Budowa i zasada działania lotniczych zespołów napędowych
TLO.03. Wykonywanie obsługi technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków powietrznych — Technik mechanik lotniczy
bg‑azure
Interaktywne materiały sprawdzające
1
Ćwiczenie 1. - Lotnicze zespoły napędowe
Ćwiczenie 1. - Lotnicze zespoły napędowe3DUCH5RSYw
3Elementy składowe środków transportu drogowego203570Brawo! Wiesz już całkiem dużo o budowie i zasadach działania lotniczych zespołów napędowych.Niestety musisz jeszcze raz zapoznać się z materiałami multimedialnymi w tym zasobie.
Test
Elementy składowe środków transportu drogowego
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
35 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Elementy składowe środków transportu drogowego
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Dokończ zdanie. Wśród lotniczych silników spalinowych tłokowych wyróżniamy: Możliwe odpowiedzi: 1. silniki gwiazdowe, rzędowe, wielorzędowe i przeciwsobne., 2. silniki tłokowe, turbośmigłowe i odrzutowe., 3. silniki turbośmigłowe, turbowentylatorowe oraz turbinowe., 4. silniki gwiazdowe, rzędowe, turbośmigłowe i odrzutowe.
Dokończ zdanie. Głównymi elementami lotniczego silnika turbinowego są: Możliwe odpowiedzi: 1. sprężarka, turbina oraz komora spalania., 2. sprężarka, gaźnik, wentylator oraz dysza wylotowa., 3. turbina, wał korbowy, cylindry oraz sprężarka., 4. turbina, gaźnik, sprężarka, korbowód oraz dysza wylotowa.
Dokończ zdanie. Podstawowymi parametrami termodynamicznymi branymi pod uwagę w badaniach silników spalinowych są: Możliwe odpowiedzi: 1. ciśnienie, objętość oraz temperatura., 2. ciśnienie, temperatura i moc silnika (wyrażona w koniach mechanicznych lub kilowatach)., 3. ciśnienie, temperatura i moment obrotowy silnika (wyrażony w niutonometrach).
Dokończ zdanie. W przypadku silników turbinowych najważniejszym parametrem definiującym osiągi silnika jest: Możliwe odpowiedzi: 1. współczynnik sprężenia., 2. stosunek objętości całkowitej cylindra do objętości komory spalania., 3. stosunek energii oddanej w postaci pracy mechanicznej do energii dostarczonej w paliwie., 4. temperatura spalin wydechowych.
Określ, które z poniższych stwierdzeń charakteryzuje silniki dwusuwowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Silniki dwusuwowe wykonują tylko suw sprężenia i suw pracy (w trakcie 1 suwu wykonują 2 fazy cyklu pracy)., 2. Silniki dwusuwowe wykonują tylko suw ssania i suw pracy., 3. Silniki dwusuwowe wykonują tylko suw pracy i suw wydechu., 4. Silniki dwusuwowe wykonują tylko suw sprężenia i suw wydechu.
Odpowiedz. Które suwy są charakterystyczne dla pracy silnika czterosuwowego? Możliwe odpowiedzi: 1. Suwy ssania, sprężenia, pracy i wydechu., 2. Występujące parami suwy sprężenia i pracy., 3. Suw: ssania, sprężenia, tłoczenia i spalenia., 4. Występujące parami suwy pracy i wydechu.
Odpowiedz. W jakich jednostkach wyrażana jest zazwyczaj moc silnika? Możliwe odpowiedzi: 1. W kilowatach (kW) lub koniach mechanicznych (KM)., 2. W niutonometrach (Nm)., 3. Jako RPM (ang. revolution per minute) czyli jako obroty na minutę., 4. Jako MPH (ang. miles per hours) czyli w milach na godzinę.
Wybierz właściwe zakończenia zdania. Wśród najistotniejszych parametrów charakteryzujących osiągi silników tłokowych należy wymienić: Możliwe odpowiedzi: 1. Moc silnika., 2. Moment obrotowy silnika., 3. Prędkość obrotowa silnika., 4. Sprawność silnika., 5. Stopień sprężania., 6. Ciśnienie użyteczne gazów w cylindrze.
Dokończ zdanie. Cylindry wraz z tłokami połączone są z wałem korbowym za pomocą: Możliwe odpowiedzi: 1. Korbowodów., 2. Popychaczy., 3. Koła zamachowego., 4. Sprężyny.
Wskaż poprawne dokończenie zdania. W lotniczym spalinowym silniku tłokowym za zmianę ruchu posuwisto‑zwrotnego w ruch obrotowy odpowiada: Możliwe odpowiedzi: 1. Wał korbowy., 2. Koło zamachowe., 3. Cylindry z tłokami., 4. Gaźnik.
Dokończ zdanie. W przypadku lotniczych spalinowych silników tłokowych, w celu dostarczenia paliwa do cylindrów stosuje się: Możliwe odpowiedzi: 1. Gaźnik lub wtrysk paliwa., 2. Pompy paliwowe., 3. Intercooler., 4. Zawory krzyżowe.
Dokończ zdanie. W gaźniku LSST (Lotniczego Spalinowego Silnika Tłokowego) paliwo magazynowane jest w: Możliwe odpowiedzi: 1. komorze pływakowej., 2. gardzieli., 3. misce olejowej, 4. nie jest magazynowane – jest dostarczane na bieżąco za pomocą przepustnicy.
Dokończ zdanie. W LSST (Lotniczym Spalinowym Silniku Tłokowym), ilość mieszanki paliwowo – powietrznej doprowadzanej do cylindrów silnika sterowana jest poprzez: Możliwe odpowiedzi: 1. zawór przepustnicy., 2. położenie dźwigni mieszanki., 3. dyszę gaźnika., 4. pływak w komorze pływakowej gaźnika.
Dokończ zdanie. System wtrysku paliwa lotniczych silników spalinowych tłokowych składa się z następujących elementów głównych: Możliwe odpowiedzi: 1. pomp paliwowych, jednostki sterującej paliwem, kolektora dolotowego oraz wtryskiwaczy., 2. pomp paliwowych, filtrów paliwa, oleju i powietrza, gaźnika oraz wtryskiwaczy., 3. pomp paliwowych, gaźnika, kolektora dolotowego, intercoolera, chłodnicy oleju oraz wtryskiwaczy., 4. pomp paliwowych, rozrusznika pneumatycznego , wtryskiwaczy, świec zapłonowych, kolektora dolotowego oraz wtryskiwaczy.
Dokończ zdanie. W silnikach lotniczych wyposażonych we wtryski paliwa, mieszanka paliwowo – powietrzna przygotowywana jest: Możliwe odpowiedzi: 1. bezpośrednio w cylindrze w trakcie wtrysku., 2. w jednostce sterującej., 3. w przewodach wtryskowych., 4. w kolektorze dolotowym.
Dokończ zdanie. Wykorzystywanie elektronicznych systemów sterowania pracą silnika lotniczego możliwa jest w przypadku: Możliwe odpowiedzi: 1. zarówno silników tłokowych jak i turbinowych., 2. tylko i wyłącznie w przypadku silników turbinowych, turbowentylatorowych oraz turbośmigłowych., 3. tylko i wyłącznie w przypadku silników spalinowych tłokowych., 4. tylko i wyłącznie silników odrzutowych i rakietowych.
Określ, które z poniższych stwierdzeń należą do głównych zadań systemu FADEC (ang. Full Authority Digital Engine Control). Możliwe odpowiedzi: 1. Monitorowanie parametrów pracy silnika., 2. Przetwarzanie sygnałów wejściowych (z czujników) na sygnały wyjściowe do urządzeń wykonawczych., 3. Zapobieganie przekraczaniu wartości granicznych parametrów pracy silnika., 4. Bezpośrednie sterowanie pracą autopilota.
Wskaż, które z poniższych stwierdzeń są głównymi elementami układu zapłonu Lotniczych Spalinowych Silników Tłokowych. Możliwe odpowiedzi: 1. Iskrowniki, 2. Świece zapłonowe, 3. Wyłącznik zapłonu, 4. Gaźnik
Dokończ zdanie. W Lotniczych Spalinowych Silnikach Tłokowych zapłon mieszanki paliwowo – powietrznej wywoływany jest: Możliwe odpowiedzi: 1. iskrą powstającą na świecy zapłonowej., 2. za pomocą rozrusznika pneumatycznego., 3. poprzez kondensator., 4. poprzez przepływ prądu zmiennego pomiędzy elektrodami świec zapłonowych.
Zaznacz poprawne odpowiedzi. Czym mogą być chłodzone lotnicze spalinowe silniki tłokowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Powietrzem, olejem oraz cieczą, 2. Olejem, 3. Cieczą, 4. Nie zachodzi potrzeba ich chłodzone
Dokończ zdanie. Mechaniczne doładowanie lotniczych spalinowych silników tłokowych realizowane jest za pomocą: Możliwe odpowiedzi: 1. kół zębatych od wału korbowego., 2. gazów spalinowych., 3. dodatkowego układu wtryskowego., 4. sterowania składem mieszanki.
Odpowiedz, jakie są zadania układu smarowania lotniczych spalinowych silników tłokowych? Możliwe odpowiedzi: 1. Zmniejszać tarcie oraz tłumić drania pomiędzy ruchomymi elementami silnika - chłodzenie silnika, 2. Chłodzenie silnika, 3. Oczyszczanie silnika z drobin metalu i zanieczyszczeń od produktów spalania, 4. Zabezpieczać metalowe elementy przed korozją
Wybierz, które z poniższych elementów układu smarowania lotniczych spalinowych silników tłokowych są głównymi. Możliwe odpowiedzi: 1. Miska olejowa, 2. Pompa olejowa, 3. Filtry oleju, 4. Wał korbowy
Wybierz właściwe odpowiedzi. Które z poniższych instrumentów monitorują pracę jednostki napędowej? Możliwe odpowiedzi: 1. Obrotomierz, 2. Wskaźnik temperatury oleju, 3. Wskaźnik temperatury głowicy cylindra, 4. Sztuczny horyzont, 5. Wariometr
Które z instrumentów wyposażenia pokładowego wchodzą w skład "Basic 6" czyli tzw. "sześciopaku lotniczego"? Możliwe odpowiedzi: 1. Obrotomierz i sztuczny horyzont, 2. Wysokościomierz i zakrętomierz, 3. Wariometr i żyrokompas, 4. Amperomierz i woltomierz
Uzupełnij zdanie właściwymi stwierdzeniami. Podejrzenie dotyczące przegrzania silnika może zostać zaobserwowane za pomocą wskazań: Możliwe odpowiedzi: 1. Wskaźnika temperatury oleju., 2. Wariometru., 3. Sztucznego horyzontu., 4. Wskaźnik temperatury głowicy cylindra.
Dokończ zdanie. Brak wskazań ładowania akumulatora sugerujący usterkę układu elektrycznego zostać zaobserwowany za pomocą wskazań: Możliwe odpowiedzi: 1. amperomierza, 2. wariometru, 3. obrotomierza, 4. wskaźnika temperatury głowicy cylindra
Odpowiedz. Kto musi dostarczyć do użytku i stosowania przez personel obsługowy i operacyjny, którego to dotyczy, instrukcję zarządzania obsługą techniczną akceptowaną przez państwo rejestracji oraz zapewnić, aby instrukcja zarządzania obsługą techniczną była zmieniana w miarę potrzeby w celu utrzymania aktualności zawartych w niej informacji? Możliwe odpowiedzi: 1. Operator, 2. Producent, 3. Zarządzający organizacją obsługową, 4. Właściciel statku powietrznego
Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Jakie informacje musi zawierać program obsługi technicznej dla każdego samolotu? Możliwe odpowiedzi: 1. zadania obsługowe i okresy między obsługowe, biorąc pod uwagę przewidywane wykorzystywanie samolotu, 2. stały program nienaruszalności strukturalnej, tam gdzie to ma zastosowanie, 3. procedury wyprowadzania zmian i odstępstw od przyjętych zadań obsługowych i stałego programu nienaruszalności strukturalnej, 4. monitorowaniu stanu i opis programu niezawodności systemów, podzespołów i silników statku powietrznego
Odpowiedz. Kto dostarczy do użytkowania i stosowania przez personel obsługowy i użytkujący program obsługi technicznej, zatwierdzony przez państwo rejestracji? Możliwe odpowiedzi: 1. Operator, 2. Producent, 3. Zarządzający organizacją obsługową, 4. Właściciel statku powietrznego
3Elementy składowe środków transportu drogowego203570Brawo! Wiesz już całkiem dużo o budowie i zasadach działania lotniczych zespołów napędowych.Niestety musisz jeszcze raz zapoznać się z materiałami multimedialnymi w tym zasobie.
Test
Elementy składowe środków transportu drogowego
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
35 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Elementy składowe środków transportu drogowego
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Dokończ zdanie. Wśród lotniczych silników spalinowych tłokowych wyróżniamy: Możliwe odpowiedzi: 1. silniki gwiazdowe, rzędowe, wielorzędowe i przeciwsobne., 2. silniki tłokowe, turbośmigłowe i odrzutowe., 3. silniki turbośmigłowe, turbowentylatorowe oraz turbinowe., 4. silniki gwiazdowe, rzędowe, turbośmigłowe i odrzutowe.
Dokończ zdanie. Głównymi elementami lotniczego silnika turbinowego są: Możliwe odpowiedzi: 1. sprężarka, turbina oraz komora spalania., 2. sprężarka, gaźnik, wentylator oraz dysza wylotowa., 3. turbina, wał korbowy, cylindry oraz sprężarka., 4. turbina, gaźnik, sprężarka, korbowód oraz dysza wylotowa.
Dokończ zdanie. Podstawowymi parametrami termodynamicznymi branymi pod uwagę w badaniach silników spalinowych są: Możliwe odpowiedzi: 1. ciśnienie, objętość oraz temperatura., 2. ciśnienie, temperatura i moc silnika (wyrażona w koniach mechanicznych lub kilowatach)., 3. ciśnienie, temperatura i moment obrotowy silnika (wyrażony w niutonometrach).
Dokończ zdanie. W przypadku silników turbinowych najważniejszym parametrem definiującym osiągi silnika jest: Możliwe odpowiedzi: 1. współczynnik sprężenia., 2. stosunek objętości całkowitej cylindra do objętości komory spalania., 3. stosunek energii oddanej w postaci pracy mechanicznej do energii dostarczonej w paliwie., 4. temperatura spalin wydechowych.
Określ, które z poniższych stwierdzeń charakteryzuje silniki dwusuwowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Silniki dwusuwowe wykonują tylko suw sprężenia i suw pracy (w trakcie 1 suwu wykonują 2 fazy cyklu pracy)., 2. Silniki dwusuwowe wykonują tylko suw ssania i suw pracy., 3. Silniki dwusuwowe wykonują tylko suw pracy i suw wydechu., 4. Silniki dwusuwowe wykonują tylko suw sprężenia i suw wydechu.
Odpowiedz. Które suwy są charakterystyczne dla pracy silnika czterosuwowego? Możliwe odpowiedzi: 1. Suwy ssania, sprężenia, pracy i wydechu., 2. Występujące parami suwy sprężenia i pracy., 3. Suw: ssania, sprężenia, tłoczenia i spalenia., 4. Występujące parami suwy pracy i wydechu.
Odpowiedz. W jakich jednostkach wyrażana jest zazwyczaj moc silnika? Możliwe odpowiedzi: 1. W kilowatach (kW) lub koniach mechanicznych (KM)., 2. W niutonometrach (Nm)., 3. Jako RPM (ang. revolution per minute) czyli jako obroty na minutę., 4. Jako MPH (ang. miles per hours) czyli w milach na godzinę.
Wybierz właściwe zakończenia zdania. Wśród najistotniejszych parametrów charakteryzujących osiągi silników tłokowych należy wymienić: Możliwe odpowiedzi: 1. Moc silnika., 2. Moment obrotowy silnika., 3. Prędkość obrotowa silnika., 4. Sprawność silnika., 5. Stopień sprężania., 6. Ciśnienie użyteczne gazów w cylindrze.
