E-materiały do kształcenia zawodowego

Ubiór i sprzęt jeździecki

ROL.07. Szkolenie i użytkowanie koni – technik hodowca koni 314203

Dobór elementów ubioru oraz sprzętu jeździeckiego i zaprzęgowego

GRA EDUKACYJNA

Instrukcja korzystania z interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning

Użytkownik wciela się w rolę zawodnika/zawodniczki przygotowującej się do konkursu/zawodów różnych dyscyplin jeździeckich. Sprawdza, z jakimi problemami się mierzą i dobiera właściwe rozwiązania.

Tryb pełnoekranowy

Aby rozpocząć grę, należy włączyć tryb pełnoekranowy:

R13bEs5KJQ4kb
Źródło: Contentplus.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Następnie pojawi się plansza z informacją o rozmowie. Aby przejść dalej, należy kliknąć przycisk „Rozpocznij rozmowę”.

R1PaOEjkpGaDp
Źródło: Contentplus.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rozpoczęcie gry

Użytkownik, który po raz pierwszy przystępuje do gry, będzie mógł to zrobić, wybierając przycisk „Rozpocznij nową grę”. Jeżeli natomiast zapoznał się z multimedium wcześniej (nie ukończył gry albo chce wybrać inny scenariusz), będzie mógł przejść dalej, wybierając przycisk „Kontynuuj grę”.

R1MGtESprwg8b
Źródło: Contentplus.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Menu górne

W prawym górnym rogu znajduje się menu pozwalające wyłączyć dźwięk tła, zamknąć grę lub uzyskać pomoc.

RtGiHilahLRcS
Źródło: Contentplus.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Wybór misji

Po wybraniu nowej gry użytkownik przenoszony jest na planszę, na której może zdecydować się na jeden ze scenariuszy gry oraz swoją misję. Rozpoczyna grę, wybierając przycisk „Rozpocznij”. Strzałka w lewym górnym rogu pozwala powrócić do poprzedniej strony.

R1JIDPPickc9M
Źródło: Contentplus.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Wybór poziomu trudności

Po wybraniu misji można jeszcze wybrać poziom trudności. Na początku aktywny jest tylko pierwszy, najłatwiejszy poziom. Po jego ukończeniu kolejno aktywowane są następne poziomy trudności.

R1Huv5ekqBg7G
Źródło: Contentplus.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Wybór odpowiedzi

W dalszej części gry należy postępować zgodnie ze wskazówkami widocznymi na ekranie. Następuje wyświetlenie pytania oraz przykładowych odpowiedzi. Uczeń musi wybrać poprawną odpowiedź, aby przejść do dalszego zadania. Aby potwierdzić wybór, należy kliknąć przycisk „Zatwierdź odpowiedź”.

R8k0js3sUDPRs
Źródło: Contentplus.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Feedback

Jeśli odpowiedź jest poprawna, pojawi się plansza z informacją zwrotną, np. „Tak, masz rację!”. Po naciśnięciu przycisku „Kontynuuj” gracz zostanie przekierowany na planszę z kolejnym pytaniem.

R12BE70nuVmGG
Źródło: Contentplus.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W przypadku gdy odpowiedź jest niepoprawna, pojawia się plansza z informacją „Niepoprawna odpowiedź”. Oprócz tego użytkownik otrzymuje informację zwrotną/ wskazówkę przydatną do udzielenia właściwej odpowiedzi. Po naciśnięciu przycisku „Spróbuj ponownie” gracz powraca do planszy z pytaniem, na które ponownie powinien udzielić odpowiedzi.

R1UbzHUDpJb5u
Źródło: Contentplus.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Zakończenie misji

Po tym, jak gracz udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania, pojawi się plansza z wynikiem. Użytkownik może go zapisać bądź też powtórzyć poziom i zagrać jeszcze raz, aby poprawić swój wynik.

R1L1SXTSFB6SN
Źródło: Contentplus.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1M6gsJYuF0ZV
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1TxEhJp6rPdf
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Dalsza gra

Jeśli gracz przejdzie daną grę i ma zamiar zagrać na następnym poziomie, zrobi to poprzez naciśnięcie przycisku „Zapisz wynik”. Pojawi się plansza umożliwiająca wybór nowej misji (np. podejrzenie ochwatu u konia) oraz informacja o tym, że pierwszy etap został zaliczony. Po naciśnięciu środkowego przycisku „Rozpocznij” użytkownik będzie kontynuował grę na poziomie średnim lub trudnym.

Po wybraniu nowej misji można już rozpocząć właściwą grę. Pod opisem konkretnej sytuacji znajduje się przycisk „Rozpocznij rozmowę”. Kolejną grę użytkownik przechodzi, korzystając z tych samych narzędzi, które były dostępne we wcześniejszym etapie.

Zakończenie gry

Po zaliczeniu wszystkich misji pojawi się plansza z punktacją.

R1c9RRN5ylGSQ
Nagranie
1
R1NhrK0MBvuwY
Gra edukacyjna Dobór elementów ubioru oraz sprzętu jeździeckiego i zaprzęgowego
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Gra edukacyjna z cyklu Dobór elementów ubioru oraz sprzętu jeździeckiego i zaprzęgowego. Dotyczy ona przygotowywania się do konkursów ujeżdżenia oraz WKKW.

Dobór elementów ubioru oraz sprzętu jeździeckiego i zaprzęgowego512100Świetnie! Odpowiedziałeś prawidłowo na wszystkie pytania.Nie udało Ci się ukończyć testu z wynikiem pozytywnym. Spróbuj jeszcze raz.
Test

Dobór elementów ubioru oraz sprzętu jeździeckiego i zaprzęgowego

Liczba pytań:
5
Limit czasu:
12 min
Twój ostatni wynik:
-

Powiązane ćwiczenie