E-materiały do kształcenia zawodowego

Budowa i zasada działania lotniczych zespołów napędowych

TLO.03. Wykonywanie obsługi technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków powietrznych — Technik mechanik lotniczy 315317

bg‑azure

Interaktywne materiały sprawdzające

1
Ćwiczenie 1. - Lotnicze zespoły napędowe3DUCH5RSYw
3Elementy składowe środków transportu drogowego203570Brawo! Wiesz już całkiem dużo o budowie i zasadach działania lotniczych zespołów napędowych.Niestety musisz jeszcze raz zapoznać się z materiałami multimedialnymi w tym zasobie.
Test

Elementy składowe środków transportu drogowego

Liczba pytań:
20
Limit czasu:
35 min
Twój ostatni wynik:
-
3Elementy składowe środków transportu drogowego203570Brawo! Wiesz już całkiem dużo o budowie i zasadach działania lotniczych zespołów napędowych.Niestety musisz jeszcze raz zapoznać się z materiałami multimedialnymi w tym zasobie.
Test

Elementy składowe środków transportu drogowego

Liczba pytań:
20
Limit czasu:
35 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 2. - Parametry silników2DUCH5RSYw
R1XeGBlvFacFT2
Łączenie par. . Głównymi elementami lotniczego silnika turbinowego są: sprężarka, gaźnik, wentylator oraz dysza wylotowa.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podstawowymi parametrami termodynamicznymi branymi pod uwagę w badaniach silników spalinowych są: ciśnienie, objętość oraz temperatura.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Moc silnika wyrażona jest w jednostkach: w kilowatach (kW) lub koniach mechanicznych (KM).. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 3. - Elementy lotniczych zespołów napędowych2DAraI3irO
RrI0oU1sAZ0Mb2
Uzupełnij luki, korzystając z podanych propozycji. Przesuń odpowiednie pojęcia lub wybierz je z listy rozwijalnej, która pojawia się po kliknięciu w lukę. W przypadku lotniczych spalinowych silników tłokowych, w celu dostarczenia paliwa do cylindrów stosuje się 1. silników odrzutowych, 2. gaźnik, 3. intercooler, 4. silników tłokowych, 5. silników rakietowych, 6. kół zębatych od wału korbowego, 7. gazów spalinowych, 8. pompy paliwowe lub wtrysk paliwa.
Wykorzystywanie elektronicznych systemów sterowania pracą silnika lotniczego możliwa jest w przypadku 1. silników odrzutowych, 2. gaźnik, 3. intercooler, 4. silników tłokowych, 5. silników rakietowych, 6. kół zębatych od wału korbowego, 7. gazów spalinowych, 8. pompy paliwowe jak i turbinowych.
Mechaniczne doładowanie lotniczych spalinowych silników tłokowych realizowane jest za pomocą 1. silników odrzutowych, 2. gaźnik, 3. intercooler, 4. silników tłokowych, 5. silników rakietowych, 6. kół zębatych od wału korbowego, 7. gazów spalinowych, 8. pompy paliwowe
Ćwiczenie 4. - Instrumenty monitorujące pracę jednostki napędowej1DUCH5RSYw
RgQIqYmpWc4tY1
Przyporządkuj nazwy wskaźników do odpowiednich grafik.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RXGv1iz7ptKQQ1
Uzupełnij luki, korzystając z podanych propozycji. Przesuń odpowiednie pojęcia lub wybierz je z listy rozwijalnej, która pojawia się po kliknięciu w lukę. Przyrząd służący do pomiaru natężenia prądu to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny .
Wskaźnik służący do pomiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym silnika to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny.
Wskaźnik służący do określania ciśnienia paliwa to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny.
Przyrząd przedstawiający ilość obrotów wykonywanych przez silnik w danej jednostce czasu to 1. wskaźnik ciśnienia sprężania, 2. obrotomierz, 3. amperomierz, 4. wskaźnik ciśnienia paliwa, 5. wskaźnik temperatury oleju, 6. sztuczny horyzont, 7. chyłomierz poprzeczny.
Ćwiczenie 5. - Silniki lotnicze o ruchu bezpośrednim i pośrednim1DAyH1wGFo
R1L9tZg3V1kNr1
Pogrupuj silniki lotnicze o ruchu bezpośrednim i pośrednim. Silniki lotnicze o działaniu bezpośrednim Możliwe odpowiedzi: 1. silniki samolotów śmigłowych, 2. silniki tłokowe, 3. silniki odrzutowe, 4. silniki rakietowe, 5. przepływowe silniki odrzutowe Silniki lotnicze o działaniu pośrednim Możliwe odpowiedzi: 1. silniki samolotów śmigłowych, 2. silniki tłokowe, 3. silniki odrzutowe, 4. silniki rakietowe, 5. przepływowe silniki odrzutowe
Ćwiczenie 6. - Silnik turbinowy2DUCH5RSYw
R1JMJXznnpLlD2
Ułóż we właściwej kolejności etapy pracy silnika turbinowego. Elementy do uszeregowania: 1. Zwiększanie ciśnienia powietrza wlotowego dzięki sekcji sprężarek skonstruowanych z wirujących łopatek., 2. Tłoczenie powietrza wlotowego do komór spalania, gdzie jest mieszane z paliwem i zapalone., 3. Gazy wydechowe obracają turbiną, zapewniając ciąg., 4. Wyrzucenie gazów ze względu na wysokie ciśnienie., 5. Przepływ gazów przez sekcję turbin.