Dokończ zdanie. Cylindry wraz z tłokami połączone są z wałem korbowym za pomocą: Możliwe odpowiedzi: 1. Korbowodów., 2. Popychaczy., 3. Koła zamachowego., 4. Sprężyny.
Wskaż poprawne dokończenie zdania. W lotniczym spalinowym silniku tłokowym za zmianę ruchu posuwisto‑zwrotnego w ruch obrotowy odpowiada: Możliwe odpowiedzi: 1. Wał korbowy., 2. Koło zamachowe., 3. Cylindry z tłokami., 4. Gaźnik.
Dokończ zdanie. W przypadku lotniczych spalinowych silników tłokowych, w celu dostarczenia paliwa do cylindrów stosuje się: Możliwe odpowiedzi: 1. Gaźnik lub wtrysk paliwa., 2. Pompy paliwowe., 3. Intercooler., 4. Zawory krzyżowe.
Dokończ zdanie. W gaźniku LSST (Lotniczego Spalinowego Silnika Tłokowego) paliwo magazynowane jest w: Możliwe odpowiedzi: 1. komorze pływakowej., 2. gardzieli., 3. misce olejowej, 4. nie jest magazynowane – jest dostarczane na bieżąco za pomocą przepustnicy.
Dokończ zdanie. W LSST (Lotniczym Spalinowym Silniku Tłokowym), ilość mieszanki paliwowo – powietrznej doprowadzanej do cylindrów silnika sterowana jest poprzez: Możliwe odpowiedzi: 1. zawór przepustnicy., 2. położenie dźwigni mieszanki., 3. dyszę gaźnika., 4. pływak w komorze pływakowej gaźnika.
Dokończ zdanie. System wtrysku paliwa lotniczych silników spalinowych tłokowych składa się z następujących elementów głównych: Możliwe odpowiedzi: 1. pomp paliwowych, jednostki sterującej paliwem, kolektora dolotowego oraz wtryskiwaczy., 2. pomp paliwowych, filtrów paliwa, oleju i powietrza, gaźnika oraz wtryskiwaczy., 3. pomp paliwowych, gaźnika, kolektora dolotowego, intercoolera, chłodnicy oleju oraz wtryskiwaczy., 4. pomp paliwowych, rozrusznika pneumatycznego , wtryskiwaczy, świec zapłonowych, kolektora dolotowego oraz wtryskiwaczy.
Dokończ zdanie. W silnikach lotniczych wyposażonych we wtryski paliwa, mieszanka paliwowo – powietrzna przygotowywana jest: Możliwe odpowiedzi: 1. bezpośrednio w cylindrze w trakcie wtrysku., 2. w jednostce sterującej., 3. w przewodach wtryskowych., 4. w kolektorze dolotowym.
Dokończ zdanie. Wykorzystywanie elektronicznych systemów sterowania pracą silnika lotniczego możliwa jest w przypadku: Możliwe odpowiedzi: 1. zarówno silników tłokowych jak i turbinowych., 2. tylko i wyłącznie w przypadku silników turbinowych, turbowentylatorowych oraz turbośmigłowych., 3. tylko i wyłącznie w przypadku silników spalinowych tłokowych., 4. tylko i wyłącznie silników odrzutowych i rakietowych.
Określ, które z poniższych stwierdzeń należą do głównych zadań systemu FADEC (ang. Full Authority Digital Engine Control). Możliwe odpowiedzi: 1. Monitorowanie parametrów pracy silnika., 2. Przetwarzanie sygnałów wejściowych (z czujników) na sygnały wyjściowe do urządzeń wykonawczych., 3. Zapobieganie przekraczaniu wartości granicznych parametrów pracy silnika., 4. Bezpośrednie sterowanie pracą autopilota.
Wskaż, które z poniższych stwierdzeń są głównymi elementami układu zapłonu Lotniczych Spalinowych Silników Tłokowych. Możliwe odpowiedzi: 1. Iskrowniki, 2. Świece zapłonowe, 3. Wyłącznik zapłonu, 4. Gaźnik
Dokończ zdanie. W Lotniczych Spalinowych Silnikach Tłokowych zapłon mieszanki paliwowo – powietrznej wywoływany jest: Możliwe odpowiedzi: 1. iskrą powstającą na świecy zapłonowej., 2. za pomocą rozrusznika pneumatycznego., 3. poprzez kondensator., 4. poprzez przepływ prądu zmiennego pomiędzy elektrodami świec zapłonowych.
