Obejrzyj ilustrację interaktywną. Kliknij szafę, aby ją otworzyć, a następnie klikaj poszczególne ubrania, aby sprawdzić, czy są one wiosenne (oznaczone kwiatkiem), czy zimowe (oznaczone płatkiem śniegu).tooltipid21Obejrzyj ilustrację interaktywną. Kliknij szafę, aby ją otworzyć, a następnie klikaj poszczególne ubrania, aby sprawdzić, czy są one wiosenne (oznaczone kwiatkiem), czy zimowe (oznaczone płatkiem śniegu).

tooltipid21
1
RfKV3CGGOnN1r
Ilustracja interaktywna przedstawia pokój Mai. Podłoga i ściany są beżowe. Po lewej stronie znajdują się brązowe drzwi. Na prawo od nich wisi na ścianie okrągły błękitny zegar ze wskazówkami. Po lewej stronie środkowej ściany jest okno, za którym widać błękitne niebo ze słońcem i pojedynczą białą chmurą. Nad oknem wisi ciemnobrązowy karnisz z dwiema pomarańczowymi zasłonami. Na parapecie stoją dwie zielone rośliny w donicach. Pod oknem jest ustawione jasnobrązowe łóżko z pomarańczowym prześcieradłem, fioletową kołdrą i niebieską poduszką. Na łóżku siedzi brązowy pluszowy miś. Dalej na prawo stoi jasnobrązowe biurko, na którym ustawiono fioletową lampkę. Przy biurku jest czerwono‑czarne krzesło obrotowe. Obok biurka stoi brązowa szafa dwudrzwiowa. Na środku pokoju jest ułożony prostokątny zielony dywan z frędzlami. Na pierwszym planie po lewej stronie leży na podłodze niebiesko‑granatowa piłka. Obok piłki widać Maję idącą w kierunku szafy. Dziewczynka jest ubrana w niebieską koszulkę z krótkimi błękitnymi rękawami, krótkie ciemnoróżowe spodnie i ciemnoróżowe buty. Na plecach niesie granatowy plecak. Na prawej ścianie pomieszczenia są zawieszone dwie podłużne jasnobrązowe półki. Na pierwszej półce stoją cztery książki. Pierwsza od lewej ma ciemnoróżową okładkę, druga zieloną, trzecia pomarańczowo‑różową, a czwarta ciemnoniebieską. Na drugiej półce leży książka w zielonej okładce, a na niej stoi niewielki okrągły granatowy pojemnik z błękitną etykietą. Drugi taki pojemnik stoi obok książki. Po prawej stronie półki znajduje się pomarańczowy wazon. Pod półkami, na podłodze, stoi duża zielona roślina w ciemnoniebieskiej donicy. Na środku górnej części ekranu znajduje się niebieski przycisk z białym symbolem głośnika, umożliwiający odtworzenie wypowiedzi lektora. Lektor mówi: „Mija zima, nadchodzi wiosna, pogoda się zmienia, a ja mam problem, co powinnam nosić”. Nad szafą jest pionowa jasnozielona strzałka skierowana w dół. Po kliknięciu na szafę pojawia się kolejny ekran. Jest to zbliżenie na otwartą szafę i jej zawartość. Na górnej półce znajdują się od lewej: brązowy kapelusz, kolorowa zimowa czapka z pomponem, pomarańczowo‑żółty szalik w paski, niebiesko‑fioletowa czapka z daszkiem, zielone rękawiczki, słomkowy kapelusz ozdobiony trzema małymi kwiatkami, czerwona chustka i różowa czapka zimowa z białym pomponem. Niżej wiszą na wieszakach od lewej: pomarańczowy parasol, długie granatowe spodnie, żółta bluza z kapturem i długimi rękawami, ciemnoturkusowa koszulka z krótkimi pomarańczowymi rękawami, długa błękitna spódnica, ciemnobrązowy sweter z białymi śnieżynkami na czerwonym tle na środku, ciemnoczerwona koszulka z krótkimi ciemnoniebieskimi rękawami, niebieska kurtka z kapturem i beżowym kożuchem, żółta kurtka przeciwdeszczowa z kapturem i długa żółta sukienka z długimi rękawami i wzorem w różowe kwiaty. Poniżej znajduje się druga półka, na której widać kolorowe ubrania złożone w kostkę na czterech stosach. Za jednym ze stosów leży pomarańczowy beret. Na samym dole jest trzecia półka. Znajdują się na niej od lewej: wysokie fioletowe buty zimowe z białym ociepleniem, czarny parasol, eleganckie zielone buty męskie, różowe buty sportowe, wysokie ciemnobrązowe kozaki, zielone klapki japonki i żółte kalosze. W lewym górnym rogu ekranu jest niebieski przycisk z białym symbolem strzałki skierowanej w lewo. Kliknięcie na niego pozwala wrócić do poprzedniego ekranu. W prawym górnym rogu znajduje się niebieski przycisk z białym symbolem głośnika, umożliwiający odtworzenie wypowiedzi lektora. Lektor mówi: „To jest moja szafa pełna ubrań. Zastanawiam się, jak oznaczyć ubrania wiosenne, jak zimowe. Już wiem! Mam pomysł! Na ubraniach wiosennych przykleję nalepkę z różowym kwiatkiem, a na zimowych śnieżynkę”.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ilustracja interaktywna przedstawia pokój Mai. Podłoga i ściany są beżowe. Po lewej stronie znajdują się brązowe drzwi. Na prawo od nich wisi na ścianie okrągły błękitny zegar ze wskazówkami. Po lewej stronie środkowej ściany jest okno, za którym widać błękitne niebo ze słońcem i pojedynczą białą chmurą. Nad oknem wisi ciemnobrązowy karnisz z dwiema pomarańczowymi zasłonami. Na parapecie stoją dwie zielone rośliny w donicach. Pod oknem jest ustawione jasnobrązowe łóżko z pomarańczowym prześcieradłem, fioletową kołdrą i niebieską poduszką. Na łóżku siedzi brązowy pluszowy miś. Dalej na prawo stoi jasnobrązowe biurko, na którym ustawiono fioletową lampkę. Przy biurku jest czerwono‑czarne krzesło obrotowe. Obok biurka stoi brązowa szafa dwudrzwiowa. Na środku pokoju jest ułożony prostokątny zielony dywan z frędzlami. Na pierwszym planie po lewej stronie leży na podłodze niebiesko‑granatowa piłka. Obok piłki widać Maję idącą w kierunku szafy. Dziewczynka jest ubrana w niebieską koszulkę z krótkimi błękitnymi rękawami, krótkie ciemnoróżowe spodnie i ciemnoróżowe buty. Na plecach niesie granatowy plecak. Na prawej ścianie pomieszczenia są zawieszone dwie podłużne jasnobrązowe półki. Na pierwszej półce stoją cztery książki. Pierwsza od lewej ma ciemnoróżową okładkę, druga zieloną, trzecia pomarańczowo‑różową, a czwarta ciemnoniebieską. Na drugiej półce leży książka w zielonej okładce, a na niej stoi niewielki okrągły granatowy pojemnik z błękitną etykietą. Drugi taki pojemnik stoi obok książki. Po prawej stronie półki znajduje się pomarańczowy wazon. Pod półkami, na podłodze, stoi duża zielona roślina w ciemnoniebieskiej donicy. Na środku górnej części ekranu znajduje się niebieski przycisk z białym symbolem głośnika, umożliwiający odtworzenie wypowiedzi lektora. Lektor mówi: „Mija zima, nadchodzi wiosna, pogoda się zmienia, a ja mam problem, co powinnam nosić”. Nad szafą jest pionowa jasnozielona strzałka skierowana w dół. Po kliknięciu na szafę pojawia się kolejny ekran. Jest to zbliżenie na otwartą szafę i jej zawartość. Na górnej półce znajdują się od lewej: brązowy kapelusz, kolorowa zimowa czapka z pomponem, pomarańczowo‑żółty szalik w paski, niebiesko‑fioletowa czapka z daszkiem, zielone rękawiczki, słomkowy kapelusz ozdobiony trzema małymi kwiatkami, czerwona chustka i różowa czapka zimowa z białym pomponem. Niżej wiszą na wieszakach od lewej: pomarańczowy parasol, długie granatowe spodnie, żółta bluza z kapturem i długimi rękawami, ciemnoturkusowa koszulka z krótkimi pomarańczowymi rękawami, długa błękitna spódnica, ciemnobrązowy sweter z białymi śnieżynkami na czerwonym tle na środku, ciemnoczerwona koszulka z krótkimi ciemnoniebieskimi rękawami, niebieska kurtka z kapturem i beżowym kożuchem, żółta kurtka przeciwdeszczowa z kapturem i długa żółta sukienka z długimi rękawami i wzorem w różowe kwiaty. Poniżej znajduje się druga półka, na której widać kolorowe ubrania złożone w kostkę na czterech stosach. Za jednym ze stosów leży pomarańczowy beret. Na samym dole jest trzecia półka. Znajdują się na niej od lewej: wysokie fioletowe buty zimowe z białym ociepleniem, czarny parasol, eleganckie zielone buty męskie, różowe buty sportowe, wysokie ciemnobrązowe kozaki, zielone klapki japonki i żółte kalosze. W lewym górnym rogu ekranu jest niebieski przycisk z białym symbolem strzałki skierowanej w lewo. Kliknięcie na niego pozwala wrócić do poprzedniego ekranu. W prawym górnym rogu znajduje się niebieski przycisk z białym symbolem głośnika, umożliwiający odtworzenie wypowiedzi lektora. Lektor mówi: „To jest moja szafa pełna ubrań. Zastanawiam się, jak oznaczyć ubrania wiosenne, jak zimowe. Już wiem! Mam pomysł! Na ubraniach wiosennych przykleję nalepkę z różowym kwiatkiem, a na zimowych śnieżynkę”.

Polecenie 1

Dzisiaj na dworze jest bardzo zimno. Wieje porywisty wiatr, pada śnieg z deszczem. Zaproponuj Mai właściwy ubiór dostosowany do pogody. Narysuj go w zeszycie.tooltipid22Dzisiaj na dworze jest bardzo zimno. Wieje porywisty wiatr, pada śnieg z deszczem. Zaproponuj Mai właściwy ubiór dostosowany do pogody. Narysuj go w zeszycie.

Dzisiaj na dworze jest bardzo zimno. Wieje porywisty wiatr, pada śnieg z deszczem. Zaproponuj Mai właściwy ubiór dostosowany do pogody. Opisz go.

Polecenie 2

Zaczęła się wiosna. Świeci słońce, na niebie nie ma chmur. Powiewa ciepły wiosenny wiatr. Narysuj postać Mai w wiosennym ubraniu.tooltipid23Zaczęła się wiosna. Świeci słońce, na niebie nie ma chmur. Powiewa ciepły wiosenny wiatr. Narysuj postać Mai w wiosennym ubraniu.

Zaczęła się wiosna. Świeci słońce, na niebie nie ma chmur. Powiewa ciepły wiosenny wiatr. Opisz postać Mai w wiosennym ubraniu.

tooltipid22
tooltipid23