Ile razy pole kwadratu o boku długości 4x jest większe od pola kwadratu o boku długości x?
m4aca053542877b9d_1528449000663_0
Działanie na potęgach o takich samych wykładnikach
m4aca053542877b9d_1528449084556_0
Drugi
m4aca053542877b9d_1528449076687_0
I. Potęgi o podstawach wymiernych. Uczeń:
3) mnoży potęgi o różnych podstawach i jednakowych wykładnikach.
m4aca053542877b9d_1528449068082_0
45 minut
m4aca053542877b9d_1528449523725_0
Używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi.
m4aca053542877b9d_1528449552113_0
1. Stosowanie twierdzeń o iloczynie i ilorazie potęg o takich samych wykładnikach.
2. Obliczanie wartości potęg o z wykorzystaniem twierdzeń o iloczynie i ilorazie potęg o takich samych wykładnikach.
3. Porozumiewanie się w języku angielskim, rozwijanie matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo‑technicznych oraz informatycznych, kształtowanie umiejętności uczenia się.
m4aca053542877b9d_1528450430307_0
Uczeń:
- stosuje twierdzenia o iloczynie i ilorazie potęg o takich samych wykładnikach,
- oblicza wartości potęg o z wykorzystaniem twierdzeń o iloczynie i ilorazie potęg o takich samych wykładnikach.
m4aca053542877b9d_1528449534267_0
1. Dyskusja.
2. Konkurs tematyczny.
m4aca053542877b9d_1528449514617_0
1. Praca indywidualna.
2. Praca zbiorowa.
m4aca053542877b9d_1528450127855_0
Uczniowie przypominają, twierdzenia o iloczynie i ilorazie potęg o takich samych wykładnikach.
m4aca053542877b9d_1528446435040_0
Polecenie Uczniowie pracują samodzielnie, korzystając z komputerów. Obliczają wartości wyrażeń zawierających potęgi.
[Geogebra aplet]
Wniosek:
Działania w przykładzie wykonujemy według następującej kolejności:
1. Działania w nawiasach. 2. Potęgowanie. 3. Mnożenie i dzielenie. 4. Dodawanie i odejmowanie.
Nauczyciel ogłasza konkurs tematyczny. Uczniowie pracują parami.
Para, która jako pierwsza rozwiązała obowiązkowe i dodatkowe zadania, otrzymuje celującą ocenę.
Polecenie Oblicz.
a)
b)
c)
d)
Polecenie W miejsce kropek wpisz odpowiednie liczby.
a)
b)
c)
d)
e)
Polecenie Oblicz.
a)
b)
c)
d)
Polecenie Ile razy pole kwadratu o boku długości 4x jest większe od pola kwadratu o boku długości x?
Polecenie W miejsce kropek wpisz odpowiednie liczby.
a)
b)
c)
d)
e)
Polecenie dla chętnych: Zapisz iloraz w postaci potęgi.
m4aca053542877b9d_1528450119332_0
Uczniowie wykonują dodatkowe ćwiczenia.
Następnie wspólnie podsumowują zajęcia, formułując wniosek do zapamiętania.
Działania w przykładzie wykonujemy według następującej kolejności:
1. Działania w nawiasach. 2. Potęgowanie. 3. Mnożenie i dzielenie. 4. Dodawanie i odejmowanie.