Zaznacz poprawne odpowiedzi. Czym mogą być chłodzone lotnicze spalinowe silniki tłokowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Powietrzem, olejem oraz cieczą, 2. Olejem, 3. Cieczą, 4. Nie zachodzi potrzeba ich chłodzone
Dokończ zdanie. Mechaniczne doładowanie lotniczych spalinowych silników tłokowych realizowane jest za pomocą: Możliwe odpowiedzi: 1. kół zębatych od wału korbowego., 2. gazów spalinowych., 3. dodatkowego układu wtryskowego., 4. sterowania składem mieszanki.
Odpowiedz, jakie są zadania układu smarowania lotniczych spalinowych silników tłokowych? Możliwe odpowiedzi: 1. Zmniejszać tarcie oraz tłumić drania pomiędzy ruchomymi elementami silnika - chłodzenie silnika, 2. Chłodzenie silnika, 3. Oczyszczanie silnika z drobin metalu i zanieczyszczeń od produktów spalania, 4. Zabezpieczać metalowe elementy przed korozją
Wybierz, które z poniższych elementów układu smarowania lotniczych spalinowych silników tłokowych są głównymi. Możliwe odpowiedzi: 1. Miska olejowa, 2. Pompa olejowa, 3. Filtry oleju, 4. Wał korbowy
Wybierz właściwe odpowiedzi. Które z poniższych instrumentów monitorują pracę jednostki napędowej? Możliwe odpowiedzi: 1. Obrotomierz, 2. Wskaźnik temperatury oleju, 3. Wskaźnik temperatury głowicy cylindra, 4. Sztuczny horyzont, 5. Wariometr
Które z instrumentów wyposażenia pokładowego wchodzą w skład "Basic 6" czyli tzw. "sześciopaku lotniczego"? Możliwe odpowiedzi: 1. Obrotomierz i sztuczny horyzont, 2. Wysokościomierz i zakrętomierz, 3. Wariometr i żyrokompas, 4. Amperomierz i woltomierz
Uzupełnij zdanie właściwymi stwierdzeniami. Podejrzenie dotyczące przegrzania silnika może zostać zaobserwowane za pomocą wskazań: Możliwe odpowiedzi: 1. Wskaźnika temperatury oleju., 2. Wariometru., 3. Sztucznego horyzontu., 4. Wskaźnik temperatury głowicy cylindra.
Dokończ zdanie. Brak wskazań ładowania akumulatora sugerujący usterkę układu elektrycznego zostać zaobserwowany za pomocą wskazań: Możliwe odpowiedzi: 1. amperomierza, 2. wariometru, 3. obrotomierza, 4. wskaźnika temperatury głowicy cylindra
Odpowiedz. Kto musi dostarczyć do użytku i stosowania przez personel obsługowy i operacyjny, którego to dotyczy, instrukcję zarządzania obsługą techniczną akceptowaną przez państwo rejestracji oraz zapewnić, aby instrukcja zarządzania obsługą techniczną była zmieniana w miarę potrzeby w celu utrzymania aktualności zawartych w niej informacji? Możliwe odpowiedzi: 1. Operator, 2. Producent, 3. Zarządzający organizacją obsługową, 4. Właściciel statku powietrznego
Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Jakie informacje musi zawierać program obsługi technicznej dla każdego samolotu? Możliwe odpowiedzi: 1. zadania obsługowe i okresy między obsługowe, biorąc pod uwagę przewidywane wykorzystywanie samolotu, 2. stały program nienaruszalności strukturalnej, tam gdzie to ma zastosowanie, 3. procedury wyprowadzania zmian i odstępstw od przyjętych zadań obsługowych i stałego programu nienaruszalności strukturalnej, 4. monitorowaniu stanu i opis programu niezawodności systemów, podzespołów i silników statku powietrznego
Odpowiedz. Kto dostarczy do użytkowania i stosowania przez personel obsługowy i użytkujący program obsługi technicznej, zatwierdzony przez państwo rejestracji? Możliwe odpowiedzi: 1. Operator, 2. Producent, 3. Zarządzający organizacją obsługową, 4. Właściciel statku powietrznego
Ćwiczenie 2. - Parametry silników
Ćwiczenie 2. - Parametry silników2DUCH5RSYw
R1XeGBlvFacFT2
Łączenie par. . Głównymi elementami lotniczego silnika turbinowego są: sprężarka, gaźnik, wentylator oraz dysza wylotowa.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podstawowymi parametrami termodynamicznymi branymi pod uwagę w badaniach silników spalinowych są: ciśnienie, objętość oraz temperatura.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Moc silnika wyrażona jest w jednostkach: w kilowatach (kW) lub koniach mechanicznych (KM).. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. . Głównymi elementami lotniczego silnika turbinowego są: sprężarka, gaźnik, wentylator oraz dysza wylotowa.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podstawowymi parametrami termodynamicznymi branymi pod uwagę w badaniach silników spalinowych są: ciśnienie, objętość oraz temperatura.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Moc silnika wyrażona jest w jednostkach: w kilowatach (kW) lub koniach mechanicznych (KM).. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 3. - Elementy lotniczych zespołów napędowych
Ćwiczenie 3. - Elementy lotniczych zespołów napędowych2DAraI3irO
RrI0oU1sAZ0Mb2
Uzupełnij luki, korzystając z podanych propozycji. Przesuń odpowiednie pojęcia lub wybierz je z listy rozwijalnej, która pojawia się po kliknięciu w lukę. W przypadku lotniczych spalinowych silników tłokowych, w celu dostarczenia paliwa do cylindrów stosuje się 1. silników odrzutowych, 2. gaźnik, 3. intercooler, 4. silników tłokowych, 5. silników rakietowych, 6. kół zębatych od wału korbowego, 7. gazów spalinowych, 8. pompy paliwowe lub wtrysk paliwa.
Wykorzystywanie elektronicznych systemów sterowania pracą silnika lotniczego możliwa jest w przypadku 1. silników odrzutowych, 2. gaźnik, 3. intercooler, 4. silników tłokowych, 5. silników rakietowych, 6. kół zębatych od wału korbowego, 7. gazów spalinowych, 8. pompy paliwowe jak i turbinowych.
Mechaniczne doładowanie lotniczych spalinowych silników tłokowych realizowane jest za pomocą 1. silników odrzutowych, 2. gaźnik, 3. intercooler, 4. silników tłokowych, 5. silników rakietowych, 6. kół zębatych od wału korbowego, 7. gazów spalinowych, 8. pompy paliwowe
Uzupełnij luki, korzystając z podanych propozycji. Przesuń odpowiednie pojęcia lub wybierz je z listy rozwijalnej, która pojawia się po kliknięciu w lukę. W przypadku lotniczych spalinowych silników tłokowych, w celu dostarczenia paliwa do cylindrów stosuje się 1. silników odrzutowych, 2. gaźnik, 3. intercooler, 4. silników tłokowych, 5. silników rakietowych, 6. kół zębatych od wału korbowego, 7. gazów spalinowych, 8. pompy paliwowe lub wtrysk paliwa.
Wykorzystywanie elektronicznych systemów sterowania pracą silnika lotniczego możliwa jest w przypadku 1. silników odrzutowych, 2. gaźnik, 3. intercooler, 4. silników tłokowych, 5. silników rakietowych, 6. kół zębatych od wału korbowego, 7. gazów spalinowych, 8. pompy paliwowe jak i turbinowych.
Mechaniczne doładowanie lotniczych spalinowych silników tłokowych realizowane jest za pomocą 1. silników odrzutowych, 2. gaźnik, 3. intercooler, 4. silników tłokowych, 5. silników rakietowych, 6. kół zębatych od wału korbowego, 7. gazów spalinowych, 8. pompy paliwowe
Ćwiczenie 4. - Instrumenty monitorujące pracę jednostki napędowej
Ćwiczenie 4. - Instrumenty monitorujące pracę jednostki napędowej1DUCH5RSYw
RgQIqYmpWc4tY1
Przyporządkuj nazwy wskaźników do odpowiednich grafik.
Przyporządkuj nazwy wskaźników do odpowiednich grafik.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RXGv1iz7ptKQQ1
Uzupełnij luki, korzystając z podanych propozycji. Przesuń odpowiednie pojęcia lub wybierz je z listy rozwijalnej, która pojawia się po kliknięciu w lukę. Przyrząd służący do pomiaru natężenia prądu to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny .
Wskaźnik służący do pomiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny.
Wskaźnik służący do określania ciśnienia paliwa to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny.
Przyrząd przedstawiający ilość obrotów wykonywanych przez silnik w danej jednostce czasu to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny.
Uzupełnij luki, korzystając z podanych propozycji. Przesuń odpowiednie pojęcia lub wybierz je z listy rozwijalnej, która pojawia się po kliknięciu w lukę. Przyrząd służący do pomiaru natężenia prądu to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny .
Wskaźnik służący do pomiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny.
Wskaźnik służący do określania ciśnienia paliwa to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny.
Przyrząd przedstawiający ilość obrotów wykonywanych przez silnik w danej jednostce czasu to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny.
Ćwiczenie 5. - Silniki lotnicze o ruchu bezpośrednim i pośrednim
Ćwiczenie 5. - Silniki lotnicze o ruchu bezpośrednim i pośrednim1DAyH1wGFo
R1L9tZg3V1kNr1
Pogrupuj silniki lotnicze o ruchu bezpośrednim i pośrednim. Silniki lotnicze o działaniu bezpośrednim Możliwe odpowiedzi: 1. silniki samolotów śmigłowych, 2. silniki tłokowe, 3. silniki odrzutowe, 4. silniki rakietowe, 5. przepływowe silniki odrzutowe Silniki lotnicze o działaniu pośrednim Możliwe odpowiedzi: 1. silniki samolotów śmigłowych, 2. silniki tłokowe, 3. silniki odrzutowe, 4. silniki rakietowe, 5. przepływowe silniki odrzutowe
Pogrupuj silniki lotnicze o ruchu bezpośrednim i pośrednim. Silniki lotnicze o działaniu bezpośrednim Możliwe odpowiedzi: 1. silniki samolotów śmigłowych, 2. silniki tłokowe, 3. silniki odrzutowe, 4. silniki rakietowe, 5. przepływowe silniki odrzutowe Silniki lotnicze o działaniu pośrednim Możliwe odpowiedzi: 1. silniki samolotów śmigłowych, 2. silniki tłokowe, 3. silniki odrzutowe, 4. silniki rakietowe, 5. przepływowe silniki odrzutowe
Ćwiczenie 6. - Silnik turbinowy
Ćwiczenie 6. - Silnik turbinowy2DUCH5RSYw
R1JMJXznnpLlD2
Ułóż we właściwej kolejności etapy pracy silnika turbinowego. Elementy do uszeregowania: 1. Zwiększanie ciśnienia powietrza wlotowego dzięki sekcji sprężarek skonstruowanych z wirujących łopatek., 2. Tłoczenie powietrza wlotowego do komór spalania, gdzie jest mieszane z paliwem i zapalone., 3. Gazy wydechowe obracają turbiną, zapewniając ciąg., 4. Wyrzucenie gazów ze względu na wysokie ciśnienie., 5. Przepływ gazów przez sekcję turbin.
Ułóż we właściwej kolejności etapy pracy silnika turbinowego. Elementy do uszeregowania: 1. Zwiększanie ciśnienia powietrza wlotowego dzięki sekcji sprężarek skonstruowanych z wirujących łopatek., 2. Tłoczenie powietrza wlotowego do komór spalania, gdzie jest mieszane z paliwem i zapalone., 3. Gazy wydechowe obracają turbiną, zapewniając ciąg., 4. Wyrzucenie gazów ze względu na wysokie ciśnienie., 5. Przepływ gazów przez sekcję turbin.