźwiękowe
A. doesn’t read paper books.
B. visits libraries to look at books.
C. says that a cover is not important.
D. uses books as decoration.
E. relaxes while reading.
F. reads fast.
G. says that e-books are cheaper.
H. has got an e-reader.
I. reads novels when he/she is sad.
3.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DiaWvqSuf
Nagranie dźwiękowe
A. doesn’t read paper books.
B. visits libraries to look at books.
C. says that a cover is not important.
D. uses books as decoration.
E. relaxes while reading.
F. reads fast.
G. says that e-books are cheaper.
H. has got an e-reader.
I. reads novels when he/she is sad.
4.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DiaWvqSuf
Nagranie dźwiękowe
A. doesn’t read paper books.
B. visits libraries to look at books.
C. says that a cover is not important.
D. uses books as decoration.
E. relaxes while reading.
F. reads fast.
G. says that e-books are cheaper.
H. has got an e-reader.
I. reads novels when he/she is sad.
Fill in the gaps with the translations of the words given to make a logical and correct text.
Uzupełnij luki tłumaczeniami podanych wyrazów, aby utworzyć logiczny, poprawny tekst.
Answer the question. Write 1‑2 sentences.
Odpowiedz na pytanie w 1‑2 zdaniach.
1. Who is a bookworm?
2. What is a library?
Your friend from London is going on a trip and doesn’t want to take any books with him/her. You want to encourage him/her to take an e‑reader with him/her. Write an email in which you:
ask if he/she wants to take an e‑reader with him/her;
write two advantages of using an e‑reader when travelling;
offer that you can recommend him/her some of your favourite e‑books.
Write 50–120 words. Start like that: ,,Hi John! How are you?'' and end like that: ,,Love, XYZ''.
Twój przyjaciel/ twoja przyjaciółka z Londynu wyjeżdża w podróż i nie chce wziąć ze sobą żadnych książek. Masz zamiar zachęcić go/ją do zabrania czytnika e‑booków. Napisz e‑mail, w którym:
zapytasz go/ją, czy chce zabrać ze sobą czytnik;
wskażesz dwie zalety używania czytnika w podróży;
zaproponujesz, że możesz polecić mu/jej kilka swoich ulubionych e‑booków.
Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Wypowiedź rozpocznij od przywitania: ,,Hi John! How are you?'', a zakończ pozdrowieniem i podpisem: ,,Love, XYZ''. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów (nie licząc słów podanych na początku i na końcu wypowiedzi). Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty.