Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
E-materiały do kształcenia zawodowego

Montaż kadłuba

TWO.03. Wykonywanie i montaż elementów kadłuba jednostek pływających
– monter kadłubów jednostek pływających 721406, technik budowy jednostek pływających 311942

bg‑blue

Przewodnik dla uczącego się

4

Spis treści

Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

Jak korzystać z e‑materiałuJak korzystać z e‑materiału

Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

Struktura e‑materiału

1. Wprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

2. Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. Zasób „Metody montażu kadłuba”DTX4xF49v„Metody montażu kadłuba” to animacja przedstawiająca 3 metody montażu kadłuba z wykorzystaniem rysunku okrętowego (2D) i aksonometrycznego (3D). Obrazują one metody montażu kadłuba: piramidalną, trapezową i wyspową. Zasób „Tworzenie symulacji 3D montażu kadłuba”D15jX22Vk„Tworzenie symulacji 3D montażu kadłuba” to gra edukacyjna, która pozwala stworzyć symulację kadłuba w 3 etapach.

Etap 1: tworzenie sekcji przestrzennych na podstawie rysunku okrętowego 2D.

Etap 2: tworzenie bloków na podstawie rysunku okrętowego 2D.

Etap 3: montaż kadłuba z możliwością wyboru metody montażu.

3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceDtJSY7Jj3Interaktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuDCQgvinm8Słownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaD6Dl3EpXIPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięDlxreLgoPPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDDB4FcCYnNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDMmz2ZU5YInstrukcja użytkowania objaśnia działanie materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie monter kadłubów jednostek pływających.

W skład multimediów wchodzą animacja w grafice 2D i 3D oraz gra edukacyjna. Przybliżają one trzy metody montażu kadłuba.  Na podstawie materiałów możesz stworzyć drzewo, na którym zapiszesz podstawowe informacje nt. montażu kadłuba (trzech metod), a na rozgałęzieniach 2‑3 słowa kluczowe opisujące dany etap montażu. Możesz mieć otwarty w tle słownik i zaglądać do niego w razie potrzeby i trudności.

  • Animacja „Metody montażu kadłuba” przybliży Ci trzy metody montażu: piramidalną, trapezową i wyspową. Dzięki niej będziesz wiedzieć, na czym te metody polegają oraz jaka jest kolejność montażu poszczególnych części. Dodatkowo wyszukaj, na podstawie wskazań z netografii i bibliografii, ciekawostek na temat montażu kadłuba, zapisz 2‑3 najciekawsze informacje.

  • Gra edukacyjna „Tworzenie symulacji 3D montażu kadłuba” pozwoli Ci w interaktywny sposób przeprowadzić samodzielnie proces montażu kadłuba na rysunkach technicznych. Możesz zagrać w tę grę także w parze i możesz skonsultować, które zagadnienia sprawiają największą trudność i dodatkowo je omówić.

Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią Ci samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenia informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie posiada informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.

słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych materiałów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści