Organizacja i prowadzenie ruchu pociągów — Technik transportu kolejowego
bg‑green
Interaktywne materiały sprawdzające
1
Ćwiczenie 1. - Ramię semafora
Ćwiczenie 1. - Ramię semafora1DMl9Y08jP
R1NLx9ZzGmMWC1
Uzupełnij tekst odpowiednimi słowami. Ramię semafora z przodu jest koloru 1. białego z czarną obwódką, 2. białego z czerwoną obwódką, natomiast z tyłu jest koloru 1. białego z czarną obwódką, 2. białego z czerwoną obwódką. W uzasadnionych przypadkach, w celu zapewnienia lepszej widzialności, kolory ramienia i obwódki mogą być odwrócone.
Uzupełnij tekst odpowiednimi słowami. Ramię semafora z przodu jest koloru 1. białego z czarną obwódką, 2. białego z czerwoną obwódką, natomiast z tyłu jest koloru 1. białego z czarną obwódką, 2. białego z czerwoną obwódką. W uzasadnionych przypadkach, w celu zapewnienia lepszej widzialności, kolory ramienia i obwódki mogą być odwrócone.
Ćwiczenie 2. - Semafory kształtowe
Ćwiczenie 2. - Semafory kształtowe1DMl9Y08jP
RRahyPg8YWfpd1
Dopasuj sygnały do opisów semaforów kształtowych: Sr 1 „Stój” Możliwe odpowiedzi: 1. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło matowobiałe, a na semaforze dwuramiennym - oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 2. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło białe, a na semaforze dwuramiennym oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 3. obie latarnie pokazują wstecz duże światła białe. Sr 2 Możliwe odpowiedzi: 1. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło matowobiałe, a na semaforze dwuramiennym - oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 2. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło białe, a na semaforze dwuramiennym oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 3. obie latarnie pokazują wstecz duże światła białe, Sr 3 Możliwe odpowiedzi: 1. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło matowobiałe, a na semaforze dwuramiennym - oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 2. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło białe, a na semaforze dwuramiennym oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 3. obie latarnie pokazują wstecz duże światła białe.
Dopasuj sygnały do opisów semaforów kształtowych: Sr 1 „Stój” Możliwe odpowiedzi: 1. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło matowobiałe, a na semaforze dwuramiennym - oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 2. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło białe, a na semaforze dwuramiennym oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 3. obie latarnie pokazują wstecz duże światła białe. Sr 2 Możliwe odpowiedzi: 1. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło matowobiałe, a na semaforze dwuramiennym - oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 2. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło białe, a na semaforze dwuramiennym oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 3. obie latarnie pokazują wstecz duże światła białe, Sr 3 Możliwe odpowiedzi: 1. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło matowobiałe, a na semaforze dwuramiennym - oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 2. górna latarnia pokazuje wstecz duże światło białe, a na semaforze dwuramiennym oprócz tego - dolna latarnia małe światło matowobiałe, 3. obie latarnie pokazują wstecz duże światła białe.
Ćwiczenie 3. - Semafory świetlne
Ćwiczenie 3. - Semafory świetlne1DMl9Y08jP
R8xYAu2dYVgIn1
Dopasuj nazwy sygnałów nadawanych przez semafory świetlne do odpowiednich grafik.
Dopasuj nazwy sygnałów nadawanych przez semafory świetlne do odpowiednich grafik.
R4N0s2bhzgMhq1
Połącz w pary sygnały z ich opisami.
Połącz w pary sygnały z ich opisami.
