bg‑azure

People talk about getting (or not getting) satisfaction from their jobs. But what does it really mean? Where does this mythical job satisfaction come from? Actually, it can mean different things to different people. It might be a good idea to realise what job satisfaction means to you, so that when the time comes for you to look for a job, you’ll know what’s important to you. Study the illustration below and analyse its elements to find out!

Ludzie mówią o czerpaniu (lub nie) satysfakcji z pracy. Co to tak naprawdę oznacza? Skąd bierze się ta mityczna satysfakcja z pracy? W rzeczywistości może ona oznaczać różne rzeczy dla różnych ludzi. Dobrym pomysłem jest przeanalizowanie, czym ona może być dla nas. W przyszłości, kiedy przyjdzie czas na szukanie pracy, będzie ci łatwiej określić, co jest dla ciebie ważne. Przeanalizuj poniższą ilustrację i przeanalizuj jej elementy, żeby się tego dowiedzieć!

Work with the interactive illustration and do the exercises.

R1GYz5wJ8ID6N
Grafika ukazuje 5 uczniów siedzących przy biurkach. Nad każdą postacią jest chmurka z napisem. Grafika posiada pięć punktów interaktywnych. po naciśnięciu których pojawia się nagranie. Transkrypcja nagrań znajduje się poniżej. Grafika numer 1 przedstawia postać ciemnowłosej dziewczynki. Nad jej głową znajduje się napis „ FINANCIAL SECURITY”. Transkrypcja nagrań znajduje się poniżej. Grafika numer 2 przedstawia postać rudowłosej dziewczynki. Nad jej głową znajduje się napis „ ATMOSPHERE”. Transkrypcja nagrań znajduje się poniżej. Grafika numer 3 przedstawia postać rudowłosego chłopca. Nad jego głową znajduje się napis „ GOALS AND VALUES” Transkrypcja nagrań znajduje się poniżej. Grafika numer 4 przedstawia postać ciemnowłosego chłopca. Nad jego głową znajduje się napis „ SELF‑FULFILLMENT”. Transkrypcja nagrań znajduje się poniżej. Grafika numer 5 przedstawia postać czarnowłosego chłopca. Nad jego głową znajduje się napis „ WORK‑LIFE BALANCE”, Transkrypcja nagrań znajduje się poniżej.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Grafika ukazuje 5 uczniów siedzących przy biurkach. Nad każdą postacią jest chmurka z napisem. Grafika posiada pięć punktów interaktywnych. po naciśnięciu których pojawia się nagranie. Transkrypcja nagrań znajduje się poniżej.

Grafika numer 1 przedstawia postać ciemnowłosej dziewczynki. Nad jej głową znajduje się napis „FINANCIAL SECURITY”.

Grafika numer 2 przedstawia postać rudowłosej dziewczynki. Nad jej głową znajduje się napis „ATMOSPHERE”.

Grafika numer 3 przedstawia postać rudowłosego chłopca. Nad jego głową znajduje się napis „GOALS AND VALUES

Grafika numer 4 przedstawia postać ciemnowłosego chłopca. Nad jego głową znajduje się napis „SELF‑FULFILLMENT”.

Grafika numer 5 przedstawia postać czarnowłosego chłopca. Nad jego głową znajduje się napis „WORK‑LIFE BALANCE”,

TRANSCRIPTazurewhite
R19mbnOiJLQ5w
Exercise 1
Drag the numbers of elements from the illustration to corresponding descriptions.
Which element of the interactive illustration: encourages you to give yourself a chance to earn and save as much as you can? Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 5, 3. 4, 4. 2, 5. 3 explains why working relationships are important no matter what you do? Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 5, 3. 4, 4. 2, 5. 3 suggests that making a difference in the world might be a source of job satisfaction? Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 5, 3. 4, 4. 2, 5. 3 claims that job satisfaction might not be about what you do but how you do it? Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 5, 3. 4, 4. 2, 5. 3 presents another way of approaching the money vs. job satisfaction question? Możliwe odpowiedzi: 1. 1, 2. 5, 3. 4, 4. 2, 5. 3
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RJAhdFdEgoyUk
Exercise 2
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RT54TA3sfNqQm
Exercise 2
Match the recordings with the correct phrases. Możliwe odpowiedzi: 1. This person is talking about being in the red., 2. This person is talking about getting on with others., 3. This person is talking about finding a cushy job., 4. This person is talking about putting money away., 5. This person is talking about a high-powered job., 6. This person is talking about being underpaid., 7. This person is talking about the salary range.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Answer the questions. Write 3‑5 sentences.

  1. Which element of job satisfaction mentioned in the interactive illustration is the most important to you? Why?

  2. Which element of job satisfaction mentioned in the interactive illustration is the least important to you? Why?

RBp0fvZ1S15yZ
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.