Ćwiczenie 4. - Tarcze rozrządowe i manewrowe
Ćwiczenie 4. - Tarcze rozrządowe i manewrowe2DmVQPcA7k
R11cGBdhw5cYi2
Łączenie par. Określ prawdziwość zdań.. Jeżeli nie jest możliwe podanie na tarczy manewrowej sygnału M 2 lub Ms 2, manewrujący tabor kolejowy może przejechać poza sygnalizator zabraniający dalszej jazdy, gdy upoważniony pracownik da zezwolenie na jazdę oraz sygnał odpowiednio Rm 1 „Do mnie” lub Rm 2 „Ode mnie”.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Sygnały nadawane przez tarcze manewrowe odnoszą się tylko do jazd manewrowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli na górce rozrządowej są dwa tory, nie można stosować oddzielne tarcz rozrządowych i ich powtarzaczy, odnoszących się do każdego z tych torów.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Tarcze rozrządowe ustawia się na szczycie górki rozrządowej, a w razie potrzeby stosuje się ich powtarzacze przed grzbietem górki. Powtarzacze wskazują takie same sygnały, jak tarcze ustawione na szczycie górki rozrządowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli nie można nastawić na tarczy rozrządowej sygnału zezwalającego na pchanie taboru kolejowego poza tarczę, to pchanie taboru kolejowego jest dozwolone tylko wówczas, gdy upoważniony do tego pracownik, po uprzednim ustnym poinformowaniu drużyny trakcyjnej, że pchanie jest dozwolone poza tarczę, da ręczny sygnał Rm 1 „Do mnie” lub polecenie pchania będzie przekazane za pomocą megafonu lub innego środka łączności.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Sygnały zamknięcia toru stosuje się na tarczach rozrządowych i manewrowych, wykolejnicach, obrotnicach, wagach pomostowych oraz kozłach oporowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Określ prawdziwość zdań.. Jeżeli nie jest możliwe podanie na tarczy manewrowej sygnału M 2 lub Ms 2, manewrujący tabor kolejowy może przejechać poza sygnalizator zabraniający dalszej jazdy, gdy upoważniony pracownik da zezwolenie na jazdę oraz sygnał odpowiednio Rm 1 „Do mnie” lub Rm 2 „Ode mnie”.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Sygnały nadawane przez tarcze manewrowe odnoszą się tylko do jazd manewrowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli na górce rozrządowej są dwa tory, nie można stosować oddzielne tarcz rozrządowych i ich powtarzaczy, odnoszących się do każdego z tych torów.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Tarcze rozrządowe ustawia się na szczycie górki rozrządowej, a w razie potrzeby stosuje się ich powtarzacze przed grzbietem górki. Powtarzacze wskazują takie same sygnały, jak tarcze ustawione na szczycie górki rozrządowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jeżeli nie można nastawić na tarczy rozrządowej sygnału zezwalającego na pchanie taboru kolejowego poza tarczę, to pchanie taboru kolejowego jest dozwolone tylko wówczas, gdy upoważniony do tego pracownik, po uprzednim ustnym poinformowaniu drużyny trakcyjnej, że pchanie jest dozwolone poza tarczę, da ręczny sygnał Rm 1 „Do mnie” lub polecenie pchania będzie przekazane za pomocą megafonu lub innego środka łączności.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Sygnały zamknięcia toru stosuje się na tarczach rozrządowych i manewrowych, wykolejnicach, obrotnicach, wagach pomostowych oraz kozłach oporowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 5. - Sygnały dźwiękowe
Ćwiczenie 5. - Sygnały dźwiękowe1D3i3Oq1z1
Zapoznaj się z poniższym nagraniem dźwiękowym i wykonaj polecenie.
R1InjHa11htIp
Nagranie dźwiękowe.
Nagranie dźwiękowe.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nagranie dźwiękowe. Trzy następujące po sobie sygnały.
RLnzdC6pqIgSN1
Po odsłuchaniu nagrania odpowiedz na pytanie. Jaki sygnał dźwiękowy został przedstawiony? Możliwe odpowiedzi: 1. Hamować (Rp 5), 2. Odhamować (Rp 7), 3. Rozpocząć popychanie (Rp 8), 4. Baczność (Rp 1)
Wersja dla osób niesłyszących:
Co przedstawia poniższy znak?
R1dEd7Yug2x5S
Ilustracja przedstawia dwie poziome kreski obok siebie na jednym poziomie.
Ilustracja do ćwiczenia 5 - Sygnały dźwiękowe
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
R1QFfzaaZCH8K1
Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Hamować er pe pięć, 2. Odhamować er pe siedem., 3. Rozpocząć popychanie er pe osiem., 4. Baczność er pe jeden.
Ćwiczenie 6. - Wskaźniki
Ćwiczenie 6. - Wskaźniki2DMl9Y08jP
Sygnalizacja kolejowa57.570Brawo! Wiesz już całkiem dużo o wskaźnikach. Oby tak dalej!Niestety, musisz jeszcze raz zapoznać się z materiałami multimedialnymi w tym zasobie.
Test
Sygnalizacja kolejowa
Liczba pytań:
5
Limit czasu:
7.5 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Sygnalizacja kolejowa
Pytanie
1/5
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Odpowiedz na pytanie. Co oznacza wskaźnik wu e te ce es dziesięć „Wskaźnik zatrzymania e te ce es”?
Odpowiedz na pytanie. Co oznacza wskaźnik wu e te ce es dziesięć „Wskaźnik zatrzymania e te ce es”?
Dokończ zdanie. Wskaźnik wu e te ce es jeden oznacza
Dokończ zdanie. Wskaźnik wu e te ce es jeden oznacza
Odpowiedz na pytanie. Z podaniem jakiego sygnału powinien jednocześnie wyświetlać się wskaźnik W24? Możliwe odpowiedzi: 1. Zezwalającym na jazdę, 2. Zezwalającym na jazdę na tor w kierunku przeciwnym do zasadniczego, 3. Zabraniającym na jazdę na tor w kierunku przeciwnym do zasadniczego, 4. Zezwalające wyłącznie na jazdę z ograniczoną prędkością.
Dokończ zdanie. Wskaźniki Wu e cztery a, wu e cztery be, Wu e cztery ce nakazują
Dokończ zdanie. Wskaźniki Wu e cztery a, wu e cztery be, Wu e cztery ce nakazują
Wskaźnik wu dwadzieścia dziewięć „Wskaźnik nawiązania łączności” oznacza, że należy nawiązać łączność radiową z dyżurnym ruchu odcinkowym. Wskaż, gdzie umieszcza się wskaźnik wu dwadzieścia dziewięć.
Wskaźnik wu dwadzieścia dziewięć „Wskaźnik nawiązania łączności” oznacza, że należy nawiązać łączność radiową z dyżurnym ruchu odcinkowym. Wskaż, gdzie umieszcza się wskaźnik wu dwadzieścia dziewięć.
Sygnalizacja kolejowa57.570Brawo! Wiesz już całkiem dużo o wskaźnikach. Oby tak dalej!Niestety, musisz jeszcze raz zapoznać się z materiałami multimedialnymi w tym zasobie.
Test
Sygnalizacja kolejowa
Liczba pytań:
5
Limit czasu:
7.5 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Sygnalizacja kolejowa
Pytanie
1/5
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Co oznacza wskaźnik W ETCS 10 „Wskaźnik zatrzymania ETCS” (niebieski kwadrat z żółtą strzałą z białym obramowaniem, zwróconą ostrzem w stronę toru, do którego się odnosi)? Możliwe odpowiedzi: 1. Miejsce zmiany poziomu systemu ERTMS/ETCS na poziom., 2. Miejsce wyjazdu z obszaru wyposażonego w system ERTMS/ETCS poziomu 1., 3. Miejsce zapowiedzi zmiany poziomu systemu ERTMS/ETCS na poziom 2., 4. Miejsce końca odstępu blokowego lub odcinka torowego, jako potencjalnego końca zezwolenia na jazdę w systemie ERTMS/ETCS oraz miejsce zatrzymania dla pociągu prowadzonego w trybie Odpowiedzialności Personelu (SR).
Dokończ zdanie. Wskaźnik W ETCS 1 (żółta kwadratowa tablica z czarnym obramowaniem i czarnym oznaczeniem literowo cyfrowym „ETCS L1LS”- oznaczenie „ETCS” umieszczone nad oznaczeniem „L1LS”) oznacza: Możliwe odpowiedzi: 1. wjazd w obszar ERTMS/ETCS poziomu 1 LS., 2. wyjazd z obszaru ERTMS/ETCS poziomu 1 LS., 3. zapowiedź wjazdu w obszar ERTMS/ETCS poziomu 1., 4. zapowiedź wjazdu w obszar ERTMS/ETCS poziomu 1 LS.
Odpowiedz na pytanie. Z podaniem jakiego sygnału powinien jednocześnie wyświetlać się wskaźnik W24? Możliwe odpowiedzi: 1. Zezwalającym na jazdę, 2. Zezwalającym na jazdę na tor w kierunku przeciwnym do zasadniczego, 3. Zabraniającym na jazdę na tor w kierunku przeciwnym do zasadniczego, 4. Zezwalające wyłącznie na jazdę z ograniczoną prędkością.
Dokończ zdanie. Wskaźniki We 2a, We 2b, We 2c oznacza: Możliwe odpowiedzi: 1. wskaźniki opuszczenia pantografu., 2. wskaźniki podniesienia pantografu., 3. wskaźniki jazdy bezprądowej., 4. wskaźniki jazdy pod prądem.
Wskaźniki W 35 „Wskaźniki ograniczenia prędkości na kierunku zwrotnym” (prostokątna biała tablica z czarną obwódką, a na niej czarna pozioma strzała zwrócona ostrzem w kierunku lewym lub prawym) oznacza, że ograniczenie prędkości na rozjeździe lub zmniejszenie prędkości drogowej dotyczy wyłącznie jazdy na kierunek zwrotny. Odpowiedz, jakie informacje przedstawia i gdzie umieszczamy wskaźnik W 35: Możliwe odpowiedzi: 1. Informuje maszynistę, że stałe ograniczenie prędkości wprowadzone na rozjeździe lub zmniejszenie prędkości drogowej obowiązuje tylko w przypadku, gdy rozjazd ustawiony jest na kierunek zwrotny, wskaźnik umieszcza się nad wskaźnikiem W 8 oraz nad wskaźnikiem W 9 stojącym na początku odcinka stałego ograniczenia prędkości., 2. Informuje maszynistę, że doraźne ograniczenie prędkości wprowadzone na rozjeździe obowiązuje tylko w przypadku, gdy rozjazd ustawiony jest na kierunek zwrotny, umieszcza się nad tarczą sygnału D 6 i nad wskaźnikiem W 14 stojącym na początku odcinka doraźnego ograniczenia prędkości., 3. Informuje dyżurnego ruchu, że doraźne ograniczenie prędkości wprowadzone na rozjeździe obowiązuje tylko w przypadku, gdy rozjazd ustawiony jest na kierunek zwrotny, wskaźnik umieszcza się nad tarczą sygnału D 6 i nad wskaźnikiem W 14 stojącym na początku odcinka doraźnego ograniczenia prędkości., 4. Informuje dyżurnego ruchu, że stałe ograniczenie prędkości wprowadzone na rozjeździe lub zmniejszenie prędkości drogowej obowiązuje tylko w przypadku, gdy rozjazd ustawiony jest na kierunek zwrotny, wskaźnik umieszcza się nad wskaźnikiem W 8 oraz nad wskaźnikiem W 9 stojącym na początku odcinka stałego ograniczenia prędkości.
Ćwiczenie 7. - Sygnalizacja kolejowa
Ćwiczenie 7. - Sygnalizacja kolejowa3DmVQPcA7k
Sygnalizacja kolejowa203570Brawo! Wiesz już całkiem dużo o sygnalizacji kolejowej. Oby tak dalej!Niestety, musisz jeszcze raz zapoznać się z materiałami multimedialnymi w tym zasobie.
Test
Sygnalizacja kolejowa
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
35 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Sygnalizacja kolejowa
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Semafor kształtowy oznacza się umieszczoną na maszcie, widoczną z przodu listwą w biało‑czerwone pasy. Jaki kolor ma część środkowa listwy: Możliwe odpowiedzi: 1. biały, 2. zielony, 3. czerwony, 4. pomarańczowy
W jaki wskaźnik wyposażony jest ostatni semafor odstępowy samoczynnej blokady liniowej, na szlaku przed semaforem wjazdowym posterunku ruchu: Możliwe odpowiedzi: 1. W18, 2. W19, 3. W20, 4. W21
Odpowiedz. Czy sygnał alarmowy A3 jest sygnałem ogłoszenia alarmu powietrznego dla stacji? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, 2. Nie
Odpowiedz. Czy na szlakach z blokadą samoczynną można stosować sygnalizatory powtarzające? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, 2. Nie
Wskaż, jaki sygnał wskazuje sygnalizator powtarzający Sp 2. Możliwe odpowiedzi: 1. Semafor wskazuje sygnał Sr 1 lub S 1 Stój., 2. Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością., 3. Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nieprzekraczającą 100 km/h., 4. Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością zmniejszoną do 40 lub 60 km/h.
Odpowiedz. Czy sygnał Osp1 na tarczy ostrzegawczej przejazdowej informuje o niesprawnej sygnalizacji na przejeździe i zezwala na jazdę przez przejazd kolejowo‑drogowy z prędkością do 20 km/h? Możliwe odpowiedzi: 1. Nie, 2. Tak
Wybierz właściwe odpowiedzi. Jakie wyróżniamy tarcze ostrzegawcze semaforowe kształtowe? Możliwe odpowiedzi: 1. tarcza ostrzegawcza nieruchoma, 2. tarcza ostrzegawcza dwustawna, na której można nastawić dwa sygnały, 3. tarcza ostrzegawcza trójstawna, na której można nastawić trzy sygnały, 4. tarcza ostrzegawcza pięciostawna, na której można nastawić dwa sygnały
Odpowiedz, jakie sygnały nadają tarcze ostrzegawcze dwustawne? Możliwe odpowiedzi: 1. Sygnał Od 1 „Semafor wskazuje sygnał Sr 1 Stój”; Sygnał Od 2 „Semafor wskazuje sygnał Sr 2 lub Sr 3 zezwalający na jazdę”, 2. Sygnał Ot 1 „Semafor wskazuje sygnał Sr 1 - Stój”; Sygnał Ot 2 „Semafor wskazuje sygnał Sr 2 Wolna droga”; Sygnał Ot 3 „Semafor wskazuje sygnał Sr 3 – Wolna droga ze zmniejszoną prędkością”, 3. Sygnał Od 1 „Semafor wskazuje sygnał Sr 1 Stój”; Sygnał Ot 1 „Semafor wskazuje sygnał Sr 1 - Stój”; Sygnał On „W odległości drogi hamowania znajduje się semafor”; Sygnał Os 1 „Semafor, do którego się tarcza odnosi, wskazuje sygnał Stój”, 4. Sygnał On „W odległości drogi hamowania znajduje się semafor”; Sygnał Os 1 „Semafor, do którego się tarcza odnosi, wskazuje sygnał Stój”; Sygnał Od 2 „Semafor wskazuje sygnał Sr 2 lub Sr 3 zezwalający na jazdę”; Sygnał Os 2 „Semafor, do którego się tarcza odnosi, wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością
Odpowiedz, jakie sygnały nadają manewrowe tarcze kształtowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Sygnał M 1 „Jazda manewrowa zabroniona”, 2. Sygnał M 2 „Jazda manewrowa dozwolona”, 3. Sygnał Ms 1 „Jazda manewrowa zabroniona”, 4. Sygnał Ms 2 „Jazda manewrowa dozwolona"
Zataczanie okręgu rozwiniętą chorągiewką lub jakimkolwiek innym przedmiotem lub ręką w ciągu dnia, a w porze nocnej zataczanie okręgu ręczną latarką sygnałową ze światłem białym lub czerwonym albo jakimkolwiek innym świecącym się przedmiotem, to sygnały ogólnego stosowania dawane przez uprawnione do tego osoby. Odpowiedz, jaki to sygnał? Możliwe odpowiedzi: 1. Sygnał D 2 „Stój” dawany ręcznie, 2. Sygnał Rm 1 „Do mnie”, 3. Sygnał Rm 2 „Ode mnie”, 4. Sygnał Rm 3 „Zwolnić”
Wskaż, jakie wskaźniki stosuje się na zwrotnicach rozjazdów zwyczajnych, łukowych jednostronnych i dwustronnych oraz krzyżowych pojedynczych. Możliwe odpowiedzi: 1. W 1, W 2, W 3, W 4, 2. W 3, W 4, W 5, W 6, 3. Wz 1, Wz 2, Wz 3, Wz 4, 4. Wz 3, Wz 4, Wz 5, Wz 6
Wskaż, jakie wskaźniki stosuje się na zwrotnicach rozjazdów krzyżowych podwójnych Możliwe odpowiedzi: 1. W 1, W 2, W 3, W 4, 2. W 5, W 6, W 7, W 8, 3. Wz 1, Wz 2, Wz 3, Wz 4, 4. Wz 5, Wz 6, Wz 7, Wz 8
Dokończ zdanie. Sygnał zastępczy zezwala na jazdę z prędkością ograniczoną do Możliwe odpowiedzi: 1. 40 km/h w granicach posterunku ruchu., 2. 30 km/h w granicach posterunku ruchu., 3. 20 km/h w granicach posterunku ruchu., 4. 50 km/h w granicach posterunku ruchu.
Dokończ zdanie. Tarcze ostrzegawcze przejazdowe składają się z: Możliwe odpowiedzi: 1. czterech komór świetlnych., 2. trzechkomór świetlnych., 3. dwóch komór świetlnych., 4. pięciu komór świetlnych.
Odpowiedz, jak wygląda sygnał D6? Możliwe odpowiedzi: 1. Trójkątna tarcza pomarańczowa z białą obwódką, zwrócona podstawą do góry, a na niej czarna liczba wskazująca dozwoloną prędkość jazdy podana w dziesiątkach km/h, 2. Prostokątna biała tablica z czarnym obramowaniem, 3. Prostokątna pomarańczowa tablica z białym obramowaniem i z jednej strony z czarnym kątem zwróconym wierzchołkiem ku dołowi, z drugiej zaś ku górze, 4. Prostokątna biała tablica z pomarańczowym obramowaniem
Wybierz właściwe odpowiedzi. Ze względu na zasadę działania i formę przekazywanych sygnałów, sygnalizatory świetlne podzielić można na: Możliwe odpowiedzi: 1. sygnalizatory półsamoczynne, 2. sygnalizatory samoczynne, 3. sygnalizatory pociągowe, 4. sygnalizatory manewrowe
Wskaż właściwe odpowiedzi. Semafory ze względu na miejsce ustawienia oraz funkcję posterunku ruchu dzielą się na (wielokrotnego wyboru): Możliwe odpowiedzi: 1. wjazdowe, 2. wyjazdowe (w tym wyjazdowe grupowe), 3. drogowskazowe, 4. odstępowe (obsługiwane i samoczynne)
Wybierz właściwe odpowiedzi. Gdzie nie należy ustawiać semaforów półsamoczynnych (obsługiwanych)? Możliwe odpowiedzi: 1. w tunelach, na mostach i wiaduktach, 2. za tunelami w odległości mniejszej od najdłuższego pociągu pasażerskiego kursującego na danej linii, 3. bezpośrednio za mostami, 4. gdy średnie wzniesienie toru przed semaforem wynosi powyżej 6 ‰
Wybierz właściwe odpowiedzi. Sygnalizatorami manewrowymi są: Możliwe odpowiedzi: 1. tarcze manewrowe świetlne lub kształtowe, 2. semafory stacyjne jeżeli można wyświetlić na nich sygnał „jazda manewrowa dozwolona”, 3. tarcze rozrządowe, 4. semafory wjazdowe
Wybierz właściwe odpowiedzi. Podczas zabiegów na sygnalizatorach zabrania się: Możliwe odpowiedzi: 1. wykonywać czynności na sygnalizatorze podczas przejazdu taboru po torach sąsiadujących z sygnalizatorem, 2. pracować dwóm osobom na tym samym sygnalizatorze, 3. wchodzić na sygnalizator podczas burzy, 4. wchodzić na sygnalizator nieuszyniony (nieuziemiony)